Stránka 9 z 15

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2021 16:11
od Panthymaeus (Honza)
tajga píše:vsetky hentie epoxy tvrde natery teoreticky su dobre, iba keby to stalo ako veteran v garazi, prakticky od kamienkov sa to zacne olupovat, rozne oderky od terenu a zacne tam cez mikrotrhliny vnikat voda a bude to hrdzaviet.


Právě, že pokud je UBS (opravdu nevím přesný význam zkratky) kvalitní, je stále pružný. Třeba když jsem čistil podběh na Formanovi, nedalo se to dostat dolů (až tak to bylo pružné) a když, byl pod tím plech zdravý. A co jsem viděl práci Yellowa, tak Terason bych opravdu sundavat nechtěl. :D

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2021 16:21
od tajga
Body 930 a podobne vobec nedavat, to za nejaky mesiac stvrdne a praska. Ja mam tiez nastriekany spodok s Terosonom od predajcu, ale niektore casti ktore sprej dobre nezakryl som obtiahol s Noxudolom. To uz vidis napohlad ze su pruzne svinstva ktore drzia a nejdu dole. Ja som s tym natrel aj pruziny a tam vidiet ze sa to nelupe a cvici to spolu s kovom. Preto ked uz chalan absolvoval hentaku torturu so zvarovanim tak na nateroch by som nesetril. Pod Nivou lietaju kamene a podvozok dostava zabrat.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2021 16:27
od Henry
No dobre, tak povedzme, ze pre nase potreby UBS=Unterbodenschutz=podvozkovy nater. Ak teda UBS zostane pruzny a pracuje, cokolvek nalakovane na nom bude pracovat tiez, co v pripade bezneho laku znamena, ze nevyhnutne popraska. Co je zase dalsi argument pre postup lakovat iba medzi kov a UBS a na UBS uz nic dalsie nedavat. Podla mna je zla odstranitelnost UBS vyhoda a problem zaroven: v pripade potreby (trebars korozia pod nim) sa neda odstranit odstranovacom starych naterov (pripadne sa da, ale je to sialene spinava praca) a tiez okamzite zanasa brusny kotuc na karbobruske, takze je prakticky neodstranitelny a naopak vlhkost zadrziava pod sebou az do bodu, kedy sa zacne samovolne odlupovat spolu s pripadnymi natermi pod nim od kovu a to uz je dost neskoro zachranovat ten kov pod nim, lebo to uz byva zufalo rozozrane koroziou.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2021 17:58
od Panthymaeus (Honza)
Henry píše:No dobre, tak povedzme, ze pre nase potreby UBS=Unterbodenschutz=podvozkovy nater. Ak teda UBS zostane pruzny a pracuje, cokolvek nalakovane na nom bude pracovat tiez, co v pripade bezneho laku znamena, ze nevyhnutne popraska. Co je zase dalsi argument pre postup lakovat iba medzi kov a UBS a na UBS uz nic dalsie nedavat. Podla mna je zla odstranitelnost UBS vyhoda a problem zaroven: v pripade potreby (trebars korozia pod nim) sa neda odstranit odstranovacom starych naterov (pripadne sa da, ale je to sialene spinava praca) a tiez okamzite zanasa brusny kotuc na karbobruske, takze je prakticky neodstranitelny a naopak vlhkost zadrziava pod sebou az do bodu, kedy sa zacne samovolne odlupovat spolu s pripadnymi natermi pod nim od kovu a to uz je dost neskoro zachranovat ten kov pod nim, lebo to uz byva zufalo rozozrane koroziou.


Pokud je vše správně drží/jsou zvolené správné materiály, tak se pod UBS voda nedostane. Leda skrz plech. Toho bych se nebál.
Já do barev moc nevidím, ale mám za to, že PUR barvy (myslím, že se tu o nich psalo) jsou barvy pružné. Ta by na UBS měla chvíli držet. Ale na podvozku mi to přijde zbytečné a tak jediné přelakované místo u mého vozu budou spodní části prahů. Naopak dávat vrchní barvu pod UBS mi vždy přišlo jako risk. Kdyby se barvy dobře nespojily, je tu další možnost, že UBS nebude držet.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2021 18:13
od Gabani
Henry píše:No dobre, tak povedzme, ze pre nase potreby UBS=Unterbodenschutz=podvozkovy nater. Ak teda UBS zostane pruzny a pracuje, cokolvek nalakovane na nom bude pracovat tiez, co v pripade bezneho laku znamena, ze nevyhnutne popraska. Co je zase dalsi argument pre postup lakovat iba medzi kov a UBS a na UBS uz nic dalsie nedavat. Podla mna je zla odstranitelnost UBS vyhoda a problem zaroven: v pripade potreby (trebars korozia pod nim) sa neda odstranit odstranovacom starych naterov (pripadne sa da, ale je to sialene spinava praca) a tiez okamzite zanasa brusny kotuc na karbobruske, takze je prakticky neodstranitelny a naopak vlhkost zadrziava pod sebou az do bodu, kedy sa zacne samovolne odlupovat spolu s pripadnymi natermi pod nim od kovu a to uz je dost neskoro zachranovat ten kov pod nim, lebo to uz byva zufalo rozozrane koroziou.


No taky jsem přemýšlel nad tou druhou variantou 2x epoxid základ (samozřejmě antikorozní) na to PUR barva (což je taky 2složka, aby se zavřela ta základovka) a potom UBS nepřelakovatelný, který to ochrání mechanicky.(na jiným foru (amatérské lakování bylo doporučeno varinata 1. - bez argumentu.)
(to se týká podvozku) co ale dát na spodek dveří cca 20 cm (taky UBS nepřelakovatlný? když chci spodek auta černý??, nebo to dát jenom na prahy do výšky spodku dveří??

A nebo to možná moc řeším :) :) :) jen jsem chtěl ty plechy ochránit když už jsem je skoro všechny vyměnil... :lol: :lol:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2021 18:22
od Panthymaeus (Honza)
Gabani píše:... co ale dát na spodek dveří cca 20 cm (taky UBS nepřelakovatlný? když chci spodek auta černý??, nebo to dát jenom na prahy do výšky spodku dveří??

A nebo to možná moc řeším :) :) :) jen jsem chtěl ty plechy ochránit když už jsem je skoro všechny vyměnil... :lol: :lol:


Jak znám své žigulíky (břichoplazy), tak dveře u nich nemá smysl stříkat UBSkem. Ty proreznou kvůli vlhkosti zevnitř (a navíc by to na nich vypadalo hnusně). U Nivi hrozí větší porce odřenin a kamínků, jenž by ti mohli chtít dveře oprýskat. Tam pak dává větší smysl to vytáhnout až do výšky prolisu (navíc u offroadu to asi vzhledově nevadí). Ale asi bych to přelakoval, aby to mělo stejný odstín černé jako jinde.

P.S. Bavíme se o UPS, které jsou zaschlé (na bázi polyuretanu), myslím, že existují i typy, které jsou trvale jakoby mastné (na bázi asfaltů). Ale určitě tu je někdo zkušenější, kdo má víc informací...

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2021 20:32
od Henry
A smu sa vobec jednotlive naterove systemy na rozdielnych bazach (epoxid, PUR, akrylat, syntetika, atd.) medzi sebou kombinovat? No vidim, ze asi zalozim samostatnu temu ohladne naterovych hmot a ich vhodnost a zivotnost na karoserii.. Trochu som to hladal a vobec nic tu o tom nie je.

Napr. BODY 930 (podvozkovy nater na bitumenovej baze) ani nie je prelakovatelny, ale neviem ci vsetky tieto asfaltove/bitumenove natery su take.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2021 21:18
od tajga

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: stř bře 10, 2021 07:44
od Jan Vaníček
O různých antikorozních nátěrech se tu na fóru napsalo hodně. Opětovně shrnu svoje letité zkušenosti.
1. všechny ty hrubé přelakovatelné nástřiky od kohokoliv, které se prodávají v těch 1L kartuších stojí za nic, dříve, nebo později ztvrdnou a "sajou"do sebe vlhkost. Co se pak děje, je jasné. 2. Všechny nástřiky na bázi asfaltu jsou jen pohledové, vydrží tak rok a pak viz výše.
Takže jak to dělám řadu let já. 1. důkladně očistit, snad jasné. 2.Pokud nutno penetrátor koroze. 3. kvalitní dvousložkové epoxidová základní barva. 4.Plnič a vrchní barva, pokud je to vršek. Pokud je to spodek, dávám přímo podvozkový vosk.
Pokud to má být ochráněné proti odlétávajícím kamínkům, případně i přelakovatelné, používám Flexon. Ten je jako ta hmota, která se dává do prvovýroby. Je přelakovatelný do 2 hodin po aplikaci, kdy se barva do toho skutečně "zažere" a nic ji z toho nesundá - viz nová auta. Nevýhoda je, že je na to potřeba speciální pistole za raketu, špatně se shání - není v maloobchodě, takže jen přes IČO a je dost drahý. Pokud se tím má udělat postivě podlaha, bavíme se o 4-5tis. :( . Ale je to fakt dobrý, tlustá, trvale pružná ochrana, nesesychá se, takže pobere i svary a pod.. Toto tady kdysi prezentoval kluk, co se tim živí renovoval 06 a dělál profi lakýru. Tak jsem po tom šel a nelituji. Honza

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: stř bře 10, 2021 16:05
od Gabani
Takže moje finální rozhodnutí co se týká barev a ochrany karoserie a podvozku je asi tato:
podvozek: 2k epoxid zaklad 2vrstvy , všechny spoje přetmeleny karosářským tmelem (normfest ) Polyuretan Telpur T340 (stříknu s tím i motor prostor a vnitřek auta), Dinitrol 482
kastle: 2x epoxid základ (je antikoro), vytmelit, vybrousit, plnič, vrch Cobra Novol v barvě(strukturovaný)
dutiny: dinitrol ML

a děj se vůle boží :D :D :D

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: čtv bře 11, 2021 15:24
od Jan Vaníček
S Dinitrolem jednoznačně správné rozhodnutí. Přesně takto to používám. Ten 482 chce pěkně nahřát, pak se pěkně stříká obyčejnou pistolí na kartuše.
Kde není potřeba, nestříkej ty hrubý struktury! Jen opravdu na místech "opískování" kamínky. Pokud budeš dávat plastové vložky do podběhů, tak taky jen stříknout voskem 482. V místech, kde jsou přiznané spoje, tak ty přestříknu voskem od Dinitrolu ve spreji. Pokud je to třeba na podlaze, která pak má být přestříkána celá, tak nejprve pořádně zaleju sprejem tyto spoje, přebytek otřu a pak stříkám 482 kou plochu. Funguje to.
Pokud se podaří načíst obrázek, tak fotka, jak to vypadá. Pouze nosníky ze strany ostřiku kola a čelní zadní nosník jsou dělané Flexonem, zbytek už jen voskem, i když to vypadá "hrubé".

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: pát bře 12, 2021 11:13
od Gabani
Dárce předních sedaček.. hyundai accent :D :D
Sedačky včetně nastavení bederní opěrky 8)
Jinak spodek poctivě zatřeny všechny spoje tmelem.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: pát bře 12, 2021 18:26
od Aron
Ohledně toho nástřiku díval ses na Raptor?Dáse přímo tónovat do různých odstínů.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2021 09:57
od Gabani
Aron píše:Ohledně toho nástřiku díval ses na Raptor?Dáse přímo tónovat do různých odstínů.


Jj Raptor jsem se díval na něj taky, jen jsem našel levnější ekvivalent - NOVOL COBRA, je to taky tónovatelný a dle tlaku a trysky se dají stříkat různé struktury.
https://youtu.be/4xlTbz-vTgU
https://youtu.be/CLKyoOYzi-M

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 13:30
od Gabani
Jedna víkendová oprava víka kufru :D :D
1,3 m svár na tupo :Hangman: :Hangman: :Hangman: