Stránka 3 z 7

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 19:53
od Henry
Za tu odvahu velky respekt, budes priekopnikom! Niekto ide na severny pol a niekto kupuje Nivu Travel :)

Potom nam sem napis nejaku recenziu, aby sme sa dozvedeli, ci to je rovnaky smejd ako bezna Niva alebo este horsie :D :twisted:

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 19:56
od tajga
ked to kupis tak si daj po 1000km namontovat kvalitny plyn u poriadnej firmy aj primazavanie ventilov, nadrz pod auto. Vymen vsetky naplne po 2500km s drahymi olejmi. Daj si kvalitne nastriekat podvozok aj vystriekat dutiny este predtym ako s tym vyjdes na cestu. Po takejto procedure by to mohlo nieco vydrzat.

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 20:36
od Mantus
Plyn bude montovaný v CZ to jsem jim hned podotknul, říkal jsem že chci tel lepší s přimazávaním, pocitamcca kolem 50k. Podvozek, ležel jsem pod autem primo v prodejně :D, za mě udělám dutiny. Daný podvozek mají za mě udělaný o hodně lépe než jsem čekal, lépe udělaný než fabia 1. Je to krásné vidět u žádného kola, plastyzolem. Uvidím po zimě. Kdysi jsem si to dělal sám na 120, tak před 15 lety

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 20:40
od Mara
Jestli to ma stejny zaklad jako klasika Niva, jakožto že asi ma, tak do toho existuje par drobnych modifikaci moderni doby, ktere se tam daji casem zakomponovat. Treba zadni poloosy s dvouradym loziskem a predelanym uchycenim do napravy, ktere se snadno prohodi za puvodni poloosy. Nebo se dokoupi predni tehlice s nabou s kulickovymi dvouradymi lozisky, na ktere se nejspis vubec nemusi sahnout, nez čitelně odejdou. To jsou vyrazne zlepšovadla pro zatizeni podvozku, snizi se udržbovost a nestoji to jak na jine znacky. I kdyz u nich to muze byt treba ve standartu. Ale zas by se clovek pripravil o ten pocit z vyvoje káry, pokud to bavi. Kdyz vim asi o trech klasikach nivach, co prejely "pul sveta" a furt jsou k uzitku (alespon nejaka), tak v zakladu je to pouzitelny kocar, ale chce to casem poznat, co a jak na tom funguje, nebo nefunguje :mrgreen:
Pri delani dutin na sve nivce jsem jsi pridal par cistich der se špunty. K lepsi aplikaci nastriku a vytahovani necistot z prahu a uzavrenych prostor zaplnenym bahnem :D Treba od zadniho podbehu mam 2 do kazde komory prahu.. Mam rok 98 a zrovna prahy jeste moc svarovani nepotrebovaly. Mit auto od novoty je ale neco jineho a malokdo by z toho vyškubaval tlumici hmoty a vykružoval diry :)

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 20:46
od Mantus
Podvozek je podobný jako u klasických, ale už má jiný diferenciál než klasik. S technikem jsem se nebavil, on už 17:00tam nebyl

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 21:05
od tajga
s elektronickym primazavanim, schvaleny plyn Lovato na nivu na slovensku vyjde cca 1.550E nadrz pod auto a zmena vyfukoveho potrubia. Na tom najviac zalezi kto to namontuje, lebo ked to namontuju dobre a nastavia tak to na LPG jazdi takmer nerozoznatelne od benzinu, je tam riadiaca jednotka na plyn. spotreba 10-11l plynu. Ja to mam tak urobene a motor ide jak svycarske hodinky. Tych 1000km mu daj na zabeh na benzine a potom to prerob. Este som menil sviecky za Denso na LPG aj to pomohlo. Kupoval som novy urban pred necelymi 2 rokmi este za poslednu staru cenu a nelutujem. Zatial tomu nic nieje a v top stave jazdi. Lejem tam JLM Valve do primazavania nejakych 17E na 10.000km. Neviem kde to kupujes ale ked das schvalene LPG tak zaruka plati 3 roky na cele auto predajca nenamieta keby sa nieco stalo.

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 21:25
od Mantus
Majú firmu v Strakonicích čo im to tam robí, čakám na info o lpg kde budem brať len top. Nechcem zničiť motor aby so ušetril, za to mi to nestojí

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 21:57
od tajga
ono ti bude vselikto hovorit ze zigulacky motor zozere vsetko, nepotrebuje primaz ale ked das LPG dobru riadiacu jednotku je dobre nastaveny s elektronickym primazom ten motor ide na LPG lepsie ako na benzin aj na ucho ma lepsi chod uplne hladko a tichsie. v kombinovanom rezime sa nedostanem nad 11 litrov

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř črc 14, 2021 22:28
od Mantus
Na plyn som myslel tak 13 cca, je to menej než som dúfal. Určite ten primazávanie tam chcem. I já si myslím, že to je dobrá voľba do budúcna, nech si hovorí kdo chce čo. Hlavné bude dať pozor na hrdzu a nič nezanedbať. Toto nieje auto na dva roky, už len tie plechy sú silnejšie. Hlavne to bude chcieť dobre zabehnúť motor a bude to ôk. Zistiť ideálne otáčky provozu a radenia

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2021 08:56
od Mantus
Nemáš prosím ťa odkaz, nemôžem to nájsť

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2021 11:30
od Henry
Ondra1,7mpi píše:Henry má můj plný souhlas! Hezky řečeno... Pravdou je že v porovnání s jinými značkami ten motor nic moc... Ať životnost nebo čitelnost závad vše k prdu v porovnání s ostatními, málokdo se o to umí starat tak aby to vydrželo... Málokdo tomu rozumí a málokdo má trpělivost se tím zabývat... Ale jsou tací, tak pokud nechybí odvaha a zápal do této značky tak hurá do toho...

Najvacsi problem Nivy je, ze stale ma povest jednoducheho, robustneho a lahko opravitelneho auta bez zbytocnosti a naivni ludia si to kupuju v domneni, ze sa to nebude kazit a ak uz hej, tak to budu vediet sami lacno opravit kladivom a srobovakom. V skutocnosti Niva kedysi jednoducha bola, ale kvoli emisnym a inym poziadavkam v EU aj v Rusku najneskor od cias zaciatku vyroby MPI (SPI sa este da obmedzene diagnostikovat aj svojpomocne) to uz neplati a dnes je to bezne pretechnizovane a preelektronizovane moderne auto dost podobne hocijakemu zapadnemu, akurat ta luxusna vybava trochu zaostava a karoseria a mechanika je zufalo zastarala. Motor bol skvely na svoju dobu v 70.-90. rokoch, kym to bol jednoduchy karburator a kazde jedno "vylepsenie", aby akoze drzali krok s dobou, bol len dalsi klinec do rakvy. Radsej mohli zapracovat v zavode na spresneni vyroby a tolerancii, lebo to co tu Cory spominal o volach napr. vo vedeni ventilov, to je v dnesnej dobe uz neprijatelne a nepochopitelne.

Mantus: a aky si mal dojem z testovacej jazdy co sa tyka hluku z pohonneho retazca a spracovania interieru? Nech sa teda drzime temy a dozvieme sa nieco nove.

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: čtv črc 15, 2021 12:34
od Mantus
Prekvapenie bolo, že nieje to tak hlučné ako so čakal, riadenie bolo tiché v porovnaní s škoda karoq mal som možno si skúsiť. Volant ako z VZV, taký pocit som mal. Mali tam iba ten stred kde ta výbava skoro nič. Piate koleso je na matkách ktoré je vidieť, je potreba dať také aby ti to koleso neokrádali. Celková jazda keď beriem v ohľade výkon motora je dobrá. Sedačky sú tvrdé, ale pohodlné. Išlo sa mi sním dobre, sadol som si aj do zadu, no nato , že mám 183 tak som mal dosť miesta na nohy čo v fabia ta nová 2021 tam nemám, karoséria je fakt robustná je to poznať už len keď otváraš a zatváraš dveře. Mrzí mal len malý kufor. Keď si odpočítam tie mínusi, tak inak je to auto za mňa dobré, bude mať len známku tri. Me sa páči a určite v dohľadnej dobe si ho objednám, bude asi jediné v tej výbave v CZ.

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: pát srp 13, 2021 06:38
od Dusan
Tu je jedna nanpredaj ;)
viewtopic.php?f=18&t=25300

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2021 11:13
od Honzas23
Zdravím,jsem tu nový...právě jsem se registroval. Uvažuji o koupi Lady Nivy Travel. Rád bych to prodiskutoval s někým, kdo ji má. Pročetl jsem zdejší forum a i ostatní články na internetu, ale moc toho zatím není napsáno. Popíšu svoji situaci: Bydlíme na samotě, kam vede asfaltová, ale v zimě neudržovaná silnička a z druhé strany polní cesta. Obě cesty jsou do kopce a navazují na silnici kde autobus nejezdí, takže se udržuje až nakonec. Chci to pro sebe a manželku jako hlavní auto. Manželka má sice své malé auto (golf), ale jezdí s ním málo a v zimě vůbec....ani ho nepřezouvám. Takže hlavní požadavek při výběru je 4x4. Další požadavek byl ... pokud možno s málo elektronikou.A to je v dnešní době problém. Měl jsem např. Superba a ten bez řetězů se ani nehnul a ta elektronika....to byla hrůza. Jsem starší člověk a myslím si, že v jednoduchosti je krása, proto jsem si potom koupil Dacii Dustera 4x4 v naftě. S ním jsem naprosto spokojený , ale mám ho již 10 let /170 tis.km/. Uvažoval jsem o novém, ale jednak už i tam je start-stop a podobné nesmysly a také je jich už mraky. Travel je a dlouho bude neokoukaný. Dále jsem chtěl diesel....kromě žigulíka a dacie 1301 jsem vždy jezdil s nafťákem, ale jak jsem se dočetl, tak Travel diesel do EU nesmí. Než jsem koupil Dustera, tak jsem se byl podívat na starou Ladu Nivu.....ale ta je hrozně malá. Většinou sice budeme jezdit ve dvou, ale občas bude potřeba naložit vnoučata, nebo věci na dovolenou a to by se do staré Nivy nevešlo. Obávám se, že když je stejný podvozek, tak jestli nebude Travel také malý. Do Dustera dám 3m fošny, nebo 20 pytlů cementu a jedu.Tím, že ho budeme používat i na dovolenou a výlety, musí trochu vypadat(stará niva by u manželky neprošla ) Travel je jiná liga (vzhledově ) Spotřeba 10l by mi nevadila, protože do dustera dávám Vervu a žere 7,5l...takže se to finančně srovná.Nejbližší prodejce, který má Travel skladem k prohlédnutí je cca 200 km tak se pokouším sehnat informace tady. Hlavně ta velikost mě zajímá ....na živo na silnici jsem ho ještě neviděl.
Bude Travel dobrá volba ....co myslíte?? Děkuji za názory.

Re: Nová Niva Travel

PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2021 11:59
od scot
Napis uzivateli dako, ma novou Nivu Travel. Pustil mne u ni za volant, proti stare Nive je to urcite pokrok co se tyce pohodli, ale ma i temne stranky. Za mne pokud jsi spokojeny s Dusterem, tak u nej zustan. Niva ma podle mne vyhodu v lepsi pruchodnosti terenem, ale podle mne se vyplati koupit jen pokud tu pruchodnost vyuzijes. Kufr to ma mensi nez Duster, servisni sit je proti dacii slabsi, motor slaby. Nevim, jestli je elektronika o tolik jednodussi. Start stop se da u dusteru jednoduse vypnout, ostatnich nesmyslu moc nema, zalezi jsk vybaveny duster koupis. Svou Nivu miluji, ale jako hlavni auto bych ji asi nechtel.