Pokud se Ti vysype ložisko nebo ukroutí zadní poloosa, tak jsi bez náhradního kompletu zadní poloosy skončil.
Vzpomínal se tady Jarda, předpokládám, že to je JardaNiva ze Svratky (osobně znám), který s Nivou projel, řekněme, trasu Dakaru. Ze Svratky přes Francii a Španělsko na africké písčiny, duny, hory a pouště a to samý zpět. Jestli mě paměť neklame, tak se mu vzadu "něco" vysypalo a někde u Paříže musel kvůli problému na zadní nápravě koupit na vrakovišti celou Nivu
Vymontovat příslušný vehement, namontovat do svý, tu koupenou Nivu tam nechat a pokračovat v cestě.
Když jsme s klukama jeli do Srbska, já už tenkrát měl Spi, jsme si vezli nějaký drobnosti. Ale že se nám ve Vršacu vylomí svislej čep ze spodního ramene - tak s tím jsme nepočítali. Srbský kluci dokázali v sobotu ráno obstarat rameno a zprovoznili jsme to. A že při cestě zpět někde na polní cestě mezi vesnicemi (zabloudili jsme) začalo stávkovat zapalování na švestce (2107
) a strávili jsme tam asi 3 hodiny než jsme ji oživili ... .
Do Estonska jsem si vezl NIC - jen klíč na kola
. A za celýho cca 3,5 tisíce kilometrů jsme jen doplňovali PHM.
Takže to řeknu asi takto - lépe by to neřekl snad ani slavný pan Murphy:
Ať ssebou vezeš skoro celý náhradní auto - zcela určitě se pokazí věc, kterou ssebou nemáš
.
L.