Zajímavý téma
Ten Favorit je 135? Nejsem si jistej, jestli už se v roce 1990 dělali.
Výhoda favorita je samozřejmě v rozšířenosti, díly snadno k sehnání a levný, jak už tu pár lidí psalo. Dost rezne, ale to předpokládám, že samara taky. Navíc toho favorita snadno opraví každej klempíř, i nový karosářský díly cenově ujdou (lemy, prahy).
Favorit jezdí poměrně slušně (dlouho sem jezdil se 136, ta je krapet silnější
46kW, ale zase má delší stálej převod), no samara asi bude pohodlnější a bude mít lepší jízdní vlastnosti, přecijen má vpředu příčnej stabilizátor. Ale se samarou sem nejel (jen s 2111
) takže k tomu nemůžu víc říct.
No co se týká přístrojový desky, asi si nemají navzájem co vyčítat, naopak bych spíš řek, že ten favorit je na tom líp. Navíc do přístrojovky favorita snadno dáš origo otáčkoměr, pokud už tam neni. Favorit má nižší práh kufru.
To, že favorit je OHV je spíš výhoda, u samary je řemen (měnění...). Podle mě je taky výhoda, že u favorita je vodní pumpa hnaná klíňákem narozdíl od samary, kde je řemenem. Navíc samara má seřizování ventilový vůle podložkama, kdežto favorit šroubkama, což je z hlediska údržby jednodušší.
Favorit má automatickej sytič, takže co se týká starování, komfort skoro jako u vstřikování
.
No ale především záleží, co od toho auta chceš, takhle je to dost těžký říct, něco má lepší samara, něco favorit.
Pokud bys chtěl jen levně a bezproblémově jezdit, pak asi ten favorit z hlediska dostupnosti dílů atd. bude lepší.