od zdd » pon úno 01, 2021 16:45
U gazíku jsme jednou jen tak ze zvědavosti zkoušeli vyměnit duši. Za celou dobu co jsem ho mělm, tak jsem píchl snad jen 2x a to jsem vozil dvě rezervy, pro jistotu, protože tam byly duše.
Kolo jsem sfoukl na nulu, kousek s tím popojel, aby se to trochu rozvolnilo - simulace píchnutí, pak jsem položil dřevěnej špalík na patku gumy, jako z boku, vyheverovali jsme auto a kolo zasunuli pod nafouklý kolo na autě a pak auto pomalu spouštěli dolů, přes špalík. Guma se odloupla jako nic. Takhle se to udělalo i z druhý strany a pak se to velkejma montpákama zulo. Ale trvalo to snad dvě hodiny se vším všudy. V nouzi se to dá udělat. Nebo vzít palici, špalík na patku a bušit a bušit, až to povolí, jak to dělají na východě, kde nemají zouvák. Normálně mění duše i u velkejch náklaďáku na cestě, protože náklaďáky píchají mnohem častěji. A taky jim to jde, sice se teda nadřou, ale nakonec se podaří. Ale chce to mít nějakou praxi a vědět jak na to.
Tajga: "expedice" jsou defakto všechny stejný, všude je kamení, bláto a voda a všude daleko. Po silnici 3 - 4,5 tisíc km (kolskij, ural, kavkaz), pak pár set km po prašnejch cestách všemožný kvality (od luxusní šotoliny až po rozježděnou gruntovku když prší) plus nějaké desítky kilometrů po málo používaných cestách v lese, nebo v horách - bláto, kamení, prudký výjezdy a sjezdy, kaluže plný bláta, brodění přes potoky a řeky - pro nivu těžkej terén (samozřejmě ne během svážení dřeva za dešťů, to projede jen traktor a náklaďáky). Pro příklad na silnici jede niva kolem 8-9, po gruntovce podle typu cesty 10-16 no a když přituhne tak si niva klidně vezme 30-40, ale to už jedeš na redukci, navijíš se, zapadáš atp. to už se neřeší kilometry, ale stovky metrů.
Já bych ale to nářadí i díly vezl klidně na skok do Albánie, protože tam nivy moc nejezdí a s obchodama to bude bída.
Civilizace je defakto všude kam jedeš, protože kde nejni, tak nejsou cesty, nepoužívaná cesta je za 2 roky úplně zarostlá a neprůchozí, smytá vodou. Spíš je problém, že nejbližší vesnička, nebo obchod s dílama, kde by se něco dalo sehnat je klidně 30-100 kilometrů daleko a pár dní tudy nikdo nemusí projet a jak mile jsi nepojízdný tak končíš. Pěšky nedojdeš a jak už jsem psal, čekat někde několik dní než se doveze potřebnej díl , nebo nějakej nezbytnej stahovák ( u kterýho předpokládáme, že se vysype) se mi moc nechce.
Proto chci mít takovej kompromis nářadí, jen to nejnutnější, ale abych opravil transmisi po rozvodovku bez cizího nářadí, motor a převodovku asi nemá cenu řešit. To by člověk nemohl jet nikam.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.