Takže sme s Utiou (Utiem ?
) nelenili a udělali srovnávací test (jestli se tomu tak dá řikat
) Samary 2109 a Favorita 136L.
A co sme tedy vyzkoumali
Motor:
Víceméně stejný vlastnosti, nedá se říct, že by jedno vyloženě líp jelo, Favorit je hlučnější, což vytváří dojem větší akcelrace než ve skutečnosti
Favorit má výrazně prázdnější motorovej prostor, takže při opravách asi bude lepší přístup.
Pohodlí:
Samara je o dost pohodlnější, Favorit je oproti ní takovej vytřásací a uskákanej
. Typicky na rozbitý cestě může Samara jet rychlejc, aniž by to vevnitř bylo nějak znát, ve Favoritu to mlátí, skřípe palubka atd...
Samara je znatelně líp odhlučněná.
Jízdní vlastnosti:
Žádný extrémní situace sme samozřejmě nezkoušeli, na běžný ježdění stačí oboje. Po polní cestě se jelo se Samarou pěkně, Favorit by to asi projel taky, ale musel by jet pomalejc, v případě, že by chtěl stačit Samaře bylo by to za cenu značnýho diskomfortu posádky a pocitu, že vám za chvíli něco upadne. Zkrátka Samara je teréňák, Favorit jenom takový městský esúvéčko
co se týče terénních vlastností
Ovládání:
Samara má o dost větší ovládající sílu na brzdu, ale brzdy maj plynulej náběh, Favorit má zezačátku měkčí krok pedálu, po prošlápnutí týhle dráhy začne brzdit víc.
Co mě překvapilo, Samara má daleko menší ovládající sílu na volantu oproti 2111 (asi to bude užšíma gumama a tim že je lehčí) a je prakticky srovnatelná s Favoritem, Favorit má trošku lepší volant o menším průměru.
Řazení Samary vyžaduje trošku zvyk, zpátečka vedle jedničky bez pojistky mě trochu děsila
.
Spojka, plyn, u obou příjemný ovládání co se citlivosti a síly týká.
Favorit podle mě nevyžaduje tolik zvyku, člověk se s ním rychlejc "sžije", ale to se nedá objektivně posoudit.
Favorit má o 100% víc kontrolek na blikry, takže hned člověk ví kam bliká
Prostor:
Samara je uvnitř širší a asi i jinak krapet prostornější. Kufr má větší a má rozumnej obdélníkovej půdorys, Favorit má do kufru lepší přístup: nižší hrana a dekl na šňůrkách se zvedá s víkem.