hush píše:ani jsem netušil, že tlačítko pro nastavení hodin a nulování KM zároveň slouží na přepínání čas-voltmetr-teploměr ...
Mám Ladu Nivu Travel, taky jsem zajásal, že to má voltmetr, jenže měří o skoro -0,5V méně než je skutečné napětí baterie.
Hmm..a akym merakom si to meral na baterke? Čínskym za 120 Kč?
Na Priore to tiez sledujem. Mam pridavny palubak a na nom je evidentne vidiet, ze napatie skace o niekolko desiatok voltov hore dole, ale udaj na budikoch je pevny. Budiky maju algoritmus merania spraveny tak, ze zobrazuju priemerne napatie za nejaky cas "t", napriklad 2-3s.
Nejsem expertem ani odborníkem, ba ani znalcem slaboproude elektřiny, ale myslím si, že napěťové špičky přesahující o desítky V stanovené napětí mají za následek okamžité zničení součástky . L.
Tak já vzpomínám na dobu, kdy jedinými polovodičovými součástkami VAZidla byly ty v uživatelem doplněném rádiu, ukterého měl táta poměrně velký pakl odrušovacích kondenzátorů, nikoliv na hypermoderní techniku, kde si bez křemíku ani nerozsvítíš lampičku