NIVA 1600 zapaľovanie

Moderátor: Moderátoři

NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » pát bře 02, 2018 19:34

Zdravím páni, začnem takto, v decembri som si kúpil nivku 1600 r.v. 1991 LPG, no a tu začali problémy, takže cestou domov z Babinej (Dobrá niva okr. Zvolen) zisťujem že je nejaká lenivá, vo zvolene čapujem plnú LPG a pokračujem domov, cesta hore donovalmi des a hrúza 1-2 a zas 1-2, no dobre tak som sa doplazil nejak do Ružomberka a začala diagnostika, ako prve zisťujem viaznúce zadné brzdy, problem odstraňujem, idem dotankovať LPG nech viem na čom som hmmmm vychádza mi spotreba 29 litrov :rolleyes: tak ideme s Nasťou ďalej, repas karburátora, koplet vypucovaný a zrovnané dosadacie plochy, vyhodený ekonomizér, idem dalej, meriam predstih a hľa vyše 30° na voľnobehu vravím o.k. tak rozborka rozdelovača, čapy závážíčok na odstredivke vydraté a uvolnené, tak som ich doklepol všetko premazal, samozrejme v prdeli aj podtlak, takže zatial výmena podtlaku a ramienka, nastavenie predstihu na 5-7° a výmena sviečok, popri tom ešte aj repas náhradnej prevodovky čo mi chalan pribalil, lebo na tejto 5-ka nešla vôbec a dvojku vyhadzovalo, samozrejme repas splyňovača, nové membrány a rovno som si hodil nádrž pod kufor no a teraz k pointe :? so spotrebou LPG som sa dostal na 16,7 l/100km a maximálka na 90-100 km/h ani za svet rýchlejšie :evil: tak som sa nasral a šup nový rozdelovač, lenže čo čert nechcel just výrobca MS Germany :( neva nahadzujem ho a ľaľa žiadna zmena, tak idem laborovať, napichujem stroboskop, externý otáčkomer a šup pod kapotu a tu už je ten problém predstih na voľnobehu drží krásne na 7° pridám plyn na cca 1200 ot/min predstih stúpne na 10° pridám na 1500 ot/min dostávam sa už na 15-17° ešte pridám na 2000 ot/min mám tam cca 30° a pri 2500 ot/min už som niekde cez 50°. A teraz páni raďte prosím.
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Majo » pát bře 02, 2018 21:05

Znie to, ze sa celkom vyznas :-)
Prakticky asi jedine co nepises je, ci to na benzin nejde lepsie a ze ci si meral tlaky vo valcoch.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » ned bře 04, 2018 15:13

no tlaky som zabudol spomenúť, takže keď som to dotrepal, tak tlaky boli nasledovné
1. valec 10,2
2. valec 8,5
3. valec 10,5
4. valec 10,2
takže nasledovalo nastavenie ventilov, samozrejme som zistil že s obyčajnými mierkami to nepôjde, tak šup objednať origo žigulácku, po nastavení a pobehaní, nech si trochu sadnú ventily som nameral nasledovné hodnoty:
1. valec 10,2
2. valec 10,2
3. valec 10,5
4 valec 10,2
na benzín to ide tak isto, no spotrebu na benzíne som nemeral nakolko ma netrápi.
Pár poznatkov po víkendovom laborovaní, predstih nastavený na 3-5° (maximálny predstih cca 51° pri 3000ot/min) spotreba LPG 16,7 po odpojení podtlaku od rozdelovača a doladení základného predstihu zas na 3-5° mám maximálny predstih pri 300ot/min cca 36° Nasťa trochu ožila, lepšie reaguje na plyn, ale maximálka stále 90-100km/h aj dole kopcom, už to vidím tak že komplet GO sa asi nevyhnem nakoľko tie tlaky sú už v podstate na hranici, len mi nejde do hlavy tem predstih, no zatial pobeham s týmto nastavením a uvidím aká bude spotreba :roll:
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Majo » ned bře 04, 2018 18:54

Znie to akoby si mal ten podtlak zapojeny nespravne, ale to je v zasade jedno, ked si ho odpojil. Rozsah regulacie je obrovsky, tych 30 by bolo aj v poriadku, ale 51... no kazdopadne maximalku by yo tak zasadne neovplyvnilo. Tie tlaky su na spodnej hranici, niva je pomerne tazkopadne vozidlo, takze by som to kludne prisudil tlakom a ktovie aj aky je tam reduktor. Vacsinou sa do nivy montuju poddimenzovane
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » ned bře 04, 2018 21:51

