Náhradní díly s sebou na expedici

Moderátor: Moderátoři

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod tajga » pon úno 01, 2021 16:16

nepozname trasu ani kilometre, dlzka po asfalte, terene, kilometre mimo civilizacie, tazko sa vyjadrovat co je najvodnejsia volba pre konkretnu expediciu.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » pon úno 01, 2021 16:45

U gazíku jsme jednou jen tak ze zvědavosti zkoušeli vyměnit duši. Za celou dobu co jsem ho mělm, tak jsem píchl snad jen 2x a to jsem vozil dvě rezervy, pro jistotu, protože tam byly duše.
Kolo jsem sfoukl na nulu, kousek s tím popojel, aby se to trochu rozvolnilo - simulace píchnutí, pak jsem položil dřevěnej špalík na patku gumy, jako z boku, vyheverovali jsme auto a kolo zasunuli pod nafouklý kolo na autě a pak auto pomalu spouštěli dolů, přes špalík. Guma se odloupla jako nic. Takhle se to udělalo i z druhý strany a pak se to velkejma montpákama zulo. Ale trvalo to snad dvě hodiny se vším všudy. V nouzi se to dá udělat. Nebo vzít palici, špalík na patku a bušit a bušit, až to povolí, jak to dělají na východě, kde nemají zouvák. Normálně mění duše i u velkejch náklaďáku na cestě, protože náklaďáky píchají mnohem častěji. A taky jim to jde, sice se teda nadřou, ale nakonec se podaří. Ale chce to mít nějakou praxi a vědět jak na to.

Tajga: "expedice" jsou defakto všechny stejný, všude je kamení, bláto a voda a všude daleko. Po silnici 3 - 4,5 tisíc km (kolskij, ural, kavkaz), pak pár set km po prašnejch cestách všemožný kvality (od luxusní šotoliny až po rozježděnou gruntovku když prší) plus nějaké desítky kilometrů po málo používaných cestách v lese, nebo v horách - bláto, kamení, prudký výjezdy a sjezdy, kaluže plný bláta, brodění přes potoky a řeky - pro nivu těžkej terén (samozřejmě ne během svážení dřeva za dešťů, to projede jen traktor a náklaďáky). Pro příklad na silnici jede niva kolem 8-9, po gruntovce podle typu cesty 10-16 no a když přituhne tak si niva klidně vezme 30-40, ale to už jedeš na redukci, navijíš se, zapadáš atp. to už se neřeší kilometry, ale stovky metrů.
Já bych ale to nářadí i díly vezl klidně na skok do Albánie, protože tam nivy moc nejezdí a s obchodama to bude bída.

Civilizace je defakto všude kam jedeš, protože kde nejni, tak nejsou cesty, nepoužívaná cesta je za 2 roky úplně zarostlá a neprůchozí, smytá vodou. Spíš je problém, že nejbližší vesnička, nebo obchod s dílama, kde by se něco dalo sehnat je klidně 30-100 kilometrů daleko a pár dní tudy nikdo nemusí projet a jak mile jsi nepojízdný tak končíš. Pěšky nedojdeš a jak už jsem psal, čekat někde několik dní než se doveze potřebnej díl , nebo nějakej nezbytnej stahovák ( u kterýho předpokládáme, že se vysype) se mi moc nechce.

Proto chci mít takovej kompromis nářadí, jen to nejnutnější, ale abych opravil transmisi po rozvodovku bez cizího nářadí, motor a převodovku asi nemá cenu řešit. To by člověk nemohl jet nikam.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon úno 01, 2021 18:05

Stahovák jsem nikdy nepoužil... Zadní ložiska nevymeniš, přední vyklepeš, klouby se vymění bez něj...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » pon úno 01, 2021 18:26

proč nejdou zadní ložiska vyměnit ?
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon úno 01, 2021 18:28

Se podivej do katalogu. Na poloose je zderovy krouzek co drzi lozisko. Je tu na toto tema obsahle tema, hledej.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » pon úno 01, 2021 18:34

chápu správně, že když se vysype ložisko, nebo praskne poloosa, tak musím měnit tohle celý jako jeden celek ?
https://www.tuningsvs.ru/zapchasti/orig ... vaz_21213/

to je divný ne
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon úno 01, 2021 18:41

Ne, staci lozisko a zderovy krouzek. Pohledej na foru, vse tu je.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon úno 01, 2021 18:42

Když ložisko tak ne vymenis jen lozisko ale c dílně s lisem, pokud praskne poloosa jen poloosa netřeba měnit poloosu a věci na ní naskládané, pokus není ale v blízkosti servis s lisem a autogenem tak je potřeba to na obrázku...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » pon úno 01, 2021 18:56

na nivě je všechno tak podivně řešený

takže cokoliv se stane na tom celku na obrázku (ložisko, gufero, polosa ukroucená), tak terénu připadá jedině výměna kompletu
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon úno 01, 2021 19:00

Gufero ano, to je v pohodě, ale jak ukroutis poloosu tak to na obrázku. Toho bych se na expedici nebál, a určitě bych jí nevozil, pokud máš sériová kola...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod tajga » pon úno 01, 2021 19:12

asi najlepsie by bolo co najmenej upravovat lebo vsetky vylepsenia skracuju zivotnost :D
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » pon úno 01, 2021 19:40

tak nakonec pro jistotu ani neliftovat ty 3/4 cm ?

po silnici budou AT kola, ale do terénu musím dát nějaká mtéčka ve st rozměru, jinak tam ani nemá cenu zajíždět, protože at jsou v hlíně nepoužitelný

tady jsem našel 2 způsoby jak to vyměnit:

tady říká, že se neztenčí průměr poloosy jako při sundavání lisem
https://www.youtube.com/watch?v=xyhsUZT7AqY#t=10m30

a tady to nahřívají, nic neřežou (podívejte se do ložiska, nemusí tam bejt vazelína) )
https://www.youtube.com/watch?v=RdXcXbHjaRI#t=13m50
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » pon úno 01, 2021 19:45

Ondra1,7mpi píše:Gufero ano, to je v pohodě, ale jak ukroutis poloosu tak to na obrázku. Toho bych se na expedici nebál, a určitě bych jí nevozil, pokud máš sériová kola...


už to chápu, ten unašeč kola se nedá odšroubovat, je navařenej na poloose, takže to musí bejt celý a protože ložisko je napresovaný a za ním je ten domeček, co se šroubuje k nápravě tak ani to nejde nevzít

já viděl ty poloosy, ke kterejm je unašeč kola přišroubovanej v ose poloosy, tam to šlo rozdělat perfektně a ložisko se sundalo bez problémů, to byly evidentně pevnostní a u těch by asi stačilo vozit jen ložisko a samotnou poloosu, protože ten domeček, nebo jak se to jmenuje a držák kola se asi jen tak nerozbijí
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon úno 01, 2021 19:55

Ten kroužek co drží ložisko není přivařený, je pouze za ohřátí nalisovaný na poloose, dá se sundat po ohřátí pod lisem, velkým...
Jsou i tuningové poloosy kde to je řešené jinak, Mara kdyžtak vysvětlí, já nepotřebuju mám těch klasických plný sklep :mrgreen:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Mara » pon úno 01, 2021 20:09

Dyť psal, ze bude kupovat pevnostni. Tam se snad krouzek neresi jak na klasice.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1181
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků