Stránka 1 z 6

revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: pát dub 30, 2021 11:32
od JmJ
Jak nekteri jiz vedi z tematu o naplnich, tak mne a fomovi pristala v rukach niva rv. 2010, mpi, 50 000 km. Jezdil s tim duchodce kolem baraku, kdyz zemrel, koupil si to muj kamarad pro zabavu. Tedy auto neni urceno na praci a neni urceno ani asi na nejake velke tereni srandicky. Zatim to kamarad hodnotil slovy - jezdit s tim po olomouci je dobrej punk. I holky po me zase cumi ;-).

Vymenime oleje, chladici kapalinu, brzdovku, filtry atd. Prolezeme elektriku, ukazatel paliva, obrysovky a jine veci.

Zadne podstatne zavady asi nejsou. Jedine snad ze huci asi predni diferak, coz ale netusim, na kolik je "normalni" a rucicka palivomeru ukazu cokoliv, jen ne pravdu. A teply motor pri stani na volnobe prechazi mezi cca 800 - 1000 az skokove 1500 rpm a po case zas zpet.

Nejaka doporuceni, co prekontrolovat?

zacinam si doma pripadat, jako bych zakladal pobocku kovosrotu tlumacov...

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: sob kvě 01, 2021 20:18
od Mara
Vida, dalsi nivař. Tak ať slouzi. A za jistych podminek ostatni vozy muzou zustat stranou, ale to asi jen u málokoho :D Létající volnobeh ridi krokovy motorek podle pokynu od RJ a kdyz jej ridi, tak asi bude v poradku. Takze bych se zameril asi na snimac rychlosti na pridavne prevodovce atd. Ale nejak znam spise jen starou Spi, takze na mpi tu budou spise zkusenosti jinych. Treba Ondra k Mpi neco nahodi :) Tatovi Mpi slouzila dobre. Ja stravil sobotu recyklaci prednich lozisek a ze zasob jsem zas polátal nejakou náhradu, ale nove je nove a to uz kupovat nechcu, protoze na auto uz cekaji tehlice s temi novymi kulickovymi dvojřady. Jen se k tomu dostat, casově. Mi ten snimac rychlosti spolehlive pracuje pod kapotou v suchu, natahnuty bovdenem od pridavky.

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: sob kvě 01, 2021 21:39
od Ondra1,7mpi
Mpi je moje noční můra... Pokud ti nesvítí check a auto nemá extrémní spotřebu nebo divný výkon či zvuk... NEŘEŠ TO...
Vyčištěním krokového motorku volnoběhu nic nezkaziš...

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: ned kvě 02, 2021 09:20
od JmJ
Takze klapku a motorek rizeni volnobehu sem ocistil, na hlavicce motorku byl docela bordel. Inac zadne hruzy. Prosel sem kostrici body a konektory, nic zleho sem nenasel, konektory prostrikl, kostry rozdelal, ocistil, slozil. Pak sem min na 2 hod odpojil baterku.

Pouzili sme diagnostiku:
Rychlost je ok, plynule se meni, ukazuje co ma.
Teplota motoru se take plynule meni, meri to co ma, odpovida to budiku.
Poloha skrtici klapky je obcas 3% i kdyz je klapka na dorazu.
Vycetli sme chyby:
102 (vaha vzduchu?)
340 (fazovani vacky?)

Pak sme chyby vymazali a ujeli cca 6 km.
Jedna z predchozich zustala a pridala se:
0441, stupen 62 (tady sme jeste nezkoumali, co se to snazi rict, asi neco s klapkou?).


Inac to jede pekne, asi to zere normalne a check engine nesviti (mozna rupla zarovicka ;-) ).

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: ned kvě 02, 2021 10:59
od valda1971
JmJ píše:..... check engine nesviti (mozna rupla zarovicka ;-) ).

By měla svítit když zapneš zapalování a zhasnout po startu - tak poznáš, je-li OK. Nu ni ? :D

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: ned kvě 02, 2021 11:04
od JmJ
valda1971 píše:
JmJ píše:..... check engine nesviti (mozna rupla zarovicka ;-) ).

By měla svítit když zapneš zapalování a zhasnout po startu - tak poznáš, je-li OK. Nu ni ? :D

Ok, tak nepraskla ;-).

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: ned kvě 02, 2021 12:11
od Saša
Pokud tam je snímač polohy škrtící klapky ve starém provedení (potenciometr) může být jeho dráha v místě okolo volnoběhu vydřená a dává chaotické údaje . Dosti častá závada .
Vyrábějí se i modernější provedení (s halovým snímačem) ty se nemohou opotřebit . Jestli jsou záměnné bude vědět Cory .

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: ned kvě 02, 2021 17:39
od Cory
No takze takto:

Chyba P0340 - nemá na nič vplyv, akurát to s touto RJ štartuje trošku dlhšie, je to softvérové nastavenie.
Chyba P0102 - nízka úroveň snímača množstva vzduchu
Chyba P0441 - nízky úroveň prietok cez ventil absorbéru

V prvom rade skontrolovať nastavenie klapky - pozrieť, či sa niekto nahral s dorazom klapky, ľudia do toho zvyknu šahať. Odporúčam rovno prečistiť klapku. Potom skontrolovať či nie je príliš našponované lanko. Poloha klapky musí byť 0%. Ak nie, tak potom kolíšu otáčky. Po skontrolovaní odporúčam spraviť "Сброс ЭБУ с инициализацию", teda reset RJ s inicializáciou. Vtedy si RJ zapamätá výstupné napätie zo snímača a bude ho považovať za nulovú polohu, teda 0%. Potom odkontrolovať, ako sa to správa.

Chyby P0102 a P0441 môžu byť spôsobené práve tým, ale odporúčam skontrolovať zapojenie malého okruhu odvetrávania kľukovky a zapojenie absorbéru. Hadica od odvetrávania kľukovky má byť zapojená do horného nátrubku na klapke. Pozor, za nátrubkom je 1,7mm tryska. Tú treba prečistiť. Hadica od ventilu absorbéru ma byť zapojená do dolného nátrubku. Odporúčam skontrolovať priechodnosť ventilu, dá sa aj tak, že sa pri voľnobehu odpojí hadička od absorbéru a otáčky sa musia zmeniť.

Ešte mi napadla jedna vec. Krokový motorček síce môže byť dobrý, ale nemusí byť správny typ. Musí tam ísť pod číslom 21203 a nie 2112. Takisto treba preveriť, aká je tam klapka. Pre motorček 2112 je otvor pod motorčekom 8mm. Pre motorček 21203 je 10mm. K tomu zodpovedajú aj rôzne veľkosti kužeľov na motorčekoch.

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: pon kvě 03, 2021 08:02
od Teepee
Chyba 441, moje zkušenost tady: viewtopic.php?f=63&t=20258&p=501744&#p501744

A přeji brzké uzdravení. :wink: Vidím, že ses ujal té červené Felicie, to je dobře, teď Nivy, garáž samozřejmě nestačí... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: úte kvě 04, 2021 11:13
od JmJ
Jen strucne - klapka i motorek volnobehu maji kod stejny 21203. Zvladl jsem jen vymeni hadici od klapky k odlucovaci, byla z venku podlene slusne praskla, ale pri testu hubou se zdala byt tesna. Kazdopadne samozrejme byla vymenena.

Motorek mel taky 2 ze 3 zajistovacich cepu vypadle, ja to nahradil sroubky z ntb lenovo. Kazdopadne je otazkou, jestli tede ten system pocita s tim, ze to teleso motorku je vzduchotesne nebo nepocita? Nemel jsem to ted znovu venku, tak nevim, jeslti motorek je na strane "pred ventilem" nebo "za ventilem". Pokud za, tak by mel asi 100% tesnit a nemelo by pres nej jit sat vzduch do telesa klapky. Coz ale nevim, jak ma byt docileno, protoze mezi strevama a obalem motorku v horni casti zadne tesneni neni. No to nic, jen si tak premyslim. Na test asi staci izolacka ala Teepee.

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: úte kvě 04, 2021 11:30
od Luděk Musil
Jsem měl za to, že bydlíš v paneláku … :?: L.

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: pon kvě 10, 2021 21:06
od JmJ
Panelak sem prenechal potrebnym a premorfoval sem do ciganskeho hradu.

Vymenili sme oleje, krom hydraulickeho v posilovaci. S tim nemam zkusenost, vite prosim jaky tam patri a kolik? Hadice sou popraskane a prolinaji, takze vymena nutna.

Z niceho nic zacala hodne tect vodni pumpa kolem loziska. Nejspis povolily nanosy tossolu. K pumpe par postrehu. Auto ma necelych 50k km, pumpa tam byla druha, hadal bych tak max 20 k km. Vyrobce fenox... S chladici soustavou se v minulosti muselo neco stat, neb pumpa druha, kohout topeni druhy, spony na hadicich neorigo a cely motorovy prostor zasrany tossolem.

Ten stary tossol furt dela bordel na vicku chladice. Jedu 3. vyplach a porad kdyz vypustenou kapalinu odstavim, tak dole v kanystru sedne vrstva bahna a nad je temer cira voda.

Koupit spravnou pumpu v cr je nemozne. Jediny, kdo nabizel pumpu 21073 byly otrokovice, ale nemeli skladem. Prolezl sem kde co, vsude pumpy s kodem 2101 nabizene jako vhodne na motor 21214. Nechapu. Ono to pojede, ale vykon chlazeni v zatezi bude horsi. A opravdu sem si overil, ze telo pumpy na motoru je 21073.

Tak sem objednal v belgii.

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: pon kvě 10, 2021 23:25
od Panthymaeus (Honza)
Sháněl jsi tedy 1/2 čerpadla s kódem 21073-1307011 ?

Dokázal bych sehnat přes CSAutoLadu. Mají jich skladem v Mělníku 6 ks. Kus za 772 Kč bez DPH. Teoreticky kdybych je otravoval, mohl bych jí mít v ruce druhý den. A zrovna dneska jsem byl i nedaleko (v Kralupech). :mrgreen:

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: úte kvě 11, 2021 05:30
od JmJ
Panthymaeus (Honza) píše:Sháněl jsi tedy 1/2 čerpadla s kódem 21073-1307011 ?

Dokázal bych sehnat přes CSAutoLadu. Mají jich skladem v Mělníku 6 ks. Kus za 772 Kč bez DPH. Teoreticky kdybych je otravoval, mohl bych jí mít v ruce druhý den. A zrovna dneska jsem byl i nedaleko (v Kralupech). :mrgreen:


Diky za info, ale nad timto podnikem sem zlomil hul. Uz jen to, ze z te belgie to koupim za 26,45 E coz je rekneme 690 kc, me k cs autolada vubec nelaka.

Re: revitalizace nivy 2010

PříspěvekNapsal: stř kvě 12, 2021 10:37
od FOMA
S CS Autolada jsem v podstatě definitivně zkončil reklamací spojky na 2111......pojetí přístupu k reklamacím otřesný. Od té doby pro mě ta firma prostě neexistuje.