No s tým zapojením podtlaku to nebude, nakolko som si prešiel niekolkokrát toto forum, az potom so sa pustil do tých hadiciek :D cize zapojeny je nad klapku pri bývalom ekonomizéri, ten so odtial vyrval ako prvý lebo samozrejme mal membránu v prdeli, spínač na karbeci nezapojený, tak to všetko letelo von, no a stým mixerom je to tiež zaujmavé mám tam taký voláky s elektromagneticky ovládanou klapkou, pokúsim sa vložiť foto ak pôjde, skúšal som aj ten čo sa montoval do embéčiek, no žiadna sláva, ale to by bolo asi na dlhšiu debatu
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » ned bře 04, 2018 22:17

takže tento mixér tam mám teraz https://uloz.to/!J3Dh3vnufFe6/20171212-164721-jpg
a tento som skúšal, ale žiadna výhra, sanie muselo byť pripchaté na cca tri štvrtiny https://uloz.to/!zHfISyLjYUTG/20180213-192239-jpg
no a tu sú zatial fotečky toho čo som už zhruba absolvoval s opravami, ovšem nie všetko sa mi chcelo fotiť, hlavne s rukami od oleja :lol: https://uloz.to/m/bakny/obrazky/nasta-opravy no a ešte jednu dosť podstatnú vec som zabudol, spotreba bola meraná kombinovaná 30% mesto 70% okresky a tu som hodil nejaké fotečky Nastenky https://uloz.to/m/bakny/obrazky/nasta
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Majo » ned bře 04, 2018 23:06

Ok je to jasne preco to nejde. Lada potrebuje velky prietok a ten mix to blokuje. Ani jeden neni pre ladu.

http://eshop.jkproduct.cz/e-shop/1539-mix-gm-lada
Tento je najlepsi co sa da zohnat a aj ten uberie cca 10% vykonu. Po vymene treba prestavit bohatost v hadici aj doladit sroub na reduktore.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » pon bře 05, 2018 07:57

nooo vyzerá to zaujímavo, presne toto aj mňa napadlo, len sa mi nechcelo vyskúšať ju bez mixéra, inak niesi náhodou aj na nejakom LPG fóre ako MajoZV, ak hej tak to všetko vysvetluje, tam som totiž objavil 3K metódu nastavenia LPG, ina bude to zaujímavé ladit ten dvojitý škrtič :mrgreen: už sa na to celkom teším, no budem musieť vydržať do výplaty :?
ozaj a prečo mi to nechcelo ísť s tým embéčkovým mixérom,iba keď bol pripchatý filterbox?
inak uvažoval som jednu dobu aj nad týmto https://ladapower.com/catalog/niva-1600 ... ixe-detail celkom sa mi páči toto riešenie, len je otázne akú to má životnosť a ako by sa Nasťa správala
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Majo » pon bře 05, 2018 19:39

Majo pripadne MajoZV to som ja na viacerych forach a je dost mozne ze som nastavenie LPG niekde popisoval :-)
Ja som mal na Samare ten Skodovacky mix a ani za svet to s tym nechcelo chodit. Veru prave maximalku to riadne priskrtilo a po vymene za to dvojite sa to upravilo aj co sa tyka priebehu otacok. Ale je pravda ze som zohnal verziu iba s jednym sroubom. Tie dva su zbytocne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » pon bře 05, 2018 21:38

no práve ten škodovácky mix mi išiel iba s riadne prekrytým nasávacím otvorom na filterboxe a tobôž nie s odkrytým karbecom ako som videl niekde na youtube, tak mám trochu z toho obavy, ale zajtra vyskúšam zhodiť úplne mixér a som zvedavý, napríklad toto by u mňa nehrozilo https://www.youtube.com/watch?v=-81IKxI1uRQ bez zavretého filterboxu to ani nenakopnem na plyn, nieto ešte takto popridávať
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » úte bře 06, 2018 21:51

Takže výsledok dnešného laborovania, nakolko mi napadla ešte jedna vec a to že je tam vyhodený egr ventil, tak som ešte pre istotu vyhodil aj prepojovaciu trubku z výfuku do sania a zablendoval diery, no a hajde skúšať a výsledok, žiadny rozdiel, tak som vyhodil mixér a šup ho ďalej testovať iba na benzíne a s akým asi výsledkom? Žiadnym, Nasťa stále ide max. 90-100 km/h a to aj dole miernym briežkom. Takže páni má niekto ešte nejaké nápady? Ak hej, tak sem snimi, budem vďačný, lebo mňa už akosi nič nenapadá :?
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » čtv bře 08, 2018 21:12

Takže našiel som riešenie a toto sa mi dnes podarilo zohnať 20 rokov odložený zgenerálkovaný motorček, síce iba 1500 ale i tak fajne :D
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv bře 08, 2018 21:22

Mooooc hezkej úlovek, nevím jak je to s výkonem, ale než ten původní bude nejspíš lepší :D
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Teepee » pát bře 09, 2018 10:40

Bakny píše:... a s akým asi výsledkom? Žiadnym, Nasťa stále ide max. 90-100 km/h a to aj dole miernym briežkom. Takže páni má niekto ešte nejaké nápady? Ak hej, tak sem snimi, budem vďačný, lebo mňa už akosi nič nenapadá :?

A nějaký jiný zádrhel v podobě zatuhlých (předních) brzd, extra hustého oleje v převodech, zamčeném mezinápravovem difu nebo tak něco?
Přes všechny převody a náplně musí jít NIVA na hladkém povrchu strkat ručně docela volně...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » pát bře 09, 2018 20:43

áno úlovku som sa celkom potešil
a čo sa týka tých bŕzd a prevodov, to môžem vylúčiť, brzdy rozbehané, oleje vymenené a hlavná prevodovka zrepasovaná, jo a uzávierku som tiež rozbehal
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron