Úvodní proslov.
Téma jsem nenašel, tak si dovolím založit a poprosil bych, jestli by bylo možno vyjadřovati se k tématu, protože to myslím zcela vážně. Vstřikování euro 6, ale to je stejný jak jsem pochopil, jako euro 5. Prostě 4 bodový vstřikování, nepřímý, chvála bohu za to.
Chcete jen někam (do terénu), odkud se dostanete jen po vlastní ose a jít někam pěšky nejde, protože to je daleko, někde i přes sto kilometrů, ač to je k nevíře, nebo tam je nějaký jiný zádrhel. Čekat až někdo pojede kolem a odveze vás tam, kde můžete sehnat háhradní díl může trvat klidně tejden nebo i déle. A pak se musíte ještě dostat nazpátek a ještě za to všechno určitě zaplatit a za flašku vodky to dneska nebude ani v rusku. A když se zadaří, tak v dané oblasti ten díl na nivu reálně neseženete.
Navíc je třeba počítat s tím, že se to stane v nejhůře přístupném úseku, odkud vás nikdo nevytáhne, protože bude mít co dělat sám se sebou. Kamení, bahno, hlubší brody po cestě atp. Delší tažení za náklaďákem nebo traktorem v těžším terénu, hlavně kamení, by byla smrt pro podvozek nivy. Navíc kde někoho sehnat s takovou technikou a vůbec, to nepřipadá v úvahu.
Auto je sice před cestou zkontrolovaný, co je podezřelý se vymění, ale některý věci odchází i nový, když se tak trochu přetíží a dostanou zabrat. Navíc u ruských výrobků, tam člověk neví hodiny ani dne, kdy se něco bezdůvodně vysype. Sice to bude všechno dohromady vážit docela dost, ale lepší častěji zapadat a tahat se navijákem a mít auto naložený naplno, což teda u 340 kil povolený zátěže není problém, když dva lidi váží dohromady 150 kilo, bude tam naviják, hilift, rejč, sekera motorovka, jídlo, druhej akumulátor(navíjení s mrtvým motorem a nezávislý topení, nebo lednice ale ta je těžká, tak asi ne i když jí mám) a další nezbytný vybavení.
Ten kdo v podobných podmínkách nebyl a neví o co jde, tak si poklepe na čelo a většinou řekne, že auto v dobrým stavu vydrží tak nač ho zbytečně zatěžovat, nebo že by tam nejel, nebo že to je všechno nesmysl atp. Ale my tam pojedeme a proto je třeba se připravit na nejhorší. Kdo byl někde a nepotkal za několik dní živou duši, tak bude uvažovat už jinak. Díval jsem se na to, co vozí v rusku na akce a co se běžně v terénu rozbíjí, nebo může rozbít. Také by se dal vzít celej motor s převodovkou a rozvodovkou, ale to by se niva už ani nerozjela Takže bych to omezil je na to co je nezbytně nutný, alespoň pro nouzovou jízdu a bez čeho auto samo nepojede. U některých věcí si vůbec nejsem jistej, ale voni to běžně vozí s sebou, tak mě za to nekamenujte.
Tolik k úvodu.