Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Moderátor: Moderátoři

Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Petr 68 » úte pro 03, 2019 22:54

Dobrý den,
na začátku letošního roku jsem koupil Nivu 1,7i r.v.2010, po čase cca.1/2 roce, začala méně táhnout, později začal motor cukat až chcípl a nešel nastartovat. Při startování jako by svíčky pálily nepravidelně a chaoticky. Tím začala moje anabáze, shánění a měnění dílů, která se táhne už 4 měsíce. Nebudu se vůbec zmiňovat o penězích a nervech, které mě to už stálo.
Jako první jsem vyměnil svíčky a kabely, nestalo se nic. Vyměnil jsem čidlo klikového hřídele a čidlo vačky, následně indukční cívku. Motor pak naskočil, ale šel opět nepravidelně, nešel do otáček a jak se trochu ohřál, tak chcípnul. Vyměnil jsem váhu vzduchu, ventil na benzínové rampě ke vstřikům a pak i vstřiky samotné, zlepšení žádné.
Pokračoval jsem tím, že jsem vyndal benzínové čerpadlo z nádrže, sítko čisté a čerpadlo čerpá. Vyměnil jsem relé benzínového čerpadla a benzínový filtr na vedení, po zapnutí zapalování čerpadlo natlakuje a vypne. Vyměnil jsem regulační (ovládací škrtící klapku) změna žádná.
Dnes jsem vyměnil řídící jednotku za novou, zjistil jsem že ta původní byla opravovaná, a doufal, že už bude vše v pořádku. Studený motor nastartoval, šel nepravidelně a jak se trochu ohřál, chod se ustálil. Ovšem jakmile přidám plyn, tak do cca. 2tis.otáček jakš takš, ale když plyn pustím, motor chcípne nebo jde úplně špatně.
Auto má najeto 85tis. tedy podle tachometru a problémy se začaly objevovat postupně. Tím chci říct, nebo si myslím, že rozvodovým řetězem to asi nebude, zdravý rozum už mě pomalu ale opouští, tak nevím.
Kdyby měl snad někdo čas a chuť se na to podívat budu moc rád a samozřejmě se s ním i vyrovnám, budu ale rád i za radu.
Děkuji Petr.
Petr 68
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte pro 03, 2019 21:10
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Georgius » úte pro 03, 2019 22:58

Napiš si do profilu alespoň přibližně bydliště, třeba by někdo i ochotný byl, ale asi za tebou nepojede z Košic ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Petr 68 » úte pro 03, 2019 23:07

:roll: Omlouvám se, jsem z obce Radostín nad Oslavou, trasa Žďár nad Sázavou - Velké Meziříčí.
Petr.
Petr 68
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte pro 03, 2019 21:10
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř pro 04, 2019 17:55

No zažil jsem něco podobného, žel to skončilo prodejem auta...
1) Možná jsem to přehlédl, ale co říká diagnostika?
2) Myslím že některé výměny potřebují čas aby se s nimi RJ popasovala.
3) Lanbdasondy a katalyzátor? Je průchozí?
4) to vůbec nejšťavnatější téma - hydroštely ventilů, tlak oleje?
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Petr 68 » stř pro 04, 2019 20:59

Ahoj Ondro,
děkuji za reakci a myšlenky.
Dnes jsem jí dal čas,aby se všechny vyměněné komponenty mohli seznámit a spárovat. Radilo mi to víc lidí, ale Bohužel, kýžený efekt se nedostavil.
Odpojil jsem lambda sondu,vyčistil vedení paliva, odpojil a zapojil váhu vzduchu za chodu motoru a :roll: NIC.
Abych řešil hydroštely na to už nemám sílu ani nervy,maximálně zkontroluju rozvodový řetěz, zda nepřeskočil a končím.
Jak říkáš,benzín raději už jen do pily :D
Petr.
Petr 68
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte pro 03, 2019 21:10
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv pro 05, 2019 06:56

No, smutný je že to může být prkotina... Já ji prodal s náhradním motorem v kufru, navijákem, a koly v hodnotě 15000kč... Tak jsem byl vytočenej...
Cory tady na fóru ze Slovenska by to nejspíš vyřešil, ale bylo to pro mě daleko, tak jsem přešel na diesel, žel i tam se člověk setká s potížemi, ale jen mechanického původu...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod nespor.jenda » čtv pro 05, 2019 08:09

Petr 68 píše:Abych řešil hydroštely na to už nemám sílu ani nervy,maximálně zkontroluju rozvodový řetěz, zda nepřeskočil a končím.

Podle popisu problému bych to (jako teoretik) viděl spíš na problém s rozvody (špatné časování). Jako problém s hydroštely (zde mám praktické zkušenosti) mi to nepřipadá.
(Samozřejmě se mohu mýlit.)
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Petr 68 » čtv pro 05, 2019 08:44

Ahoj chlapi, přemýšlím o tom kudy chodím, ano volný nebo přeskočený řetěz, nebo mě napadá ještě nefunkční hydroštel. Tím pádem bude řetěz volný a časováni ventilů bude jiné třeba jen o 1/2 zubu, co já vím :roll:
Ještě než se do toho pustím, zkusím odpojit výfukové svody, zda není ucpaný katalizátor, jak psal Ondra.
Pak dám vědět, zatím se mějte Petr.
Petr 68
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte pro 03, 2019 21:10
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Luděk Musil » čtv pro 05, 2019 09:00

Já bych spíše obecně … :roll:
Možná by nebylo na škodu zkontrolovat ukostření jednotlivých komponent, tedy nejen součástí elektroniky, ale i motoru.
Kontrolka check engine "mlčí" ?
Ale podle toho popisu mi to připadá na mizernou dodávku paliva. Není (náhodou) někde v palivové cestě vývod pro tlakoměr? Jako to, že čerpadlo natlakuje a vypne dohromady nic neznamená, jde spíš o to, jestli dokáže v čase udržet tlak a množství.
L.
Edit: ještě mě tak napadlo … co zpětný ventil na zpátečce do nádrže? Pokud by se po něj něco dostalo - netěsnil by a tím pádem by se benzín pro motor vracel hnedle zpět
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Mara » čtv pro 05, 2019 13:04

V mpi se nevyznam, ale tatova mpi niva dlouho slouzila docela spolehlive, tak to zas tak blbe byt nemuze. Jak pise ludek, dobre ukostreni udela hodne. Na moji jsem pridal jeste jednu kostru na motor. A vcera jsem jsem trochu zcvakaval trubicky konektoru k nejakemu snimaci, at opravdu na koliky protikusu dolehne. Zatim se zda, ze i toto pomohlo.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1182
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Petr 68 » pát pro 06, 2019 16:41

Ahoj všem.
Bojoval jsem s tím 4 spíš 4.5 měsíce, to už někdy zdravý rozum přestává fungovat a ani už si v ten moment, když jsem psal první zprávu na fórum nevzpomněl na všechno.
Kostru jsem Luďku zkontroloval a benzínové vedení taky vč,čerpadla v nádrži.
Po Ondrově zmínce o průchodnosti katalyzátoru, když už jsem měl lambda sondu prověřenou jsem se zaměřil na něj. Musím ještě podotknout,že prvotní příčinou nefunkčnosti motoru byly kabely ke svíčkám,pak to již nějakým způsobem šlo nastartovat, ale nejelo a přidat plyn šlo také jen omezeně. Což byla ta největší laborace.
Teď už vím, že spoustu věcí jsem vyměnil zbytečně,ale po boji... :roll: Vždyť víme?
Včera jsem povolil tedy přírubu na svodech a ejhle, motor jde jak Sachs. Dnes jsem zajel k Jirkovi na kanál, katalyzátor byl zabetonovanej cugunt.
Jsem rád, že je to za mnou a vydržel jsem, ale měl jsem fakt už namále, jako Ondra a poslal bych to do :axe: a šel do diesla, pracovní auto fak potřebujeme jako sůl.
Povedlo se a doufám, že snad bude po této stránce klid,mechanická porucha je více méně jasná....
Děkuji za Vaše myšlenky a nápady.
Petr.
Petr 68
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte pro 03, 2019 21:10
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Motor chcípá,nejde pravidelně a teplý nejde nastartovat.

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát pro 06, 2019 22:51

Tak super!!! Z mojí hlavy to nebylo, vše jsem nasbíral tady na fóru... Ale jak jsi psal že se to zhoršovalo postupně, tak mi to trklo...
Já dneska pořídil další ropu... V pořadí sedmá nivka v baráku :mrgreen:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina


Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron