Scotova NIVA

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
vyse jsem daval reseni toho kvileni...
ja vozil vzdy celej zadni kardan, zadni polosu, jednu predni poloosu a druhej vnitrni kloubek a z 1.6 krizek mezi prevodovky, jednu kratkou a dlouhou kost
Ja taky premyslim, co dava nejvic zabrat prevodovce, az nakonec zacne vypadavat 4, neni to prave ta kyvajici se pridavka, ktera taha za hlavni hridel? a to je zas od neklidnych kardanu? kdyz by dal na pridavku clovek 3. silent, nezacaly by zas odchazet treba loziska na vystupech na kardany?
Ono s jednou napravou se necha jet, teda pokud clovek neni nekde treba v pisku, to by byl pohon jen jedne napravy konecna. Ty zakryty homoklouby mi prijdou lepsi do pisku i na brodeni... ale jake vykrizeni zvladnou nevim, ja ji moc prizvedavat nechci, zatim nevim, jestli vubec predek, zadek jo, ten si seda uz ted a to tam nemam ani LPG zatim.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Cory »

Henry píše: V expedicnych podmienkach vezies so sebou nahradny kriz, ktory ti v hocijakej dielni s lisom vymenia, ak sa vysype na kardane. Co spravis s homoklbom?
Namiesto kriza so sebou povezies homoklb a vymenis ho v dielni bez lisu. Ale na dvihnute Nivy by som ho nedaval, zvladne zdvihnutie tak o 4cm.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 354
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

@Jarda: Píšou tam výrobce Avtovaz. Když jsem objednával něco originál Avtovaz, obvykle mi to přišlo zabalené s hologramem, obrázek může být ilustrační. Nejlepší to bude koupit z druhé ruky od lidí jako Henry, kteří na novou nivu radši dají zpátky kardan :) Já to do Princezny určitě montovat nebudu, ale pokud mi jednou budou hvězdy nakloněny (hlavně ta co mám doma) a koupím si druhou, novější Nivu, tak bych o tom uvažoval.
@Henry: Nejsem asi typický uživatel Nivy, který sní denně jezdí do lesa na dřevo. Spíš jsem asi psychicky nemocný a důsledkem té nemoci mi jízda v ní dělá radost. Na žádnou expedici se zatím nechystám. Proto pokud něco jde vylepšit aby se přiblížila akustickým vlastnostem běžného auta z devadesátých let (+obvyklé kvílení převodovky), tak to udělám.
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Henry »

Jarda: co presne myslis? Ja som to cital, ale pisal si v poslednych prispevkoch iba o tlmici kmitov/uchyteni pridavky, nie o kvileni vnutri oboch prevodoviek. S tym si neviem predstavit moc spravit bez kompletnej rozborky a vymeny a nastavenia vsetkeho a to sa malokomu chce robit "preventivne" bez nejakej konkretnej zavaznej zavady. Z vlastnej skusenosti uz viem, ze dify sa daju poskladat naozaj dobre (v 2 sa mi rozsypali loziska, inak by som ich neotvaral), ze sa nederu ani nehucia, ale je to narocne na presnost nastavenia vole/predpatia a treba mat po ruke podlozky. A naco cely kardan (ako najtazsi diel zo spominanych)? Bojis sa tisichranu? Ten ked je v dobrom stave, musi vydrzat dlho. A zosilnene kardany (u nas ich nedostat, asi jedine v RU) namiesto klasickych ta ako expedicna uprava nelaka? Pohon na jednu napravu je vylucne nudzova zalezitost, pri dlhsom pouzivani to vykrivi polohu pridavky (boli tu na fore aj fotky). K vykyvom pridavky sa vyjadrit neviem, ale urcite je klucova vyvazenost kardanov, ktoru malokto riesi.

Cory: nevedel som, ze to je taka skladacka, myslel som, ze to je z jedneho kusu. A ako je na tom zivotnost manziet? Predpokladam, ze ked sa roztrha, tak nasleduje rychly koniec homoklbu v tom prachu. Ja som sa s manzetami velmi potrapil na homoklboch na polosiach, vydrzali radovo mesiace, ta RU guma je total sracka, pisalo sa tu sice o PUR a neoprenovych nahradach, ale tazsie sa zhanaju.

scot: ludia ako Henry sice radi downgraduju homokardan za kardan s krizmi, ale az v momente, kedy homokardan zacne robit problemy :P Jasne, Niva musi byt aj hobby a pri obcasnom pouzivani jej vies aj ten hluk odpustit, ale ak by si mal ist na dlhu expediciu, tak je hluk vyznamny faktor psychickeho zdravia a pohody :)
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Cory »

Tie manzety su skor plastove ako gumove, resp. nie je to plast, ale nie je to ani makke ako obycajna manzeta na prednej naprave. Jasne, ak sa to nahodou prederie, klb skonci, ale nie zas zo dna na den. Odjazdi to aj par tisic km.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Henry píše:Jarda: co presne myslis? Ja som to cital, ale pisal si v poslednych prispevkoch iba o tlmici kmitov/uchyteni pridavky, nie o kvileni vnutri oboch prevodoviek. S tym si neviem predstavit moc spravit bez kompletnej rozborky a vymeny a nastavenia vsetkeho a to sa malokomu chce robit "preventivne" bez nejakej konkretnej zavaznej zavady. Z vlastnej skusenosti uz viem, ze dify sa daju poskladat naozaj dobre (v 2 sa mi rozsypali loziska, inak by som ich neotvaral), ze sa nederu ani nehucia, ale je to narocne na presnost nastavenia vole/predpatia a treba mat po ruke podlozky. A naco cely kardan (ako najtazsi diel zo spominanych)? Bojis sa tisichranu? Ten ked je v dobrom stave, musi vydrzat dlho. A zosilnene kardany (u nas ich nedostat, asi jedine v RU) namiesto klasickych ta ako expedicna uprava nelaka? Pohon na jednu napravu je vylucne nudzova zalezitost, pri dlhsom pouzivani to vykrivi polohu pridavky (boli tu na fore aj fotky). K vykyvom pridavky sa vyjadrit neviem, ale urcite je klucova vyvazenost kardanov, ktoru malokto riesi.

Cory: nevedel som, ze to je taka skladacka, myslel som, ze to je z jedneho kusu. A ako je na tom zivotnost manziet? Predpokladam, ze ked sa roztrha, tak nasleduje rychly koniec homoklbu v tom prachu. Ja som sa s manzetami velmi potrapil na homoklboch na polosiach, vydrzali radovo mesiace, ta RU guma je total sracka, pisalo sa tu sice o PUR a neoprenovych nahradach, ale tazsie sa zhanaju.

scot: ludia ako Henry sice radi downgraduju homokardan za kardan s krizmi, ale az v momente, kedy homokardan zacne robit problemy :P Jasne, Niva musi byt aj hobby a pri obcasnom pouzivani jej vies aj ten hluk odpustit, ale ak by si mal ist na dlhu expediciu, tak je hluk vyznamny faktor psychickeho zdravia a pohody :)
toto jsem myslel: https://www.youtube.com/watch?v=v105_DNZRe0 fakt je to znat

pri zvednuti dochazi k vykrizeni zadniho kardanu, predniho ne, tam to zas odnaseji poloosy, ja uz to nechci prehanet - predek mozna 2-3 cm a zadek 4-5, ale ono kdyz vezmu, jak vysoky zadek ma kratka nezatizena oproti dlouhe, kde bude jeste LPG nadrz, tak by me mozna stacilo se dostat i na tu seriovou vysku kratke.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 354
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Tak Princezna má nové prachovky homokinetických kloubů. Musel jsem jí dneska vzít do deště, nezbylo na mně žádné jiné auto, kterým bych mohl jet do práce. Chvíli jsem uvažoval, jestli nezaparkovat na invalidech, když jsem postižený tím ladavirem, ale parkoviště bylo prázdné, tak jsem to dal vedle.
Přílohy
prace.JPG
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“