Stránka 8 z 23

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2021 22:35
od Henry
Vies odlisit, ci vytlacilo benzin cez odvzdusnovacie hadicky alebo cez uzaver hrdla nadrze? Oboje usti do toho kastliku. Odvdzusnovacie hadicky sa rady ucpavaju, riesil som to na SPI, vznikal mi pretlak v nadrzi a vytlacalo mi rozne benzin do adsorberu (v kopci, nie na rovine!) a kedze karburatorova Niva nic take nema, moze benzin vytlacit priamo do kastliku. Staci prefuknut tie hadicky stlacenym vzduchom (cez redukcie napojeny kompresor alebo pumpa na pneu), ja som to musel robit opakovane, lebo sa to vzdy znova upchalo. Ale ak si natankoval nadoraz po hrdlo (studeny benzin z podzemnej cisterny) a potom odstavil auto, rastucou teplotou expandujuci benzin proste odtial vytiect musel.

Cim si lakoval to auto, ked to nevydrzi ani kratkodobo posobiaci benzin? Odolnost voci ropnym produktom by som povazoval za prvorade kriterium (polyuretan, epoxid). Brzdovke bohuzial neodola ziadny lak.

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 08:30
od tajga
po hrdlo by sa malo tankovat len ked ides na dlhu cestu po tankovani a nie ze hned odparkujes auto. To na ziadnom aute sa neodporuca nie len na nive.,

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 08:34
od Panthymaeus (Honza)
scot píše:...ale musim premostit ten snimac. V jednom cloveku se to brzdove svetlo dela dost blbe :)

Brzdy v jednom kontroluji tak, že sešlápnu pedál brzdy a strčím kus dřevěné tyče mezi pedály (pod pedál spojky i plynu, nad pedálem brzdy). Když jsem ladil své, byl problém v oxidaci pod objímkou (mezi kontaktem objímky a deskou).

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 09:26
od scot
@Henry, slo to pres hrdlo nadrze. Lak je akrylat od firmy PPG. Nebylo to moc kratkodobe, ale 3 dny.
@Tajga, tankoval jsem do prvniho cvaknuti. Delam to tak vzdycky u vsech aut ktere jsem kdy mel a nikdy jsem problem nemel. Jen kdyz to teklo, bylo to az po hrdlo. Po nastartovani benzin zmizel zpet do nadrze. Predpokladam ,ze tlak par vytlacil benzin nahoru. Pokud bych tam nemel nejaky problem, myslim, ze se mi to nestane.
@Honza Dik za tip
Vite nekdo, k cemu presne je a jak funguje ten valecek, do ktereho mam odvetravani zapojene?

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 11:19
od Henry
A aku tam mas sustavu odvzdusnenia nadrze? Karburatorova 2121 by mala mat iba vyvedenu hadicku z hrdla nadrze do kastliku. Az neskorsie 21213 (posledne karburatory s novou karoseriou) mali natrubky na oboch stranach nadrze, odtial obe hadicky do separatora a odtial do kastliku hrdla nadrze. Ty mas staru karoseriu, ale ta posledna fotka, ktoru si pridal, vyzera ako nejaky stary typ separatora. Kazdopadne vsetko odpojit a jednotlivo prefukat nezaskodi. Ale pozor na ten material priesvitnych odvzdusnovacich hadiciek, ked je zostarnuty, je velmi krehky a lame sa.

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 11:32
od Teepee
Jsem chvilku hledal a našel, že válečku říkají: перепускной клапан, překládá se jako obtokový ventil https://sk.erch2014.com/avtomobili/1333 ... ovety.html
Mají ho tam otočený, ale našel jsem taky obrázky, kde ho mají jako Ty. https://7vaz.ru/ustrojstvo/neispravnost ... pliva.html
Mě teda připomíná separátor (pozice 16), pak ho máš určitě dobře. https://www.drive2.ru/l/477720760912184162/
Není to jen ucpané? Korozí, protože (separátor) vypadá býti plechový. Každopádně víčko nádrže by mělo těsnit. Není to JAWA systém s dírkou ve víčku.

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 12:30
od scot
No vicko neni idealni, puvodni bylo rozlamane a to nove uzamykatelne mi prijde dost vysoke. Je dost tezke ho zasroubovat protoze nechce se nechce chytit na zavitu. Zkusim ho trosku zbrousit aby zacinalo rovnou zavitem. Jinak jseme obetoval obedovou pauzu rozebirani. Zahada svetel vyresena. Kabel od spinace brzdy koncil v bouli elektrikarske pasky, stejnou jakou jsme naposledy pouzival v deseti letech na omotani hokejky. Byl tam i kus medeneho plechu z patice. Do patice zarovky leveho svetla byl zapojeny kabel do zasuvky tazneho. V tom pripade to brzdove svetlo nemohlo nikdy brzdit. Je mi zahadou odkud pochazi ten kousek ulomeneho medeneho plechu. Na objimce zarovky je ten protikus, ke konektoru kabelu jen z jedne strany a je ocelovy. Kabel ktery jde do tazneho zadnou takovou patici z ktere by se to mohlo vylomit nema.
Edit: mohl by ten valecek byt gravitacni ventil?
https://ladapower.com/catalog/niva-1600 ... lve-detail
Obrázek

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 15:11
od scot
Tak jse mto rozebral. Valecek snad nema zadnou funkci krom redukce dvou tenkych hadicek na jednu tlustou. Da se profouknout vsemi smery v jakakekoliv poloze. Odvzdusnovaci hadicky jsem profoukl. Hlavni problem tedy vidim v uzaveru nadrze, ze netesni. Co mi prijde divne, pokud s tim odvetravanim neni problem, ze vytlacil benzin az do hrdla, cekal bych ,ze tam diky tomu odvzdusneni nemuze byt zadny tlak, ktery by zvedl hladinu v hrdle i kdyby vicko nadrze nebylo tesne. No asi to slozim zatim bez tapecu a zitra zas pujdu natankovat.
Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 15:48
od tajga
neviem ake vicko tam mas ja som mal obycajne smrdel benzin v aute, dal som uzamykatelne a vyrobil som este tesnenie do neho a smrad zmizol. to sa popisuje bezne ako rada proti smradu benzinu. ale tvoj problem bude asi kombinovany

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 16:10
od Henry
Ten valcek je separator - oddeluje vypary od tekuteho benzinu. Tlak par moze vytlacit do odvzdusnovacich hadiciek aj benzin samotny, ked je auto v naklone alebo prilis plna nadrz a vtedy sa hromadi v separatore, odkial zase odtecie naspat niektorou vetvou odvzdusnenia do nadrze, ked prestane stupat tlak v nadrzi. Je to v podstate taky buffer, aby ti nespliechal benzin rovno von z auta.

Niva je oproti inym autam tiez trochu ina v tom, ze ma takmer dokonalo rovny strop nadrze, takze ked natankujes po prve cvaknutie pistole, nadrz uz je plna a este aj v hrdle mas benzin. Benzin navyse nepeni az tak ako nafta, takze ked pena opadne, moc ho "neubudne". Teplotny rozdiel a roztaznost benzinu potom spravi zvysok. Videl som uz viacero Niv, ktorym vytekal benzin z nadrze, ked sa ohrial na teplotu okolia. Ked spravis este par desiatok km pred odstavenim auta, je to jedno. V inych autach su clenite nadrze, kde aj pri natankovani nadoraz ostavaju vzduchove kapsy, ktore moze zaliat/stlacit vypary expandujuci benzin.

Hentie aftermarket viecka su roznorodej kvality. To co si odfotil je ten najlacnejsi plastovy smejd. Ja som kedysi na UA kupil poctive kovove zamykacie viecko, ktore doliehalo uplne napevno ako povodne nezamykatelne viecko (vid foto). Ale neviem ti poradit, kde to zohnat, pretoze ako pozeram, v e-shopoch predavaju uz len tieto lacne plastove odpady a Automanta ma sice toto kovove viecko odfotene, ale ked to objednas, poslu ti lacne plastove.

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 16:28
od scot
Odbrousil jsem tu dosedaci hranu, hlavne ty vystupky a ted jde zasroubovat normalne. Natankuju a uvidime. Tapece jsem nechal dole.

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 16:45
od tajga
to uzamykatelne riesi problemy, neviem kde som ho kupil ale odvtedy som mal pokoj.

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 19:40
od Ondra1,7mpi
Já mám ty hadičky vykuchané na 3x dieselu a nic se neděje, pravda když dám plnou na jedné z nich v zatáčkách to jde dírkou ve víčku... Nedávám proto nikdy plnou a nikdy nevyjizdim dosucha (zavzdušňování) a klid... Kdyby někdo chtěl ten černý novější zmetek do blatníku tak daruji...

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2021 19:47
od Cory
Hmmm..a nemal si tam system AXTEC, ktory nasledne niekto prekutil na klasicky karb a system odvetravania nadrze zle zapojili? Nedas nam tu dokladne fotky priestoru pod kapotou?

Re: Scotova NIVA

PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2021 18:26
od scot
Nemyslim si ze to je predelavane, nekdy nafotim. Dotankoval jsem 1,5 litru slunko na auto svitilo stejne jako v nedeli a nic netece. Za pravdepodobnou pricinu mam teda to nedolehajici vicko, mozna pomohlo i profouknuti tech odvetravacich hadicek.