Dobrý den,
na začátku letošního roku jsem koupil Nivu 1,7i r.v.2010, po čase cca.1/2 roce, začala méně táhnout, později začal motor cukat až chcípl a nešel nastartovat. Při startování jako by svíčky pálily nepravidelně a chaoticky. Tím začala moje anabáze, shánění a měnění dílů, která se táhne už 4 měsíce. Nebudu se vůbec zmiňovat o penězích a nervech, které mě to už stálo.
Jako první jsem vyměnil svíčky a kabely, nestalo se nic. Vyměnil jsem čidlo klikového hřídele a čidlo vačky, následně indukční cívku. Motor pak naskočil, ale šel opět nepravidelně, nešel do otáček a jak se trochu ohřál, tak chcípnul. Vyměnil jsem váhu vzduchu, ventil na benzínové rampě ke vstřikům a pak i vstřiky samotné, zlepšení žádné.
Pokračoval jsem tím, že jsem vyndal benzínové čerpadlo z nádrže, sítko čisté a čerpadlo čerpá. Vyměnil jsem relé benzínového čerpadla a benzínový filtr na vedení, po zapnutí zapalování čerpadlo natlakuje a vypne. Vyměnil jsem regulační (ovládací škrtící klapku) změna žádná.
Dnes jsem vyměnil řídící jednotku za novou, zjistil jsem že ta původní byla opravovaná, a doufal, že už bude vše v pořádku. Studený motor nastartoval, šel nepravidelně a jak se trochu ohřál, chod se ustálil. Ovšem jakmile přidám plyn, tak do cca. 2tis.otáček jakš takš, ale když plyn pustím, motor chcípne nebo jde úplně špatně.
Auto má najeto 85tis. tedy podle tachometru a problémy se začaly objevovat postupně. Tím chci říct, nebo si myslím, že rozvodovým řetězem to asi nebude, zdravý rozum už mě pomalu ale opouští, tak nevím.
Kdyby měl snad někdo čas a chuť se na to podívat budu moc rád a samozřejmě se s ním i vyrovnám, budu ale rád i za radu.
Děkuji Petr.