Nová Niva Travel

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Honzas23
Příspěvky: 4
Registrován: stř říj 06, 2021 09:39

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od Honzas23 »

Tak asi budu muset vyrazit do Brna nebo Strakonic.....podle webu Radíkovice ho na skladě nemají.
Nejvíc mě zajímá velikost. Zatím díky za názory.
Aron
Příspěvky: 73
Registrován: úte led 14, 2014 18:00
Bydliště: Vysočina

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od Aron »

Nivu vlastním osm let a byla koupená jako nová a u mě je to srdeční záležitost.Pro tebe a na tvůj roční nájezd je niva zcela nevhodná a proto se přikláním k ostatním -zůstaň u Dastera.
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4008
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od Georgius »

a neboTarzan ;-) :lol:

(ideálně kombinuje nevýhody Nivy a desítkové řady)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

:mrgreen: těch je ale hodně málo...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od Mara »

Vazman by sestrojil i Tazman. To jen takova nedulezita informace :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od FOMA »

Vzhledem k značnému zájmu nejen mého, ale i okolí jsem se rozhodl si zapůjčit na pár dní Nivu Travel a získat tak odpovědi na nezodpovězené otázky. Tyto se doposud nacházely v teoretické, rozpracované či doměnkové rovině. Abych mohl být co nejvíce objektivní, tak setkání s Nivou Travel předcházelo taktéž několikadenní ježdění s Nivou (3D) Legend 8) Parametry, jízdní vlastnosti "staré" Nivy by bylo nejspíš naprosto zbytečné zde zmińovat, protože tyto jsou již roky notoricky známé. Pokusím se být pokud možno stručný. Ačkoliv Travel využívá techniku staré Nivy, zejména pohonné a převodové ústrojí je hned na první pohled a i po usednutí do auta jasné, že je to poněkud jiné auto. Hlavně maže téměř všechny nedostatky "staré" Nivy Legend a to:
praktické nastupování všech členů posádky - sedáky jsou dostatečně vysoko i od podlahy, hlučnost je na přijatelné solidní úrovni, takže se dá cestovat i delší trasy, větší zavazadelník, bezpečnost - zde jsou už přední airbagy a auto je celkově robustnější, vysoký pohodlný posaz, zárověń tak větší přehled o dění se okolo auta. Potěší i otevírání 5tých dveří do boku, zadní LEDkové svítilny svítí velice hezky, zejména vyniknou v noci a působí moderně :wink: Velmi překvapivým a nečekaným doplňkem je sklopná loketní opěrka, která po překlopení o 180st. dozadu poskytne zadním cestujícím dva prolisy na kelímky s nápojem. Multimediální systém je jednotuchý, displej reaguje vždy na dotyk (lépe než u Vesty!) a dokonce je i v češtině (!). Nádrž je také větší oproti staré Nivě, takže nájezd přes 400km není problém i při vyšší spotřebě. Spotřeba se pohybovala mezi 10-11l/100km. Při lehké noze a meziměstu by neměl být problém se dostat alespoň o 1l níže. Ovládací spínače pocházejí tuším ze Samary 2, takže v tomto směru je stará Niva Legend paradoxně modernější , protože používá ovladače z Priory a ty mají o něco jistější chod. Stejně tak jsem u Travela postrádal na PP hodnotu okamžité a průměrné spotřeby. Tuto funkci "stará" Niva Legend taktéž má 8) Posledním nedstatkem v interiéru byla kontrolka zapnutých potkávacích světel. Při jízdě v noci Travel svítí tak nějak přirozeně normálně. Rozhodně to nejsou xenony, ale ani "bludičky" z řady 110 :twisted: Asi nejslabším článkem celého Travelu je motor :roll: Ten se s o 300kg těžším Travelem hodně nadře zejména při rozjedech do a (v) táhlých stoupáních :evil: Při dálničním tempu 130km/h ovšem zdolává překvapivě i táhlá stoupání a rychlost udrží. Celkově to na mě působí, že je ten motor příliš "doškrcen" na současnou normu E6. V táhlých kopcích si člověk připadá jako by jel se Škodou 105.....zde je otázka asi pro Coryho a to jestli by tam nešlo přehrát příznivější soft? Myslím, že by to Travelovi značně pomohlo. Další nevýhoda Travelu je, že se nevejde do řadové garáže...... teda vejde, ale musejí se sklopit boční zpětná zrcátka :| Jinak po zařazení redukce v terénu Travel ujistí, že opravdu je stále stará dobrá "samochodka". Nicméně rozdíl mezi Travelem a starou Nivou Legend je ve stručnosti takový: Niva Legend - pracovní stroj do terénu(lehký obratý), a provozovat na krátké vzdálenosti. Niva Travel - plnohodnotné standartní teréní auto se kterým se dá kultivovaně cestovat na krátké i na středně dlouhé vzdálenosti. Každopádně doporučuji všem zájemcům o Travela se v něm nejprve svézt než si jej koupí. Prostě ať ví do čeko jdou a zda jim bude vyhovovat, takový jaký je. Mně osobně se ukázal v dobrém světle, akorát v případě jeho pořízení by se muselo udělat minimálně něco se softem ŘJ obdobně jako v případě Vesty :wink:
Notoricky známý motor 1.7
Notoricky známý motor 1.7
Niva Travel působí "dospěle" a plnohodnotně.
Niva Travel působí "dospěle" a plnohodnotně.
Rezerva na dveřích kufru podtrhuje terénní styl.
Rezerva na dveřích kufru podtrhuje terénní styl.
V předu i v zadu potěší přesvědčivě pevná tažná oka
V předu i v zadu potěší přesvědčivě pevná tažná oka
Travel  má docela líbivé a moderní tvary, které nijak neurazí.
Travel má docela líbivé a moderní tvary, které nijak neurazí.
Zavazadlový prostor
Zavazadlový prostor
Interiér nezapře dobu svého vzniku. 90.léta z něj přímo dýchají. V případě teréního automobilu to ovšem není nijak na závadu.
Interiér nezapře dobu svého vzniku. 90.léta z něj přímo dýchají. V případě teréního automobilu to ovšem není nijak na závadu.
Záchytné poutko víka kufru
Záchytné poutko víka kufru
Zadní diodové svítilny
Zadní diodové svítilny
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od valda1971 »

Pěkně popsáno :) První větší a podrobnější info zde :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od Cory »

Poladit sa da :) A co sa tyka dalsich rozdielov Legenda a Travela, Legend je paradoxne modernejsi - modernejsia elektricka sustava, napriklad budiky funguju cez CAN, ovladanie kurenia je elektronicke, kontrolka nefungujucich sahar, ci normalne loziska prednych kolies namiesto kuzelovych, atd...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od FOMA »

Jj, přesně tak je to paradox....zřejmě si u Travela nechávají volný prostor k drobným inovacím :D Nicméně mně Travel oslovil - příjěmně překvapil a jednoznačně bych mu dal přednost před Legendou. Samozdřejmě, že pokud někdo dělá v těžbě v lese, tak si asi Travela sotva koupí. Ale jako auto na venkov, špatné cesty, bydlení v odlehleších místech či jako chatař nebo chalupář na cestu do cca 50km tam a 50km zpět to je snad ideální přibližovadlo. Podvozek je naladěn také velice komfortně takže nerovnosti včetně těch větších a velkých doslova žehlí 8) O to víc mně překvapilo, že na to jak je Travel těžší a má i těžiště výš, tak na asfaltě v zatáčkách docela dobře i sedí 8) Jen prostě ten motor(soft ŘJ) bude třeba trochu poladit :) Ještě jsem opoměl dodat, že auto mělo najeto 1000km a já na něm najel druhý 1tis.km, takže je zatím zcela syrové a motor se nejspíš ještě trochu probere k životu :roll: Je to auto pro pohodáře nikoliv pro lidi podléhajícím zběsilému životnímu tempu. Obecně jsme se shodli, že to auto je prodejné a to i vzhledem k tomu, že je i snadno servisovatelné - snad kdykoliv a kdekoliv. Po této stránce to je stále stará dobrá a známá NIVA :thumbleft:
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od valda1971 »

Ještě taková maličkost - s Travelem jsem se seznámil v Mostě (nejel jsem), ale ty zadní LED světla jsou jaksi nadčasová - tedy perfektní :) Jen tak je "značkovější" auta nemají, ač je brzy okoukají :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od JmJ »

Ten motor ve stavu v jakym je ted je peklo horouci. Ja sem nikdy nic tak lineho neridil :-(. Kdyz se preradi ze 2. kvaltu pri 4000 rpm na 3. kvalt, tak otacky padnou na 2800 rpm a nedeje se NIC. Plynovy pedal neco reguluju tak v 10% drahy, zbytek drahy pedalu je na paradu :-). Mozna to nejak ozije po zabehu, ale to by muselo ozit tak o 50%, aby to bylo lidsky.

Dospeli cestujici vzadu si stezovali, ze mista by mohlo byt vic. Jeli sme 4 dospeli lide. Taky sem uplne nepochopil, proc to melo ve vybave display jak pokladna v supermarketu, na kterem to ale pry (nezkoumal sem to) neumelo zobrazit zadne udaje o jizde, jako spotrebu, prumernou rychlost atd. Ucel toho displeye mi zustal utajen, neb jeho funkci by zastalo smele asi kazde klasicke autoradio.

Inac to krasne brzdi, rozumne to na asfalte sedi, nic v tom nevrze, ridi se to normalne, pricne nerovnosti v kopci v zaberu to prejede fakt pekne atd.

Bohuzel by to chtelo do vybavy spinakr, coz asi neni od veci, protoze zapach interieru mi ze vseho nejvic pripominal jachtu :-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4008
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od Georgius »

Líný plyn by pravděpodobně mohl řešit Jetter případně Cory ;-) a obecně VAZovské motory jsou lemry líné tak do 10 000 km a pak ožívají (zkušenost desítky i Vesty, které jsem měl od nova - no dobře, Vesta měla asi 3500).
Stran MMS - problém má řešení: https://www.drive2.ru/l/572509383464852810/ ;-)

Ale Fomova recenze je stejně špica !
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od Luděk Musil »

Georgius píše:...Stran MMS - problém má řešení: https://www.drive2.ru/l/572509383464852810/ ;-)
No … nevím :scratch: Tohle řešení mě teda nijak neuchvátilo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od FOMA »

Tak v autě se vezlo či jej řídilo více(řekl bych snad až hodně) přes 20lidí. Na tom slabém motoru se tak nějak shodli všichni alespoň +20% výkonu by tomu zaručeně prospělo. Ono také "buchar" 1.7 (8V) není žádný vysokoobrátkový motor, takže není divu že režim "bručení" někde mezi 3200 -3500ot/min je pro něj ideální. Co pro něj ovšem není ideální je hmotnost Travela Tudíž se "přidušenému" výsledku v kombinaci s "pravěkým" motorem 1.7 asi nejde nijak velice divit. Travel zde jasně ukázal, kde má tento motor sériové produkce limit. JmJ by jej rád točil jako kdyby to byl 16V a očekával pružnost 2.0 + To ale archaická 1.7 nedokáže, i kdyby se na hlavu stavěla :rolleyes: Ono ne nadarmo se v RU montovaly motorizace 1.8 a 2.0 od GM 8) Stejně tak i teď si v AvtoVazu pohrávají v případě Nivy s myšlenkou motoru 1.8 16V z Vesty. Prostě jak jsem psal výše, Travel je pro pohodáře co ví, že spěchat pro ně nemá cenu :wink: ....v opačném případě se bude člověk nejspíš dost trápit, poněvadž "buchar" 1.7 asi sotva překecá k vyššímu výkonu :rolleyes:
Co se týče zápachu interiéru, tak osobně jsem jej nijak výrazně nezaznamenal a ani nikdo ostatní to nijak nekomentoval z čehož bych objektivně usuzoval, že to nebylo asi zas tak zlé. Co se týče cestujících na zadních sedadlech, tak důležitou roli zde hraje výška pasažérů. Pokud sedí v předu člověk s výškou 176cm(např.já), tak i na zadních sedadlech je místa poměrně dost, ale žádná tíseň. Dokonce za mnou seděl člověk se 185cm. Na kratší cestu prý by nebyl problém, ale 300km v kuse by se prý asi obával :? Na nohy měl místa dost, ale nad hlavou ho už moc nezbývalo (2-3cm) :roll:
Co se týče displeje, tak je mně docela jasný, že IT odborník na něj bude mít poněkud jiný názor než třeba lajk, běžný uživatel jako já. Za mně - displej dostatečně velký, přehledný, reaguje vesměs vždy bezproblémově na dotyk, rádio o.k, Navigace taková jednoduchá, ale byla v češtině a jet se podle ní dá. Telefon, spárování bez problémů, ale listování v seznamu/kontaktech obtížné :? Hledalo se v tom dost blbě, buďto to nereagovalo a nebo zase citelně přehnaně a to vyhledání správného kontaktu značně komplikovalo a vyčerpávalo :evil: Samotné volání bylo bezproblémové a šlo dobře slyšet. Ještě jsem zapoměl zmínit docela sympatickou vychytávku a to ostřikovač couvací kamery. Další asi nejspíš nepraktickou věcí bude jinak praktický a líbivý obal kola rezervy na 5tých dveřích. Při dešti či umývání auta nejspíš do kola rezervy a obalu se bude dostávat voda popř. i jiné nečistoty z cest a nikde na spodku obalu jsem nenašel žádný odtokový otvor :roll: Takže rezerva bude nucena se "koupat" ve znečištěné vodě a ocelový ráfek tak korodovat :evil: Ale samozdřejmě mě opravte pokud se pletu :roll: Stejně tak není praktická černá barva, ale to je asi nejspíš o každého vkusu :?
V příloze si nemůžu nedovolit zobrazit noční svícení zadních LED světel :P
Přílohy
Zadní svítilny
Zadní svítilny
LZ světlo (detail)
LZ světlo (detail)
Ostřikovač couvací kamery
Ostřikovač couvací kamery
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Nová Niva Travel

Příspěvek od valda1971 »

Ten ostřikovač je dobrá vychytávka :wink: :)
Ty zadní světla jsem naživo viděl jen na slunci a to vypadalo že nesvítí. Každopádně jsou vkusná oproti hejnu červených LEDek :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“