ČERNÁ SKŘÍŇKA

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Čahoun » pát čer 05, 2009 17:59

Volnomyšlenkář píše:....zkoušel někdo z Vás tahat za 52kW Ladou obytný přívěz. A jak velký......

Za plavcovou Ladou 1.5 , 8-miventilem jsme tahli paleťák a na něm další 2110-ku, váha asi 1300kg, jelo to celkem rozumně,akorát akcelerace je pomalejší,jinak to v klidu jede 80-90 km/h, brzdy nic moc, musí se myslet hodně dopředu, i za ostatní okolo.
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Čahoun
 
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

Příspěvekod Volnomyšlenkář » ned čer 07, 2009 21:06

Čahoun píše:
Volnomyšlenkář píše:....zkoušel někdo z Vás tahat za 52kW Ladou obytný přívěz. A jak velký......

Za plavcovou Ladou 1.5 , 8-miventilem jsme tahli paleťák a na něm další 2110-ku, váha asi 1300kg, jelo to celkem rozumně,akorát akcelerace je pomalejší,jinak to v klidu jede 80-90 km/h, brzdy nic moc, musí se myslet hodně dopředu, i za ostatní okolo.


Tak snad by bylo řešením koupit přívěs s nájezdovou brzdou-jestli se ovšem dělají i k menším tonážím.
Volnomyšlenkář
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte kvě 26, 2009 10:08
Bydliště: BCE

Příspěvekod plavec » úte čer 09, 2009 17:17

Volnomyšlenkář píše:
Čahoun píše:
Volnomyšlenkář píše:....zkoušel někdo z Vás tahat za 52kW Ladou obytný přívěz. A jak velký......

Za plavcovou Ladou 1.5 , 8-miventilem jsme tahli paleťák a na něm další 2110-ku, váha asi 1300kg, jelo to celkem rozumně,akorát akcelerace je pomalejší,jinak to v klidu jede 80-90 km/h, brzdy nic moc, musí se myslet hodně dopředu, i za ostatní okolo.


Tak snad by bylo řešením koupit přívěs s nájezdovou brzdou-jestli se ovšem dělají i k menším tonážím.

¨Ten vozejk brzdu měl. Ale mě nebrzdil tenkrát zadek na hradní střele.Byly nefunkční brzdový válečky.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Volnomyšlenkář » pon čer 15, 2009 05:55

plavec píše:
Volnomyšlenkář píše:
Čahoun píše:
Volnomyšlenkář píše:....zkoušel někdo z Vás tahat za 52kW Ladou obytný přívěz. A jak velký......

Za plavcovou Ladou 1.5 , 8-miventilem jsme tahli paleťák a na něm další 2110-ku, váha asi 1300kg, jelo to celkem rozumně,akorát akcelerace je pomalejší,jinak to v klidu jede 80-90 km/h, brzdy nic moc, musí se myslet hodně dopředu, i za ostatní okolo.


Tak snad by bylo řešením koupit přívěs s nájezdovou brzdou-jestli se ovšem dělají i k menším tonážím.

¨Ten vozejk brzdu měl. Ale mě nebrzdil tenkrát zadek na hradní střele.Byly nefunkční brzdový válečky.


O víkendu jsem zase vytáhl Ladu a ty brzdy jsou fakt katastrofa.
Ale teď k něčemu jinému: šlo by nějak "předrátovat" zapojení oken, aby mě fungovali i s vyplým klíčkem??
Volnomyšlenkář
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte kvě 26, 2009 10:08
Bydliště: BCE

Příspěvekod Luděk Musil » pon čer 15, 2009 06:35

Volnomyšlenkář píše:šlo by nějak "předrátovat" zapojení oken, aby mě fungovali i s vyplým klíčkem

Jistě ... stačí nahradit spínané plus trvalým :idea: .
Přeloženo do normální mluvy: vytáhni kolébkový spínač stahování oken, zapni zapalování a najdi drátek na kterém je +12 V. Odzkoušej jej (pro jistotu) i při vypnutém zapalování (neměl by jsi nic naměřit) a nahraď jej trvalým +12 V , nejlépe přes pojistku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Volnomyšlenkář » pon čer 15, 2009 15:05

Luděk Musil píše:
Volnomyšlenkář píše:šlo by nějak "předrátovat" zapojení oken, aby mě fungovali i s vyplým klíčkem

Jistě ... stačí nahradit spínané plus trvalým :idea: .
Přeloženo do normální mluvy: vytáhni kolébkový spínač stahování oken, zapni zapalování a najdi drátek na kterém je +12 V. Odzkoušej jej (pro jistotu) i při vypnutém zapalování (neměl by jsi nic naměřit) a nahraď jej trvalým +12 V , nejlépe přes pojistku. L.



hmm hmm a kde ho najdu, Někde v panelu u rádia?? Kuju
Volnomyšlenkář
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte kvě 26, 2009 10:08
Bydliště: BCE

Příspěvekod Luděk Musil » pon čer 15, 2009 15:14

Najdeš je i v eurokonektoru radia ... ale to určitě nebude to pravý ořechový :( .
Musíš najít nějakej silnější kabel. Co takhle si vytáhnout nějakej fous z pojistkovky ... kruci - kdyby to byla štverka nebo sedmička :( - tak bych Ti řekl, kde hledat trvalé plus :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Volnomyšlenkář » pon čer 15, 2009 15:27

Luděk Musil píše:Najdeš je i v eurokonektoru radia ... ale to určitě nebude to pravý ořechový :( .
Musíš najít nějakej silnější kabel. Co takhle si vytáhnout nějakej fous z pojistkovky ... kruci - kdyby to byla štverka nebo sedmička :( - tak bych Ti řekl, kde hledat trvalé plus :idea: . L.


Myslíš jako pojistky?? čtverka je MLHOVÉ SVĚTLO LEVÉ a sedMička je ZVUKOVÝ SIGNÁL, toť maneul.
Volnomyšlenkář
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte kvě 26, 2009 10:08
Bydliště: BCE

Příspěvekod Laďuša » pon čer 15, 2009 15:34

Nene, Král si stěžuje, že to neni Lada 2104 a nebo 2107 ;)

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po červen 15, 2009 16:55 ]
Laďuša dí pravdu ... to byl povzdech :oops: , že Ti radím ač nejsem znalcem daného modelu :dontknow: . L.
PS: ale k...a :evil: - to přeci nemůže být tak velký problém najít pod tou palubkou - navíc v blízkosti pojistkové skříňky - trvalých 12 V :!: :idea:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod zelvotron » pon čer 15, 2009 15:56

Nedělal bych to, je ti líto, že to funguje? :oops: Není zas takovej problém otočit si klíčkem v zapalování ;)

Ty okna jsou jištěný pojistkou 30 A, to jen tak pro představu. Má to nějaký relé zezadu na pojistkovce, takže spíš tam přivést stálejch 12V. Ale měl jsem ten spínač okna rozebranej a jsem rád, že to není stále pod napětím.

Ale každýmu podle jeho gusta :-)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luděk Musil » pon čer 15, 2009 16:09

zelvotron píše:pojistkou 30 A,

Cože ... :shock: :shock: :?: :?: :?:
I když nad tím uvažuju dál .... tak vypínač je zcela jistě napojen na ovládací část relé, takže by to neměl být zase až takový problém. Jen je potřeba ověřit, že tomu tak skutečně je. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod radek mb » pon čer 15, 2009 17:00

Každopádně u desítky platí:pokud to funguje,je lepší do toho nezasahovat :idea:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod zelvotron » pon čer 15, 2009 18:27

Luděk: taky sem na to prvně koukal, ale je to tak, slovy: třicet ampér, ještě je tam jedna 25A a pak pár 20A...a pak už jen nuda 15, 7,5 a 5.

Radek: to platí obecně, kolikrát už sem si řikal "že sem se do toho sr.l" :D

Tady k tomu něco je:

http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... erejj.html
Obrázek

Funkci jsem pochopil tak, že na pojistce (F5, 1 - pojistkovka) je stálý napětí, stejně tak na silovým kontaktu relé (11 - umístěný zezadu na plastovým držáčku na pojistkový skřínce). Zapnutím zapalování (2) dojde k sepnutí relé (11) a tím k puštění napětí na spínače jednotlivých oken (3, 4, 9, 10) a a přes ně k motorkům (5 až 8 ). Vždycky jsem si řikal k čemu je tam to relé, když celej systém je "mechanickej", všechno se odehrává přímo ve spínačích - přepólování i spínání (bez relátek, protože to by tam musely bejt 4). Ale asi tam musí bejt, aby těch 30A nešlo přes spínačku.

Jsou teda dvě možnosti: Vyřadit relátko 11 a propojit napevno bíločernej a modročernej vodič do něj vedoucí (barvy podle obrázku).

Udělat ruční spínání relátka 11 přivedením +12V na oranžovej vodič (nebo místo něj). Ale asi tam dát diodu, aby přes ten oranžovej vodič nešel proud zpátky do spínačky, případně někam jinam, kam nemá (mohly by se tím zapnout další věci).
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » pon čer 15, 2009 20:46

zelvotron píše:Radek: to platí obecně, kolikrát už sem si řikal "že sem se do toho sr.l"

Moje slova :P
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Luděk Musil » úte čer 16, 2009 05:56

Koukaje na to schema - tak těmi vypínači/přepínači teče "plná" šťáva na motory.
Takže v podstatě stačí na tom relé vypíchnout patřičné dva konektory a spojit je (viz zelvotron).
Ale vystavuješ se tím možnosti, v případě poruchy přepínače (připečený kontakt), spálení motoru.
Ještě jsem přemýšlel o vložení relátek do obvodu: skutečně by musely být 4, přepínací a zapojený párově proti sobě. K tomu pár diod a ještě by se muselo využít původní spínací relé, aby to celý fungovalo.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron