Niva vs UAZ

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod dvk » stř led 25, 2012 09:49

Nedá se srovnávat UAZ a Niva - jsou to dvě diametrálně odlišná auta jak koncepcí tak určením. Že vznikly zhruba ve stejné době je tak asi jediné, co mají společné. Niva vznikla primárně pro civilní trh, podniky, myslivce, na venkov kolchozníkům a já nevím komu ještě. UAZ je čistě vojenské auto, které bylo vyvíjené jako nástupce GAZ 69. UAZ tuhé nápravy - Niva jen zadní, UAZ rám - Niva samonoska, UAZ má papírově nosnost tunu (prakticky víc) - chtěl bych vidět tunu čehokoli v Nivě aby se to v terénu ještě někam hýbalo a hýbalo se to i za rok takového používání. Niva má "moderní" osobákový motor - UAZ má předpotopní ale absolutně spolehlivé a robustní OHV s kompresí 6.7 schopné jezdit i na vodu po holení. Lehni si pod Nivu a lehni si pod UAZ - hliník versus ocel, pružiny versus lisťáky, šrouby M8 versus M12. Je to prostě nebe a dudy. A podívej se na západní vojenské auta z té doby - taky to nebyla žádná hitparáda komfortu, designu a převratné výbavy nebo složitých technických řešení.

Jináč GAZ vs UAZ - motor SV vs OHV, nápravy UAZ jsou robustnější (4 satelity v koši difu místo 2 u GAZu, jiné poloosy), GAZ převodovka 3kvalt - UAZ 4 kvalt synchronizovaná, jiná redukční převodovka, odpojovače předních kol v nábojích u UAZu, jiné brzdy, jiné kola (GAZ 16", UAZ 15"), jiný rám, jiná kastle, GAZ pákové tlumiče - UAZ teleskopy ... vzájemně zaměnitelné jsou vpodstatě spíš drobnosti, jinak jsou to dvě úplně jiné auta. A i v rámci řady UAZu došlo během výroby ke spoustě na první pohled neviditelných změn, první verze měly motor z V21 s klasickým jednokomorovým karbecem, poslední 469 už měly na motoru spoustu dílů jiných, jinou kompresi, dvoukomorový karbec, elektronické zapalko, posilovač řízení, brzdy s posilovačem atd. Koncepčně zůstaly tyhle auta za celou dobu existence beze změny, ale co čekáš u vojenského (ruského) auta ? Každý rok nový facelift ? Tédéíčko fmetle a plný palbě na hlínách ? U Nivy proč ne, když je to vpodstatě osobák :mrgreen:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod vik2 » stř led 25, 2012 10:28

napsal jsi to dobre.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Crocodile » stř led 25, 2012 15:21

dvk píše: ...UAZ 4 kvalt synchronizovaná,...
...Tédéíčko fmetle a plný palbě na hlínách ? U Nivy proč ne, když je to vpodstatě osobák :mrgreen:

Je synchronizovaná? Měl jsem za to že původně nebyla.
A to s tím TDíčkem, řídil jsem Huntera s motorem iveco tdi, tedy proč ne i u původně vojenských strojů? :)



Niva a UAZ mají ještě jednu společnou věc. Oba vozy jsou stále ve výrobě.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Marťas » stř led 25, 2012 15:38

Mám pocit, že táta říkal něco o synchronech jen mezi 3-4.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod dvk » stř led 25, 2012 15:41

Synchrony u starých by měly být II. - IV., teď ty nové verze (Hunter, ..) plně synchronní pětikvalt.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Crocodile » pon bře 05, 2012 17:02

Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Majo » pon bře 05, 2012 18:06

s klasickou nivou to nejde porovnavat. Tam vzadu miesto nie je ziadne, ani na vysku ani na nohy.... a kufor asi ako yaris :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod mirozv » pon bře 05, 2012 19:44

Myslím, že niva má ten kufor o trošiiičku väčší, ako yarko, ale keď má náhodou LPG v kufri, tak je to totál o ničom.
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
mirozv
 
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Tommel » pon bře 05, 2012 21:24

No pokuď má i klasicka Niva o malo větši kufr jak Yaris, tak misto pro cestujici vzadu je určitě v Nivě horší :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod dvk » úte bře 06, 2012 08:30

Crocodile píše:Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.

:shock: Kdes na tu Nivu byl ? To tě nechali projet jen tak nebo ses dušoval, že si rozhodnutý ji koupit ? :D Zajímalo by mě porování s 2104, vnitřní místo, jízdní vlastnosti, celkový dojem ze zpracování ... ? Prostě povídej přeháněj :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Raduz » úte bře 06, 2012 09:49

dvk píše:
Crocodile píše:Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.

:shock: Kdes na tu Nivu byl ? To tě nechali projet jen tak nebo ses dušoval, že si rozhodnutý ji koupit ? :D Zajímalo by mě porování s 2104, vnitřní místo, jízdní vlastnosti, celkový dojem ze zpracování ... ? Prostě povídej přeháněj :wink:

loni byla na sraze v MH taky si se mohl svést, okouknout ....................
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Crocodile » úte bře 06, 2012 15:55

Měl jsem cestu do Radíkovic - s AMC (madeinrussia.cz) spolupracuju - překlady do ruštiny, takže mi manažer nabídl svezení v 2131. http://www.madeinrussia.cz/news/novinka ... -niva-392/
Já jsem jim naopak prodal novou originál ruskou vojenskou beranici :)

Je to předváděcí auto, takže by neměl být problém se s nima domluvit a vyzkoušet si jízdu, pro kohokoli.

V porovnání s 2104 mi připadá užší, ale podobně dlouhá, má víc místa na nohy u zadních cestujících. Jízdní vastnosti - jel jsem s tim jen kousek, protože nebyl zrovna čas, motor šlape jako každá jiná 1.7, s posilovačem se až moc dobře zatáčí. Oproti 2104 je to víc takový masivní, vyšší auto. Zpracování, kromě jednoho růžku u blinkru, kde se objevila rez, celkem šlo, tlačítka jsou stejný jak ve 2104, volant taky, jen přístrojovka je jiná - jako u všech Niv.
Nevim jak je to u klasický nebo starší Nivy, ale tahle měla táhlo u řidiče na otevření kufru na dálku.
Vzadu je taky 3. brzdový světlo. Motor se tvářil normálně, je u něj stále i rezervní kolo.
A klasický žigulácký hever vyrobený v Uljanovsku (ale do UAZů se nedává, stejně jako motory z továrny UMZ, přitom je to do továrny UAZ pár metrů)

Kdybych si měl vybrat mezi trojicí Niva 5dv., UAZ Hunter a UAZ-452 Buchanka (se kterou jsem zatím nejel), tak jako pracovní vozidlo na náklady bych volil 452, jako auto do terénu ale i normální ježdění Hunter, když bych chtěl normální auto ale na občasný vození nákladu, tak dlouhou Nivu. Hunter má sice taky docela velkej kufr, ale nevim jak dobře by tam šly sklopit sedačky atd.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Marťas » úte bře 06, 2012 19:10

Nebyli zrovna oni na sraze?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod Crocodile » úte bře 06, 2012 20:03

Na jarním srazu jsem nebyl, ale co jsem koukal na fotky ze srazu, tak tam byli s Patriotem a zelenou Nivou
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Niva vs UAZ

Příspěvekod gafa » čtv dub 05, 2012 11:37

poraďte mi, prosím, pro práci do lesa Niva nebo UAZ?
jaký je rozdíl mezi UAZ 469 a UAZ 469 BI?
Na co si dát při koupi pozor pokud je to od armády?
Děkuji?
gafa
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv dub 05, 2012 11:31

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron