Stránka 35 z 38

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pát říj 16, 2020 12:42
od Ondra1,7mpi
Když ji miluješ není co řešit :wink:
Cenovka 25t. není tajemstvím...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pát říj 16, 2020 13:22
od Teepee
Držím palce, ať Ti jde ta fůra práce od ruky a dáš jí brzy do kupy. 8)
Čekal jsem míň, ale je fakt, že je to vzácnej kousek.
Samotného mě to už kolikrát napadlo, že dám tu mojí pryč a splaším časem slušnou jednodušší karburátorovou a bude klid.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 12:45
od Ondra1,7mpi
Provizorní nádrž odstraněna, palivová soustava odvzdušněna...Tak první dojmy z jízdy... Motor běží hladce, vibrace téměř nulové, zrychlení skoro shodné s diferenciály 4,44 s 47kw. Takže rozdíl pouze v nižších otáčkách při stejném výkonu na kolech... Což značí vyšší maximálku... To jsem nezkoušel...
Vyskakuje čtyřka, i po repasi, což je divný... Na místě na neutrál jí tam lze rukou udržet... Nová Hardy a skvěle vystředěná přídavka, ani na pětku žádné vibrace... Což je k ničemu když to půjde vše dolů...
Posilovač řízení funkční, vůle samozřejmě jsou...
Toť zatím vše... Nemám na ní moc čas...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 15:50
od tajga
Ty by si uz mal byt uz top odbornik v krizovom stabe Niva virusu. Pozrem, sadnem, odveziem, napisem spravu :)

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2020 17:24
od Ondra1,7mpi
Odborník nejsem, jen se snažím si s autem, které mě baví, a které nikdo opravovat nechce, poradit sám...
Nakonec mi to nedalo a vykuchal jsem pod nohama ty hrozný vaty a izolace, byly v tom myši... A výměna tachometru, sedačky, stínítka, byla rychlovka...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon říj 19, 2020 10:07
od Panthymaeus (Honza)
Koukal jsem po Nivách a narazil jsem ještě na motorizaci 2,1 D. https://auto.bazos.cz/inzerat/126337215 ... l-1989.php
Francouzi se evidentně snažili. :)

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon říj 19, 2020 12:20
od Ondra1,7mpi
Ano, ta červená se prodává už dlouho... Cena stále klesá... A asi to o moc větší výkon mít nebude... To už je hodně starý typ motoru, sháňka ND bude asi složitější... Ty pežotky z let 96-03 jsou mnohem dostupnější... Ale jako raritu do sbírky proč ne :mrgreen: ale to by mě doma už asi zbavili svéprávnosti...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: ned lis 22, 2020 17:05
od Ondra1,7mpi
Takže motor verze TD je Peugeot 406, 1.9TD 55kw, tzv soft turbo, verze 66kw má motor dost odlišný a do nivy se nejspíš nevejde! toto je DHW. Potom je dost podobný motor 1,8TD z 205. Ale ta 406 s DHW a 55kw je jistota.
Gufero kliky k převodovce je totožné s verzí bez turba...
Kouknul jsem se jí trochu na vnitřnosti... Převodovka po nepovedené repasi, a na přídavné chytám odpojování předku... Kardany a další novější díly co mám tak nasadim...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: ned pro 06, 2020 22:01
od Ondra1,7mpi
Mírný pokrok... Originální rám na přídavnou převodovku na verzi TD kvůli katalizatoru nepasuje, tak výroba vlastního... Olej cca 40 let nenačatý... Tak šel do převodovky... Tu jsem musel osadit spojkovym košem... Výměna gufera k převodovce, u všech nafťáků mi propouští olej... Plasty dole a dle očekávání hniloba... Stačí jedna samořezka a hnije to... A první projížďka s odpojitelným předkem, paráda... Jede to lehčeji, houpne po přidání plynu jako většina zadohrabů... docela se těším až nahradí tu ochtávku na běžné ježdění... Trochu ještě poladit výkon a bude to hodně obstojné SUV :mrgreen:

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2020 11:47
od Mara
Nahradit 2. auto Nivou :D Co ten stroj ma v sobe, ze se s tim chce "cloveku" furt drbat a šlechtit to.. Skoda, ze ram nepasuje.. Mam furu projektu odlozenych v polovicnim stadiu a snazim se vesmes jen jezdit. 1 zadni vrata v renovaci, taky podobny ram pod pridavku a zmena umisteni altiku, i zadni naprava je napul vyztuzena a odlozena.. Zato pribyla expedicni zahradka uz model č.3 - konstrukce zelezna tenkostenna, plocha co nejvetsi, odpor co nejmesi, zatizitelnost v 8 opernych bodech ku strese a co nejlehci. Ta je ale taky v polotovaru a na aute uz jezdi. Vaha asi 16-17kg a jeste na ni prijdou dodelat hlinikove plochy, coz hmotnost navysi, ale ve vysledku by nemela byt tezsi nez model č.2 do 40kg..

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2020 17:48
od Ondra1,7mpi
Nevím co ten stroj má, ale jsou lidé co dělají samuraie, teránna, asi záleží čím člověk začne a zda je spokojený a pak stačí mít čas a trochu financ... A využití pro takový stroje...
Já už doufám a slibuju že toto je poslední niva co dávám dokupy... Cílem je mít dvě verze, terénní pomalejší a silniční rychlejší využívanou jen příležitostně na něco off, a hlavně na větší vzdálenosti...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2020 19:45
od Mara
Jo, jak se pro nejaky stroj nedchne, tak to jede. At je to co je to, hlavne ze to bavi. Korozi ty plasty podporily, ale odrezovac a dobre barvy s trochou svaru to snad srovnaji. Zkousim ladit na univerzalni pouziti, ale kde co je o kompromisu. Ted jsem mel cestou vitr v zadech a 200km trasu jsem hrkal zhruba 120dle gps, bud to jede, nebo ne :D Lakaji me ale dify 4.3 misto 4.1, i kdyz ted uz to je na nich docela v norme. Mi by taky nevadilo 2. auto niva, ono jak se zjisti kde co jak priopravit, tak to ma sve vyhody a berou se v uvahu dily od nejstarsich verzi az po dnesni modely.. Ten odpojitelny predek je zajimavy, ale nejak to na svoji necpu. Mam snahu tam spis dostat ty nove loziska na predek..ale to casem.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2020 19:55
od Ondra1,7mpi
Na dírách není co odrezovat :mrgreen: , mám koupené plechy... Bude komplet výměna, prahy, lemy a konzoly, zajímavé je že podvozek a podélné nosníky jsou dobré... Jen pod těmi plasty, spousta písku snad ještě z Italských pláží :mrgreen:
Já zjistil že mít dvě nivy je výhoda, přes léto není na opravy čas... Tak mít rezervní... Mám to jako pracovní nástroj, kdybych měl jinou práci asi bych okem ani nezavadil... A těch dílů je mrak, a jak říkáš člověk už vi co a jak, nemusí být ve stresu z oprav které nezná, nebo ze schaneni servisu...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob bře 06, 2021 19:07
od Ondra1,7mpi
Pro ty kteří sledovali před pár lety vývoj bílé dlouhé nivy na začátku tohoto vlákna a peripetie s motorem mpi tak mám zprávu od současného majitele, že se chystá motor měnit, ani jemu motor neslouží tak jak by měl... Našel jsem odvahu a zavolal jak se daří, kupodivu byl vcelku vpohodě :lol:

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: stř čer 09, 2021 21:31
od Ondra1,7mpi