Tak jsem se po téměř čtyřech letech studovaní fóra, týdnu uvažování nad inzerátem a nakonec šesti pivech, které mi pomohly při smlouvání, stal hrdým majitelem Lady Nivy 1600 z Roku 1989. Nebyla to láska na první pohled. Týden jsem o ni přemýšlel, dokonce jsme majiteli napsal, že ji neberu, ale nakonec jsme se dohodli. Od roku 1989 až do dubna letošního ruku byla u prvního majitele narozené ho v roce 1945. Auto je na svůj věk je v docela solidním stavu. Koroze nejvíce postoupila na konci předních blatníků, na zbytku auta to asi bude řešitelné bez větších problémů, ale přední blatníky a přední část prahů svěřím odborníkovi. Zatím jsme kromě kosmetických vad přišel na vůli v řízení, vibraci řadících pák při akceleraci, nefunkční světlo zpátečky, stále funkční topení, chybějící popelník, nehybnou sluneční clonou u spolujezdce, odlepené aretace větracího okénka u spolujezdce a nefunkční plynové vzpěry třetích dveří. Při jízdě to hučí kapku víc, než jsem zvyklý ze zbytku vozového parku, bude to chtít nové pneumatiky, ložiska, čepy a počítám, že se ještě něco dalšího najde. Niva má najeto cca 93 tisíc. Z pohledu dnešního řidiče je to docela peklostroj, ale připomíná mi mé řidičské začátky se Škodou 110, která byla o pět let starší než já. Nemám ambice Nivu pravidelně trápit v terénu, sem tam ji vezmu na chatu, ale chtěl bych ji časem dát trošku do pucu a mít ji jako víkendové auto. Určitě ocením rady a připomínky zkušených majitelů.