SAMARA vs. FAVORIT

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Atex » stř led 09, 2008 23:44

:-)
Přílohy
zaz-ta1.jpg
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Cory » stř led 09, 2008 23:47

Vsimli ste si, ako sa samaracky a favoritacky motor na seba podobaju?Myslim zvnutra:
vrtanie x zdvih
samara: 76 x 71
favorit: 75,5 x 72
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Hurikán » čtv led 10, 2008 00:32

Tavria zl 2, resp. sw - to vypadá už skoro jako Slavuta - hrozný to samohyb :D :roll:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod zelvotron » čtv led 10, 2008 09:18

Štěpán Getsko píše:Kolik lidí tady vyzkoušelo sedět aspoň pár set km v SAMAŘE za volantem?


Já ne a přiznal sem se k tomu v prvnim příspěvku, vycházel se spíš z porovnání 2111 x Favorit a z toho, že 2111 je taková zvětšená modernější kulatá Samara :-D. A mimochodem, klidně bych si tu Samaru rád vyzkoušel :wink:

Hele ale v Tavrii snad není stejnej motor 1,1 jako Samaře.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod utia » čtv led 10, 2008 16:15

zelvotron píše:A mimochodem, klidně bych si tu Samaru rád vyzkoušel :wink:


Ale to prece neni vubec zadny problem! :D
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » čtv led 10, 2008 17:21

Motory do Tavrie se vyrábějí v ukrajinském Melitopolu. Jestli je stejnej jako 1.1 v Samaře nevím. Sem se Samary 1.1. snad ani nedovážely.
žebříček: Olcit-Tavria-Favorit-Samara-211x
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod radek mb » čtv led 10, 2008 18:39

tavri píše:Olcit-Tavria-Favorit-Samara-211x

to bereš od nejlepšího nebo od nejhoršího? :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod zelvotron » čtv led 10, 2008 18:42

utia píše:
zelvotron píše:A mimochodem, klidně bych si tu Samaru rád vyzkoušel :wink:


Ale to prece neni vubec zadny problem! :D


Ok a pokud by se to stihlo do neděle, tak rovnou můžem udělat srovnávací test Favorit vs. Samara :-)

Tavrie a Samara 1,1 mají jinej motor:

Tavrie:
1091 cm³, vrtání 72 mm, zdvih 67 mm, komprese 9,5, výkon 38 kW (51 k) při 5200 ot/min, točivý moment 78 Nm při 3000 ot/min.

Samara 21081:
1099 cm³, vrtání 76 mm a zdvih 60,6 mm, komprese 9,9, výkon 41 kW (56 koní) při 5600 ot/min, točivý moment 77,5 Nm při 3400 ot/min.

Ty motory jsou rozeznatelný na první pohled, když už podle ničeho jinýho, tak podle toho, že Tavrie má rozdělovač kolmo na motor, kdežto Samara vpravo poháněnej přímo od vačkový hřídele.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod utia » čtv led 10, 2008 20:01

zelvotron píše:utia napsal:
zelvotron napsal:
A mimochodem, klidně bych si tu Samaru rád vyzkoušel :wink:


Ale to prece neni vubec zadny problem! :D


Ok a pokud by se to stihlo do neděle, tak rovnou můžem udělat srovnávací test Favorit vs. Samara :-)


Proc ne staci se domluvit... Nejlip nekde na Cernaku, da se hned vyjet kousek za Prahu a zablbnout si 8)
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Srovnávací test

Příspěvekod zelvotron » sob led 12, 2008 19:02

Takže sme s Utiou (Utiem ? :-D ) nelenili a udělali srovnávací test (jestli se tomu tak dá řikat :-) ) Samary 2109 a Favorita 136L.

A co sme tedy vyzkoumali :-)

Motor:
Víceméně stejný vlastnosti, nedá se říct, že by jedno vyloženě líp jelo, Favorit je hlučnější, což vytváří dojem větší akcelrace než ve skutečnosti :-D
Favorit má výrazně prázdnější motorovej prostor, takže při opravách asi bude lepší přístup.

Pohodlí:
Samara je o dost pohodlnější, Favorit je oproti ní takovej vytřásací a uskákanej :-) . Typicky na rozbitý cestě může Samara jet rychlejc, aniž by to vevnitř bylo nějak znát, ve Favoritu to mlátí, skřípe palubka atd...
Samara je znatelně líp odhlučněná.

Jízdní vlastnosti:
Žádný extrémní situace sme samozřejmě nezkoušeli, na běžný ježdění stačí oboje. Po polní cestě se jelo se Samarou pěkně, Favorit by to asi projel taky, ale musel by jet pomalejc, v případě, že by chtěl stačit Samaře bylo by to za cenu značnýho diskomfortu posádky a pocitu, že vám za chvíli něco upadne. Zkrátka Samara je teréňák, Favorit jenom takový městský esúvéčko :mrgreen: co se týče terénních vlastností :-)

Ovládání:
Samara má o dost větší ovládající sílu na brzdu, ale brzdy maj plynulej náběh, Favorit má zezačátku měkčí krok pedálu, po prošlápnutí týhle dráhy začne brzdit víc.
Co mě překvapilo, Samara má daleko menší ovládající sílu na volantu oproti 2111 (asi to bude užšíma gumama a tim že je lehčí) a je prakticky srovnatelná s Favoritem, Favorit má trošku lepší volant o menším průměru.
Řazení Samary vyžaduje trošku zvyk, zpátečka vedle jedničky bez pojistky mě trochu děsila :-) .
Spojka, plyn, u obou příjemný ovládání co se citlivosti a síly týká.
Favorit podle mě nevyžaduje tolik zvyku, člověk se s ním rychlejc "sžije", ale to se nedá objektivně posoudit.
Favorit má o 100% víc kontrolek na blikry, takže hned člověk ví kam bliká :-D

Prostor:
Samara je uvnitř širší a asi i jinak krapet prostornější. Kufr má větší a má rozumnej obdélníkovej půdorys, Favorit má do kufru lepší přístup: nižší hrana a dekl na šňůrkách se zvedá s víkem.
Přílohy
IMG_4356.jpg
IMG_4355.jpg
IMG_4354.jpg
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Nemo » sob led 12, 2008 20:41

No vida, konečně zajímavé srovnání dvou srovnatelných aut, bez zbytečných plků o ničem. :)
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Jelen » sob led 12, 2008 20:43

Taktéž se přikláním k Nemovi.
Do židle mě přibila fakta :)
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Hurikán » sob led 12, 2008 20:52

Tak toto oceňuji. Konečně zase jeden článek, který je nezaujatý a má hlavu a patu. Dobrá práce! :thumbleft:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod utia » ned led 13, 2008 03:03

K "testu":
Kolega vse podstatne o cem jsme spolu mluvili uz napsal... Napada me jen selest od prevodovky Samary ale 2111 to pry dela taky tak jsem se uklidnil, nejspis to budou nejake vule od vyroby.
Samara ma vyssi podvozek a lepsi perovani.
Razeni favorita bylo trosku jine, obcas jsem nevedel jestli mam zarazenou jednicku...
Auta mi prisly obe zhruba stejne vykonnove co se tyce rozsahu otacek (u favorita podle ucha, nebyl tam otackomer), cca 2-3,8t ot byly optimalni - zivy rezim, u nizsich auta akcelerovala pomaleji. Obe mely zhruba stejny vykon i vahu takze myslim ze na test to byla odpovidajici auta. 8)
Favorit ma lepsi nektere drobnosti, uzavirani nadrze, vsechno tam jde tak jakoby lehceji u samarky se musi na vic veci pouzit sila, ale zase je to drzak. Proste kazde ma svoje. Ale - Samara je LADA :P

PS ted me napadlo, Samara - absence zadnich operek hlavy... co jsem slysel tak se to nezlepsilo ani u Kaliny :evil:
Přílohy
PB270009.jpg
Naposledy upravil utia dne ned led 13, 2008 15:17, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod zelvotron » ned led 13, 2008 12:44

No děkuju za chválu, to jsem ani nečekal :-)

Snažil sem se uvést jen to hlavní, jak teď koukám, tak sem se ve svým předchozím příspěvku věnoval hlavně Samaře, docela mě překvapila, jak je pohodlná, oproti Favoritu je to skok, kdežto 2111 je pohodlnější než Samara už jen o kousek.

Co mě ještě napadlo a týká se to těch líp vyřešenejch detailů na Favoritu, tak je to jen jeden klíček od všeho (dveře, zapalování, nádrž) namísto ladováckýho svazku :-)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků