od veliz » ned pro 11, 2011 22:41
Mám dva roky starou Nivu, najeto >30000. Zatím mě vyšla mrška na 387000 Kč, z toho:
59500Kč paliva (LPG, benzín, tj. 1,97 Kč/km)
235900Kč pořizovací cena
30000Kč přestavba LPG
10000Kč pojištění
10000Kč zimní kola
16000Kč úpravy (tažné, audio, kit Promolada)
25600Kč zbytek je asi servis, většinou svépomocí
Ze servisního deníku:
pravidelný únik chladicí kapaliny, částěčně způsobený přestavbou LPG
problémy s řízením - po zahřátí se nevrací
výměna čepů (Moog)
výměna tlumičů (Monroe Adventure - originální málo účinné)
zatékání do auta v několika místech
výměna vnitřních manžet poloos, nyní se pomalu blíží již druhá výměna
návštěva lakovny z důvodu opravy choulostivého laku
oprava netěsnosti výfuku
lehce unikající olej ze všeho možného
Odcházejí i různé blbosti, které u jiných aut už neodcházejí vůbec nebo po 10 a více letech, např.:
prasklá nádržka spojkové kapaliny - výměna
prasklá nádržka ostřikovače - výměna
odpadlé třetí brzdové světlo
přerušovač blinkrů - výměna
dveřní spínač osvětlení kabiny
prasklá aretace mezipolohy otevřených dveří u řidiče i spolujezdce - neřešeno
cvakání náhonu tachometru - mazání
K tomu je nutno počítat s:
seřizování vůle ložisek předních kol s výměnou matic
mazání kardanů
Pokud jde o korozi - no nemůžu říct, že by nerezla. Holt půjde jednou do šrotu rezavá. Než se tak stane, bude se muset natírat.
Doufám, že jsem tě neodradil. Pochválit mohu třeba motor. Chybí mu sice pár koní, ale nebyl s ním žádný problém a auto sune nekompromisně vpřed.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);