Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Moderátor: Moderátoři

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Gabani » ned bře 07, 2021 15:49

Aplikace pasivatoru koroze s taninem..
Přílohy
2E02F167-88DC-41FE-B2A3-899C71CAB3C8.jpeg
A992FF86-81AA-4A1F-A3B9-34D4DB37E194.jpeg
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
Gabani
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Mara » ned bře 07, 2021 17:06

Perfektni, skoda ze ne s titanem :) Mozna bych doporucil promyslet zaveseni prevodovek, tak aby se jejich hmotnost do karoserie vice rozlozila a bylo by jejich ulozeni nekompromisni. Ono to i umi ulehcit pripadne prohazovani prevodovek, kdyz by se neco opravovalo. Mam tam srouby v nerezi na 17ku matici spojene v páry, aby se pri praci zespod neprotacely . Ale tim se zmensi moznosti ruzneho vystredovani mezi prevodovkama (u me to ale nevnimam nejak naskodu).
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Saša » ned bře 07, 2021 17:58

Mara píše: Mam tam srouby v nerezi na 17ku matici spojene v páry, aby se pri praci zespod neprotacely ..


Pozor na nerez ! Pokud šroubujete nerezový šroub do nerezové matky , nebo dalšího nerezu MUSÍ se mazat speciálním mazadlem na nerez . Olej ani vazelína nefungují . Pokud se to nenamaže stačí velmi malá utahovací síla někdy i rukou bez použití klíče a nerez se "hryzne"
Následný pokus o povolení končí v 90% utržením !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Gabani » pon bře 08, 2021 09:26

chlapi nikdo žádnou zkušenost???

Ještě jeden dotaz do fóra..
Máte někdo vyzkoušený nějaký UBS??
Chci dát na spodek 2x epoxy základ a buď prelakovatelny UBS a zavřít to polyuretanem
Nebo epoxy základ, polyuretan a nepřelak UBS..
Budu rád za rady.
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
Gabani
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod tajga » pon bře 08, 2021 11:22

na spodek Noxudol alebo Dinitrol. ostatne body sa olupuju
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Gabani » pon bře 08, 2021 13:11

tajga píše:na spodek Noxudol alebo Dinitrol. ostatne body sa olupuju


Jj ten dinitrol nejspíš bude, jde mi o to která ta skladba bude lepší ?
Dik za rady
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
Gabani
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Gabani » pon bře 08, 2021 13:35

Mara píše:Perfektni, skoda ze ne s titanem :) Mozna bych doporucil promyslet zaveseni prevodovek, tak aby se jejich hmotnost do karoserie vice rozlozila a bylo by jejich ulozeni nekompromisni. Ono to i umi ulehcit pripadne prohazovani prevodovek, kdyz by se neco opravovalo. Mam tam srouby v nerezi na 17ku matici spojene v páry, aby se pri praci zespod neprotacely . Ale tim se zmensi moznosti ruzneho vystredovani mezi prevodovkama (u me to ale nevnimam nejak naskodu).


Tak já jsem to vyřešil takhle :wink: :wink:
Přílohy
54A6E05C-C93E-4CF5-AD8F-9EEE3DEF55DE.jpeg
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
Gabani
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Mara » pon bře 08, 2021 17:16

Saša: no zkusenost se zakouslou nerezi zatim nemam, ale beru navedomi, ze se to v nejakych podminkach zakousnout treba muze. Mam ty srouby nerez a nerez matky na podvozku uz delsi cas a problem s nima nebyl (matky tam mam 2 pod sebou, kontra dotazene, taky at je kryty zbytek zavitu sroubu). A to ulozeni dle foto - materal zdravy a silny, takze to urcite drzet bude. Jen je motor vpredu na 2 silentblocich uchycen a jako 3. bod uchyceni motoru je prave ta prevodovka, takze to je pomerne dulezity uchyt. U sebe jsem to rozlozil do vetsi plochy a spojil plochacem 4 diry na obou stranach. Taky mi k tomu drzi i konzole sedadla, ale nemusi to byt uplne nutne, mit to tak zesilene. Jen to beru jako uvahu, kdyz uz se s tim dela. Kdysi me na to upozornovali a na par autech jsem to videl vselijak opravovane, tak jsem to tam nesetril :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » pon bře 08, 2021 17:50

Gabani píše:Ještě jeden dotaz do fóra..
Máte někdo vyzkoušený nějaký UBS??
Chci dát na spodek 2x epoxy základ a buď prelakovatelny UBS a zavřít to polyuretanem
Nebo epoxy základ, polyuretan a nepřelak UBS..
Budu rád za rady.


Já půjdu do Dinitrolu (dle názorů dobrý za rozumnou cenu), zatím jsem to ale neřešil, tak nemám svojí zkušenost. Yellow mi doporučoval Terason, ale tam to chce i speciální stříkací pistoli a je to cenově mimo můj cenový rozpočet.

Pracovní postup bych viděl 2x epoxy základ a UBS. Tam kde to má být barevný, tak přelakovat, jinde neřešit. Pod UBS už bych krom základu barvu necpal.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod tajga » pon bře 08, 2021 22:53

Ja som pouzival aj Dinitrol aj Noxudol. Noxudol sa mi zda lepsi v tom ze ani po rokoch nejavil znamky zeby ho bolo treba obnovovat. Dinitrol do dutin pouzivam.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Henry » úte bře 09, 2021 00:40

Co znamena UBS? Unterbodenschutz? Fakt neviem.

Mne sa kombinacia 2x zaklad (jednozlozkova Body 992) + 2x bitumenovy podvozkovy nater (Body 930) neosvedcila, uz po 2 rokoch je to zufalo hrdzave na podlahe zospodu aj v interieri (do auta zateka). Celkovo pouzit zakladny nater bez vrchneho je asi nezmysel, antikorozna odolnost samotneho zakladu je mizerna (aj sa na kazdej zakladovej farbe pise, ze ju treba najneskor do 24-48 hodin pretriet vrchnou farbou). Nabuduce skusim dvojzlozkovy polyuretanovy zaklad aj vrch a ten podvozkovy bitumen si asi uplne odpustim, lebo sa to velmi zle odstranuje v pripade potreby. Epoxidove farby su v rozumnych objemoch, odtienoch a cenach nezohnatelne.
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Gabani » úte bře 09, 2021 13:20

Henry píše:Co znamena UBS? Unterbodenschutz? Fakt neviem.

Mne sa kombinacia 2x zaklad (jednozlozkova Body 992) + 2x bitumenovy podvozkovy nater (Body 930) neosvedcila, uz po 2 rokoch je to zufalo hrdzave na podlahe zospodu aj v interieri (do auta zateka). Celkovo pouzit zakladny nater bez vrchneho je asi nezmysel, antikorozna odolnost samotneho zakladu je mizerna (aj sa na kazdej zakladovej farbe pise, ze ju treba najneskor do 24-48 hodin pretriet vrchnou farbou). Nabuduce skusim dvojzlozkovy polyuretanovy zaklad aj vrch a ten podvozkovy bitumen si asi uplne odpustim, lebo sa to velmi zle odstranuje v pripade potreby. Epoxidove farby su v rozumnych objemoch, odtienoch a cenach nezohnatelne.


No co jsem kde četl a vygooglil tak na BODY se strašně nadává a nikdo kdo to dělá trochu lip tak to nepoužívá, je to přežití materiál( prý technologicky )
Já použiju 2k epoxid základ 2x potom UBS asi Dinitrol a pak to zavřu jakoukoliv PUR barvou.
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
Gabani
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Gabani » úte bře 09, 2021 13:21

Tak základní epoxid první vrstva hotova na spodku..
Přílohy
557BAFF2-A856-46FF-A918-CE9B15A2EE0F.jpeg
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
Gabani
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod Henry » úte bře 09, 2021 14:38

Je to mozne. Kazdopadne nejake seriozne informacie o tejto problematike neexistuju, je to len kopa nazorov roznych jednotlivcov a vela dojmologie a mytov podobne ako o motorovych olejoch. Takze nakoniec je to aj tak o tom, ze sa kazdy musi rozhodnut sam.

Akurat nerozumiem tej postupnosti zaklad-podvozkovy nater-vrch. Preco nie zaklad-vrch-podvozkovy nater? Teda ak sa bavime o podvozku, kde na farbe nezalezi, pripadne ma byt cierna. Vsade kde som videl pouzity plnic (taka hrbolata hmota) pod vrchnym naterom po vyvarani, tak ta plecharina mala dost nizku zivotnost a zacalo to hrdzaviet po prekvapivo kratkom case.

A co teda znamena UBS?
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvekod tajga » úte bře 09, 2021 14:50

vsetky hentie epoxy tvrde natery teoreticky su dobre, iba keby to stalo ako veteran v garazi, prakticky od kamienkov sa to zacne olupovat, rozne oderky od terenu a zacne tam cez mikrotrhliny vnikat voda a bude to hrdzaviet.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků