Náhradní díly s sebou na expedici

Moderátor: Moderátoři

Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » čtv led 28, 2021 03:56

Úvodní proslov.

Téma jsem nenašel, tak si dovolím založit a poprosil bych, jestli by bylo možno vyjadřovati se k tématu, protože to myslím zcela vážně. Vstřikování euro 6, ale to je stejný jak jsem pochopil, jako euro 5. Prostě 4 bodový vstřikování, nepřímý, chvála bohu za to.

Chcete jen někam (do terénu), odkud se dostanete jen po vlastní ose a jít někam pěšky nejde, protože to je daleko, někde i přes sto kilometrů, ač to je k nevíře, nebo tam je nějaký jiný zádrhel. Čekat až někdo pojede kolem a odveze vás tam, kde můžete sehnat háhradní díl může trvat klidně tejden nebo i déle. A pak se musíte ještě dostat nazpátek a ještě za to všechno určitě zaplatit a za flašku vodky to dneska nebude ani v rusku. A když se zadaří, tak v dané oblasti ten díl na nivu reálně neseženete.
Navíc je třeba počítat s tím, že se to stane v nejhůře přístupném úseku, odkud vás nikdo nevytáhne, protože bude mít co dělat sám se sebou. Kamení, bahno, hlubší brody po cestě atp. Delší tažení za náklaďákem nebo traktorem v těžším terénu, hlavně kamení, by byla smrt pro podvozek nivy. Navíc kde někoho sehnat s takovou technikou a vůbec, to nepřipadá v úvahu.

Auto je sice před cestou zkontrolovaný, co je podezřelý se vymění, ale některý věci odchází i nový, když se tak trochu přetíží a dostanou zabrat. Navíc u ruských výrobků, tam člověk neví hodiny ani dne, kdy se něco bezdůvodně vysype. Sice to bude všechno dohromady vážit docela dost, ale lepší častěji zapadat a tahat se navijákem a mít auto naložený naplno, což teda u 340 kil povolený zátěže není problém, když dva lidi váží dohromady 150 kilo, bude tam naviják, hilift, rejč, sekera motorovka, jídlo, druhej akumulátor(navíjení s mrtvým motorem a nezávislý topení, nebo lednice :-) ale ta je těžká, tak asi ne i když jí mám) a další nezbytný vybavení.

Ten kdo v podobných podmínkách nebyl a neví o co jde, tak si poklepe na čelo a většinou řekne, že auto v dobrým stavu vydrží tak nač ho zbytečně zatěžovat, nebo že by tam nejel, nebo že to je všechno nesmysl atp. Ale my tam pojedeme a proto je třeba se připravit na nejhorší. Kdo byl někde a nepotkal za několik dní živou duši, tak bude uvažovat už jinak. Díval jsem se na to, co vozí v rusku na akce a co se běžně v terénu rozbíjí, nebo může rozbít. Také by se dal vzít celej motor s převodovkou a rozvodovkou, ale to by se niva už ani nerozjela :-) Takže bych to omezil je na to co je nezbytně nutný, alespoň pro nouzovou jízdu a bez čeho auto samo nepojede. U některých věcí si vůbec nejsem jistej, ale voni to běžně vozí s sebou, tak mě za to nekamenujte.

Tolik k úvodu.
Naposledy upravil zdd dne čtv led 28, 2021 04:09, celkově upraveno 1
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod tajga » čtv led 28, 2021 04:07

satelitny telefon a simku pokial je pokrytie. Ten rus Valerij mi poslal navigaciu ktoru oni pouzivaju. Osmand plus, na android funguje pouzivam ju bezne aj u nas.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » čtv led 28, 2021 04:09

Pro přehlednost jsem oddělil úvodní proslov.
(tam kam jedeš většinou, teda skoro nikdy, pokrytí mobilem není, satelit se sice chytá všude, ale za ty peníze jej doposud nemám, jsem chudej a vozím laptop, protože na ně dobře dělá s rastrovejma vojenskejma mapama)

nářadí je jasný, tam není co řešit
malá letlampa, takové podlouhlá nádobka na plyn a na konci hořák (vypadá to jak sprej s hořákem)
jen bych vzal ještě diagnostickej kabel, malej osciloskop pro kontrolu počítače a pájku s příslušenstvím
svařovací kabely, zároveň jako startovací a prodlužovací k navijáku, když se naviják hodí ke stromu a tahá se čistě do boku s akumulátorem vyndaným z auta + pár obalenejch elektrod a tmavý sklo před oči


čidla a nezbytný ventily a všechno co se týká elektriky včetně počítače, + 2x vstřikovač + 2x relátko + regulátor alternátoru + zapalovací modul + přední lambda sondu + možná jsem na něco zapomněl

olej převodovka 2l
olej motor 2l
brzdovka 0,5l
olej posilovač řízení 0,5l

tekutej kov + skelná tkanina- zalepí se tím malá díra v motoru, převodovce, diferenciálu apod.
motorovej silikon
lepení na závity
wd40
vazelína do ložisek a konektorů

2x svíčka
2x VN kabel
startér
diodový most do alternátoru
uhlíky do alternátoru
termostat
palivový filtr papírový kovový
přední brzdový desky - v blátě mizí před očima
3x šroub ke kolům
brzdový hadice přední, zadní + spojková
remkomplet na opravu spojkovejch válců a brzdovýho
klínový řemen, oba dva
zadní poloosa kompletní s nábojem
přední poloosa levá + pravá
přední vnější homokloub http://nivamarket.ru/image/cache/catalo ... 00x500.jpg
kloub mezi převodovku a rozvodovku, je to chycený k takovýmu gumovýmu tlumiči na několik šroubů
2x kvalitní ložisko kola + gufera + matice
náboj kola https://avtozzzapchasti.ru/p109744590-s ... vrole.html
držák táhla https://avtozzzapchasti.ru/p109745109-s ... -2101.html
kyvadlo řízení https://www.drive2.ru/l/8588985/
stahovák na homoklouby a ložiska
ventil posilovače řízení - to ani nevím co je
vzpěra zadní nápravy krátká + dlouhá
diferenciál s uzávěrkou
vodní pumpa komplet
benzínová pumpa komplet

no celkem to dělá asi 65 kilo, ale kdo jezdí tak to vozí, tak nevím a někteří vozí i věci do motoru a převodovky, jenže to už mi připadá jako overkill
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Mara » čtv led 28, 2021 07:52

Na dlouhy vylet mimo civilizaci bych si pribral i solarni panel s menicem na 12v. Pokud by treba baterky nemohly byt krmeny z altu, tak solar obstara oziveni baterky pro starty i pro notes atd.. Vaha je snesitelna, asi 5kg odhadem.

A na Ladapower jsou zadni poloosy nejaka volha autodrom s jinou konstrukci a dvouradym loziskem. To bych taky pouvazoval..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod tajga » čtv led 28, 2021 13:01

Vercajch dopodrobna rozpisany zatial nebol, ale to co nosim okrem vercajchu aj na kratsie vylety, hlavne kvalitne celovky, noze, rukavice, USB stick na internet, notebook, android tablet s navigaciou, drziaky na sklo, nabijacku, sietovy menic, nabijaciu USB redukciu na 12V. Od baterie mam vytiahnute hrube medenne kable do kabiny na menic, lebo original zapalovac to je nic tam su tenke kabliky a pokles napatia. Solarny panel je dobra vec, najlepsie by bolo k nemu zobrat 200Ah bateriu, ale to je 50kg navyse cize v nive nemozne, tak nosim powerbanku z 18650 clankov 3.7V. pripadne na dlhu expediciu by som kupil akupack ako maju kolobezky 30Ah, k nemu regulator menic a nabijacku.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » čtv led 28, 2021 14:06

Nejsem příznivce solárů, protože fungují, jen když je opravdu pěkně a i za takového počasí moc nedávají. Nejezdím jenom v létě, ale i v zimě, takže se na to spolehnout nedá. Navíc jsou docela velké i složené, funkční - kvalitní stojí hodně peněz a ta cena. Mechanická pevnost není nic moc. Dříve jsem vozil v autě trakční olověnou 160Ah, ale v nivě to nejde, takže jsem přešel na lifepo4, 120Ah váží 9kg celkem a nabíjí se paralelně se startovacím akumulátorem, takže není třeba dobíjecí elektroniky. Akorát tam mám na jednotlivých článcích odporové balancéry a odpojovač při poklesu napětí pod povolenou mez. Kdybych potřeboval startovat, tak připojím dráty napřímo, to samé u navijáku. Naviják bere při zatížení asi 200 ampér, takže se dá tahat bez problému cca 15-20 minut s vypnutým motorem a to bych řekl, že stačí. Nastartuje se z něj také bez problémů a ani při tom netrpí. Přitom startovací akumulátor je pořád nabitý naplno. Lifepo4 má výhodu hlavně v životnosti a cyklování a supervýhoda je nabíjení přímo z alternátoru, proto jsem liion přestal úplně řešit. A doma jej mám připojenej k ups na počítač a topení.
Dřív jsme vozili malou elektrocentrálu, ale v nivě opět není místo, tak si říkám, že kdyby bylo nejhůř tak vyndám alternátor a přes redukci jej můžu připojit k motorový pile, skoro nic to neváží a docela rychle to nabíjí startovací akumulátor. Ale otázka je, jestli to má smuysl řešit s trakčním.

No u nivy nevím, jestli má smysl vozit měnič, vrtačku a rozbrušku. Ta hmotnost se pak dábelsky nasčítává. Sice je pravdou, že když se zalomí šroub, tak se dá odvrtat a vyzávitníkovat nová díra, ale většinou to funguje i na ostatních a tohle se dá pořešit v nejbližším kolchoze. Tady si nejsem vůbec jistej.

Poloosy koupím pevnostní se 4 satelitním diferenciálem a uzávěrkama. Ty jsou oproti standardním úplně někde jinde.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » čtv led 28, 2021 14:29

nářadí jsem vozil toto (u gazíku) a předpokládám, že u nivy to bude stejný
--------
klíč stranový/očkový 10,12,13,14,15,16, 17,19,22, 24, 27
páka ( na ní se dá nasadit trubka od hiliftu na povolení matic kol apod.), ráčna, kardan, 2x prodloužení + 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,19,30 + na svíčku
na ráčnu imbus na výmenu oleje
kladívko
majzlík 20mm šíře
dlouhá kulatina na vybíjení zbytků poloosy z nápravy po ukroucení
nůž
kombinačky velké
pilník 20cm jemnější
šroubovák plochý
šroubovák křížový 2,3
sikovky
stahovák na homoklouby
2x montpáka

izolepa elektrikářská 2x
izolepa skoč široká 2x
2x 3m drát 16mm na startování, připojení navijáku mimo auto, svařování + svorky + 4x elektroda obalovaná krátká + propojka akumulátorů
malý multimetr
smršťovací bužírka s lepidlem na spojování drátů
pájka 12v + kalafuna + cín trubičkovej s kalafunou
malá plynová letlampa

stahovací pásky po 3 velikosti po 10ks
stahovací spony na hadice 3 velikosti po 2ks
2m kabel 2,5mm
matice a šrouby nezbytné + podložky


gumová hadice 2m na přepouštění benzínu, zároveň jako náhradní palivová - při přepouštění to jde pomalu, ale když je nouze, tak to nevadí
hasící přístroj 2kg, dřív jsem vozil 6kg, ale v nivě se to nedá
1x náhradní duše do kol + 3x záplata a lepidlo
sprej na nasazení spadlé gumy
knoty na opravu gum 6ks + jehla s vidličkou

mycí houba malá
čelovka
alumatka na ležení během opravy
toaletní papír
mýdlo 5gr
hasící přístroj 2kg náplň prášek
2x 2l voda v petlahvi na mytí
rukavice pogumované pracovní 2x
rukavice gumové máčené
rukavice pevné látkové
hadr na čištění


vyprošťování
----------------
mobilní držák navijáku-lanový závěs s okem + solenoid s konektorem k akb, když je potřeba umístit naviják na zadek auta, nebo třeba ke stromu, auto se dá tahat do boku, nebo ho vrátit na kola, když se převrátí, tfu tfu tfu
3x 20m lano 6mm syntetické s oky, na navijáku je 20m lana, když se počítá s větším mrazem, tak v navijáku lano ocelové a výměna kluzáku za rolny
4x syntetický šekl
kladka 3t
2x plastový kanystr 20l na benzín
rýč fiskars se špičkou zahnutý
olej a motorová pila v pytli + brousek + náhradní řetěz
sekera
v zimě lehká hliníková lopata na sníh
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Henry » čtv led 28, 2021 18:01

Co mi tak bezprostredne napadlo dodatocne k tym ND na auto:
sviecky aspon 4x;
VN kable 4x;
zapalovaci modul + cievky (neviem ako to ma riesene MPI);
Hardyspojka (to je asi ten "gumovy tlmic" medzi hlavnou a pridavnou prevodovkou, o ktorom si pisal);
kardanove krize (pozor na spravny rozmer a kvalitu);
gulove capy ramien aspon 2x (odporucam tie s manzetou priamo na cape, nie so separatnou manzetou);
gulove capy riadenia (hlavne tie kratke a dlhe vonkajsie, spojovacia tyc nemusi byt);
komplet sada tvarovych hadic chladenia + kurenia;
silentbloky uchytenia vyfuku;
lanka rucnej brzdy, otvarania kapoty a kufru;
sada nahradnych matic a skrutiek ku vsetkemu, co by potencialne bolo treba menit a mohlo by sa pri demontazi odtrhnut/zlomit.

K elektrospecialitam pre MPI sa vyjadrit neviem.

Naopak vyslovene tazke veci ako diferencial by som nechal doma, vsetko sa vozit so sebou neda a aj tak tu Nivu budes mat zufalo pretazenu. Cim tazsi naklad, tym viac to trpi v terene.
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » čtv led 28, 2021 18:56

nestačí svíčky 2 a kabely taky dva, když se budou pravidelně měnit ?
hardyspojka s tím kloubem, nevím jestli je to homo kloub, nebo se tomu říká jinak
Místo křížu tady jsou zase homoklouby, nebo jak se to jmenuje a prej to není žádná výchra v terénu. To auto je celý homo, no co na to říct, takže bys vzal i ten kloub kardanu ? má to smysl ?
a kulový čepy, kvůli ulomení, protože i na opotřebovanejch se dá jet celkem normálně
kulovej čep ramene to je to slovo, já to pojmenoval držák táhla
táhla vozí delší a kratší
ma vejfuk stačí drát, stejně je potřeba protože upadnout toho může povícero

není někde seznam šroubů, matek a podobnýho materiálu na cesty ?

Poloosy vozí všichni, včetně diferenciálů. A jak jsem pozoroval, tak tohle se v terénu většinou vysype jako první.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Henry » čtv led 28, 2021 20:55

Mne osobne sviecky odchadzaju fakt casto (hlavne v studenom a vlhkom prostredi) a motor potom rozne vynechava, ja by som s 2 svieckami na 10k km asi nevystacil. Na brodenie by som ich radsej zobral viac ako menej, hmotnost minimalna.
Hardyspojka sa moze roztrhnut, ten homokineticky klb tam moc nepracuje, tak by mal vydrzat.
Zabudol som, ze nova Niva ma miesto krizov tie homokineticke klby aj na kardanoch. Tam hlavne pozor na tie manzety, ked ich roztrhne a vykupes to vo vode, asi sa to vymelie dost rychlo.
Gulove capy ramien aj naprav sa vedia roztrhnut, to sa oplati mat so sebou.
Tiahla zadnej napravy kratke aj dlhe urcite ano, to som uz videl zlomene.
Polosi tiez urcite ano (predne aj zadne), bezne sa lamu, ale ty chces nechat povodne kolesa, tak snad vydrzia.
Diferencial je velmi tazky. A to chces brat iba predny? Co ked sa rozpadne zadny? Ale cely most napravy asi vozit nechces :)
O zozname dolezitych skrutiek a matic neviem, mozes pozriet katalog ND (je tam zoznam vsetkeho spojovacieho materialu), ale podla mna stacia rozmery M5-M12 a skrutky netreba vsetky dlzky, staci tie najdlhsie a v pripade potreby odpilit.
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » čtv led 28, 2021 22:34

U škodovky mám svíčky už 80 tisíc a pořád dobrý, ale asi je vyměním, protože se elektrody tak trochu ztenčily. A proto jsem si říkal, že když nepoužiju ruskej výkal, ale dám něco normálního, tak se snad můžu spolehnout, že najedou třeba 20 tisíc :-) nebo dejme tomu aspoň jeden rok a k tomu dvě ssebou.

já myslel, že přední a zadní diferenciály - myslím ty vnitřky, co se točí, jsou stejný, aspoň na gazíkovi to tak bylo, tak bych vzal jen jeden
https://www.lada-image.ru/products/cata ... _mosta_yt/ tohle celý váží 14 kilo, ale ten kronštejn je zbytečnej, ten vnitřek by mohl mít tak 7 kilo +-

zadní poloosa s ložiskem, a nábojem a držákem kola, nebo jak se to jmenuje, má 5 kilo https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARCZAQ

přední poloosy kompletní: https://www.tuningsvs.ru/zapchasti/orig ... -vaz-2121/
vím, že se liší levá a pravá, ale nevím jestli se liší i ty vnější homokllouby, (náboje budou předpokládám stejný) nebo jen délka samotný hřídele, jestli nestačí vzít jen pravo a levou hřídel a jeden homokloub protože vnitřní homoklouby fungujou i porušený, daá se nanich jezdit, jak jsem vyčetl, ale na vnějších ne
Na ježdění tady po okolí (balkán a karpaty) kola dám 185/75-16 nebo 205/75-15 AT, nebo MT, podle situace. Dřív jsem jezdil všechno na takovejch traktorovejch vzorcích i v zimě, ale chtělo to jezdit fakt opatrně, ale zase v terénu to byla paráda :-)
No a když se pojede dál, tak přezuju mt gumy až na místě. Tam bych jel na něčem starším silniční, co tam rovnou vyhodím, nebo na čem se vrátím nazpět.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv led 28, 2021 22:43

Na expedice bych vyhodil ten hliníkový a dal ocelák... Nové dify vydrží nevozil bych...
Poloosu asi jo, ale určitě bych vzal startér a altik...
Hupcuk! Hodně lana...
Naviják bez chodu motoru ti vytáhne baterku do 30sekund... Někde jsem četl že to tak někdo plánuje, blbost, bez motoru jen ručně hupcukem...
Klíče 14,16 apod. bych nebral... Stačí klasika rozměry které jsou na nivě...
Motorovku když tak malou lehkou...
Vnější jsou stejné..
A klíček malý 8,9,10, kouknout na odvzdušňovací šrouby... A hadičku na odvzdušňeni...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » čtv led 28, 2021 23:06

Předni bych ocelovej asi dal, hliníku moc nevěřím, ale plno lidí s tím jezdí i v terénu a jsou spokojený,než to prorazí, ale prorazit se dá i ocel u uazu.
Jenže když dáš do difů uzávěrky, pevnostní poloosy tak vzrůstá riziko stržení. Ale jak jsem řekl, v nivě se moc nevyzná, tak nevím.
Celej startér a alternátor sebou ? Má to cenu, nestačil by jen vnitřek ?

Hupcuk je v terénu k ničemu, tím se dobře zapadlý auto nedá vytáhnout, to už jsem několikrát viděl jak se chudáci mořili a nešlo to. Nakonec jsem je tahal aby tam nezemřeli na vysílení. Hupcuk je tak dobrej na sníh, nebo když to auto jen prokluzuje, jak sedí je konec. Nebo když se převrátí, ale přenosnej naviják udělá ještě větší službu.

Na trakční baterku co mám jsem se zkoušel tahat a jelo to v záběru 20 minut, samozřejmě s přestávkama. Normálně jsou oba akumulátory 120+70 spojený paralaleně, takže jim takový proudy vůbec nevadí. Mám 3 HP (cca 200ampér) motor tažná síla 6000lb a přes kladku to vytáhne i plně zapadlýho uaze. Syntetickýho lana mám celkem 80metrů + plochý lano na tahání a kdyby se převracelo auto nazpátek, nebo na boční tahání, když klouže ze srázu a tak podobně.

Jestli baterka chcípne po 20 sekundách tak je buď malá kapacita, nebo je poškozená, nebo je to naviják s hodně silným motorem a auto je dobře posazený. Třeba tyhle číny mají echt silný motory https://www.maxim-pneu.cz/cz/navijaky-d ... -lano.html a pak se není čemu divit 6,7kW ! Ten proud je tam tak velkej, že poklesne napětí na baterce moc rychle i když není vyčerpaná kapacita. Když se počká tak to zase na chvíli pojede. Když se nezávodí, tak je lepší naviják se slabším motorem.

Motorovku mám stihla 180 30cm lištu, lehká a bohatě stačí. Vozí jí kde kdo.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv led 28, 2021 23:17

Hupcuk na 4tuny a jedna kladka k tomu a vytáhneš nivu na strom, mám vyzkoušeno, Mara také, je lehký a univerzální... Spíše než tahat naviják a tři baterie...
Naviják jsem měl 10 000 a ten fakt žral... Teď mám tuším 5500 a vydrží do minuty déle spíš ne... Tedy v záběru... Ale většinou jde s motorem...
Vnitřek dobrý třeba by i stačil... Já měním vždy celé... Ale u íčka potřebuješ elektriku bez ní to nejede... Na to bych se zaměřil...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Náhradní díly s sebou na expedici

Příspěvekod zdd » čtv led 28, 2021 23:33

Ondra1,7mpi píše:Hupcuk na 4tuny a jedna kladka k tomu a vytáhneš nivu na strom, mám vyzkoušeno, Mara také, je lehký a univerzální... Spíše než tahat naviják a tři baterie...
Naviják jsem měl 10 000 a ten fakt žral... Teď mám tuším 5500 a vydrží do minuty déle spíš ne... Tedy v záběru... Ale většinou jde s motorem...
Vnitřek dobrý třeba by i stačil... Já měním vždy celé... Ale u íčka potřebuješ elektriku bez ní to nejede... Na to bych se zaměřil...


Jenže táhnout na strom a táhnout přilepenou naloženou nivu z bláta, navíc když se chytá o větve a kameny je něco jinýho. No kdybych to neviděl na vlastní oči tak bych nevěřil. Já měl mechanickej a ten bez motoru jaksi neběžel vůbec :-) takže zdechnout v brodu by byla jistá smrt.
A kdo vozí tři baterie, vozí se dvě, jedná startovací, druhá trakční - záložní. A u 10000 navijáku se 7 kW motorem se není čemu divit, tam poteče klidně 600 ampér a to ten akumulátor posadí hned, přestože má kapacitu na minimálně 6 minut tahání při plný zátěži. Kdybys tam připojit 200 ampérovej tak by ses divil jak by dlouho běžel.

Ale odvážným se meze nekladou. Neznám však nikoho, kdo by vyrazil do seriózního terénu s hupcukem, možná tak poprvý než pořádně zapadne a jde za traktorem, pro příště montuje naviják :-) Já taky za začátku řešil ruční navijáky, abych ušetřil :-) ale pak jsem zhlédl pár videí, přečetl fóra a opustil tuto myšlenku
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků