Scotova NIVA

Moderátor: Moderátoři

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » úte črc 28, 2020 13:03

Tak momentalne namontovane maji katalogove cislo 2121-6306300, podle toho co jsem vygooglil by mely mit 470mm, takze asi nic :( 9. srpna budu doma, tak prozkoumam blize.
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » stř srp 12, 2020 21:03

Chtěl bych nechat zrenovovat disky kol a nejsem si úplně jistý barvou. Co jsem našel na fóru, na žigulíky se používaly šedá RAL 7035 nebo stříbrná RAL9006. Já mám dvě kola šedá a dvě stříbrná. Rezerva je stříbrná a má ještě plášť vyrobený v CCCP. Myslíte, že ta stříbrná bude OK?
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod nespor.jenda » stř srp 12, 2020 21:28

Otevřel jsem Tučkovy "Automobily Lada 1970 - 1990" a co tam jsou barevné fotky Nivek, tak mají vždy stříbrné disky.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » stř srp 12, 2020 21:32

Díky za potvrzení
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » úte zář 08, 2020 20:47

Tak renovaci kol zatím odkládám na zimu. Podařilo se mi sehnat kompletní levně kola z Nivy 2017. Gumy jsou sice 185, ale zatím na tom budu jezdit. Po přezutí je snížená hlučnost sakra znát. Taky jsem pořídil novou baterku, stará byla Starline a zdálo se mi, že tím startérem sotva točí i při úplném nabití. Dorazily i filtry a oleje, ale výměnu nechám na později. Při výměně baterky jsme si všiml rezavého plechu pod ní. Tak jsem to oklepal, obrousil a natřel Fertanem. Až bude čas, dám na to epoxidový základ a až se budou dělat blatníky, tak se to stříkne. Docela mně udivilo, kolik materiálu jsme oklepal a obrousil než jsem narazil na zdravý plech a pořád to drží. Naštěstí se ta auta kdysi dělala z tlustších plechů. Zkoumal jsem, proč je to rezavé a zjistil jsem že tam teče by design. Viděl jsem na youtube video, kde prodlužovali těsnění kapoty i na ty boky, které těsnění nemají, asi to udělám. Byl jsem dneska za autoklempířem. Dohodli jsme se, že mi vymění oba blatníky. Chvíli jsem uvažoval, že koupím z Ladapower jen tu spodní část, ale vzhledem k ceně dopravy jsem se na to vykašlal. Na čele jsem taky našel pár drobných dírek, ale to mi klempíř opraví. Taky se budu muset mrknout na výfuk, zdá se mi, že už není úplně cajk. pokaždé když s tím jedu, najdu nějakou novou drobnost, kterou je třeba opravit nebo potunit, ale nijak zvlášť mi ti nevadí, počítal jsem s tím. Jen toho času kdyby bylo více.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod Mara » úte zář 08, 2020 21:27

Ta 1.6 ma super matroš na svarovani. Co jsem kastli rozebiral, tak i stare rezle pribodovani hodne drzelo a jine mista i po desitkach let (asi bez soli) uz se ani ve svarech znovu neozvaly. Pamatuju ze jsem ten odkapovy zlabek pod prednim oknem a kapotou dosvaroval, aby voda tekla mimo motorovy prostor. Nekdy prohledam nejake ty zbyle veci.. At to jezdi.. V tv znovu jedou Navstevnici, tak je inspirace :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod nespor.jenda » stř zář 09, 2020 08:44

Tak ať to úspěšně postupuje. :wink:
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » stř zář 23, 2020 20:01

Tak krom blatniku se lecily ty kapsu ktere blatniky zakryvaji, horni rohy cela, pravy prah na konci a pravy lem na konci. Podle karosare na ten vek docela dobry stav. Mozna jsem mel vymenit predni celo , ale zatim je vyspravene tak to tak necham.
Prubeh opravy:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Konecny stav:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ted na to hodim zaklad a budu delat na ostatnich vecech, lak dam asi az na jare.
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » pát říj 09, 2020 17:44

Dneska jsem vymenil vzduchovy filtr, byl tam jeste kousek s napisem made in Czechoslovakia, svicky, plynove vzpery tretich dveri a packu aretace zadni lavice. Nove vzpery vyzaduji trosicku jine uchyceni nez originalni, jsou do 10 diry ale na aute je obdelnikovy otvor. Zatim jsem tam dal podlozky, pres zimu stvorim nejakou specialni podlozku ctvercoveho tvaru s desitkou dirou uprostred. Zatim mi staci, ze mi ty dvere nebudou padat na hlavu. Pri vymene vzduchoveho filtru jsem zjistil, ze mi tece benzin z karburatoru. Pridano na seznam zavad k reseni. Taky se mi za jizdy rosi budik se stavem palivove nadrze. A protaci se mi hlavni radici paka.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » sob pro 19, 2020 00:02

Konečně se uvolnila garáž a tak jsem Nivu přivezl zase domu. Začíná fungovat jako normální auto. Má vyměněnou misku pravé přední pružiny. Konečně jde vypnout topení. Ventil topeni jsme dal keramicky, snad něco vydrží. Po výměně membrány v karburátoru přestal být cítit benzin v kabině. Je opravené uchyceni výfuku, takže už výfuk funguje jak má. Byla vadné čidlo zpátečky, vyměněno. Po přitažení převodky řízení už auto tak neplave, ještě to není úplně ono, ale možná jsme jen rozmazlený auty s hřebenovým řízením. Během oprav zjišťuji, že většina video návodů je pro novější nivy a spousta věcí se na té staré dělá jinak. Naštěstí se dá najít inspirace u staré řady břichoplazů. Stejné je to s díly. Ne vše pasuje, i když nakupuju v eshopech v sekci pro 1600, ale většinou to jde nějak přiohnout. Ondra měl pravdu, zrcátka určitě nejsou původní, jsou s Tchaj-wanu. Jedno jsem vyměnil za taky nepůvodní, ale vypadá to lépe. Zkusil jsem obrousit rez na vnitřní straně řidičových dveří a stříknul jsem to základem ve spreji. Není to úplně perfektní, potřebuju získat trochu cviku, ale je to jen základ, přebrousím to a opravím. Asi bude lepší stříkat ty malé opravy modelářskou pistolí, barva se dá lépe dávkovat. Auto mám konec konců jako takový model 1:1. S mým pracovním tempem bude asi ještě chvíli trvat než vyjedu, ale to nevadí, baví mně i ta práce na autě.
Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod valda1971 » sob pro 19, 2020 00:08

Tak ať se dál daří :wink: Je dobře, že Tě to baví :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7200
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » úte pro 22, 2020 15:59

Zkusil jsem odstranit černou barvu z lemu zadního blatníku. měl jsem sice obavu z toho, co pod ní najdu, ale naštěstí je tam zdravý plech. Nikdo se v tom přede mnou nehrabal. Taky jsem na manželčinu radu (myslí to se mnou dobře) odvrtal nýtky a sundal jsem lištu držící tapec dveří. Měla pravdu, za chvíli by to vylezlo a dělal bych to znovu. Rezne mi to u všech čtyř lišt, časem tedy půjdou dolu všechny. Natřel jsem to Fertanem a snad bude pokoj. Používáte někdo Fertan případně jiný inhibitor koroze? Zajímalo by mně, jestli to z dlouhodobého hlediska opravdu funguje. Já to pro klid duše na Nivu patlám.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » sob led 02, 2021 22:21

Po rozebrání vnitřního obložení se objevily dvě nové díry na zavaření. Není to úplně drastické, mohlo to být i horší. Mohl jsem to rozebrat hned, chybami se člověk učí. Budu muset ještě jednou sehnat někoho, kdo mi to zavaří.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázek
Mám dotaz ohledně vnitřních plastů, které kryjí podběhy. Nevíte, jestli jdou lepit? Jsou trochu vlnité, doufám že je narovnám teplem, ale jsou i trošku popraskané a rád bych je trochu opravil.Pokud to nepůjde, koupím nové, ještě se dají sehnat. Nalepené molitany se úplně rozpadly, budu je muset něčím nahradit. Nejspíše zase molitanem, ale trošku mně lákají ty moderní tlumící hmoty. Budu o tom ještě uvažovat.
Obrázek
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod valda1971 » sob led 02, 2021 23:12

Molitan dnes už není moc "IN", moc nevydrží. Jsou modernější a stálé technologie.
Ty plastové podběhy se moc lepit nedají, spíš teplem svařovat. Spíš bych se kouknul po nových.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7200
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Scotova NIVA

Příspěvekod scot » ned led 03, 2021 18:17

Pokud bych ty molitany nahradil nějakým moderním tlumicím materiálem, muselo byt se to sundat, pokud bych to chtěl někdy v budoucnu postavit na veteránské značky?
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron