Niva Ondra

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát říj 16, 2020 12:42

Když ji miluješ není co řešit :wink:
Cenovka 25t. není tajemstvím...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Teepee » pát říj 16, 2020 13:22

Držím palce, ať Ti jde ta fůra práce od ruky a dáš jí brzy do kupy. 8)
Čekal jsem míň, ale je fakt, že je to vzácnej kousek.
Samotného mě to už kolikrát napadlo, že dám tu mojí pryč a splaším časem slušnou jednodušší karburátorovou a bude klid.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob říj 17, 2020 12:45

Provizorní nádrž odstraněna, palivová soustava odvzdušněna...Tak první dojmy z jízdy... Motor běží hladce, vibrace téměř nulové, zrychlení skoro shodné s diferenciály 4,44 s 47kw. Takže rozdíl pouze v nižších otáčkách při stejném výkonu na kolech... Což značí vyšší maximálku... To jsem nezkoušel...
Vyskakuje čtyřka, i po repasi, což je divný... Na místě na neutrál jí tam lze rukou udržet... Nová Hardy a skvěle vystředěná přídavka, ani na pětku žádné vibrace... Což je k ničemu když to půjde vše dolů...
Posilovač řízení funkční, vůle samozřejmě jsou...
Toť zatím vše... Nemám na ní moc čas...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod tajga » sob říj 17, 2020 15:50

Ty by si uz mal byt uz top odbornik v krizovom stabe Niva virusu. Pozrem, sadnem, odveziem, napisem spravu :)
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob říj 17, 2020 17:24

Odborník nejsem, jen se snažím si s autem, které mě baví, a které nikdo opravovat nechce, poradit sám...
Nakonec mi to nedalo a vykuchal jsem pod nohama ty hrozný vaty a izolace, byly v tom myši... A výměna tachometru, sedačky, stínítka, byla rychlovka...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » pon říj 19, 2020 10:07

Koukal jsem po Nivách a narazil jsem ještě na motorizaci 2,1 D. https://auto.bazos.cz/inzerat/126337215 ... l-1989.php
Francouzi se evidentně snažili. :)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon říj 19, 2020 12:20

Ano, ta červená se prodává už dlouho... Cena stále klesá... A asi to o moc větší výkon mít nebude... To už je hodně starý typ motoru, sháňka ND bude asi složitější... Ty pežotky z let 96-03 jsou mnohem dostupnější... Ale jako raritu do sbírky proč ne :mrgreen: ale to by mě doma už asi zbavili svéprávnosti...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned lis 22, 2020 17:05

Takže motor verze TD je Peugeot 406, 1.9TD 55kw, tzv soft turbo, verze 66kw má motor dost odlišný a do nivy se nejspíš nevejde! toto je DHW. Potom je dost podobný motor 1,8TD z 205. Ale ta 406 s DHW a 55kw je jistota.
Gufero kliky k převodovce je totožné s verzí bez turba...
Kouknul jsem se jí trochu na vnitřnosti... Převodovka po nepovedené repasi, a na přídavné chytám odpojování předku... Kardany a další novější díly co mám tak nasadim...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned pro 06, 2020 22:01

Mírný pokrok... Originální rám na přídavnou převodovku na verzi TD kvůli katalizatoru nepasuje, tak výroba vlastního... Olej cca 40 let nenačatý... Tak šel do převodovky... Tu jsem musel osadit spojkovym košem... Výměna gufera k převodovce, u všech nafťáků mi propouští olej... Plasty dole a dle očekávání hniloba... Stačí jedna samořezka a hnije to... A první projížďka s odpojitelným předkem, paráda... Jede to lehčeji, houpne po přidání plynu jako většina zadohrabů... docela se těším až nahradí tu ochtávku na běžné ježdění... Trochu ještě poladit výkon a bude to hodně obstojné SUV :mrgreen:
Přílohy
IMG_20201130_123157_6.jpg
IMG_20201204_104412_5.jpg
IMG_20201206_153044_9.jpg
IMG_20201206_130507_4~2.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Mara » pon pro 07, 2020 11:47

Nahradit 2. auto Nivou :D Co ten stroj ma v sobe, ze se s tim chce "cloveku" furt drbat a šlechtit to.. Skoda, ze ram nepasuje.. Mam furu projektu odlozenych v polovicnim stadiu a snazim se vesmes jen jezdit. 1 zadni vrata v renovaci, taky podobny ram pod pridavku a zmena umisteni altiku, i zadni naprava je napul vyztuzena a odlozena.. Zato pribyla expedicni zahradka uz model č.3 - konstrukce zelezna tenkostenna, plocha co nejvetsi, odpor co nejmesi, zatizitelnost v 8 opernych bodech ku strese a co nejlehci. Ta je ale taky v polotovaru a na aute uz jezdi. Vaha asi 16-17kg a jeste na ni prijdou dodelat hlinikove plochy, coz hmotnost navysi, ale ve vysledku by nemela byt tezsi nez model č.2 do 40kg..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon pro 07, 2020 17:48

Nevím co ten stroj má, ale jsou lidé co dělají samuraie, teránna, asi záleží čím člověk začne a zda je spokojený a pak stačí mít čas a trochu financ... A využití pro takový stroje...
Já už doufám a slibuju že toto je poslední niva co dávám dokupy... Cílem je mít dvě verze, terénní pomalejší a silniční rychlejší využívanou jen příležitostně na něco off, a hlavně na větší vzdálenosti...
Přílohy
IMG_20201207_160109_7.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Mara » pon pro 07, 2020 19:45

Jo, jak se pro nejaky stroj nedchne, tak to jede. At je to co je to, hlavne ze to bavi. Korozi ty plasty podporily, ale odrezovac a dobre barvy s trochou svaru to snad srovnaji. Zkousim ladit na univerzalni pouziti, ale kde co je o kompromisu. Ted jsem mel cestou vitr v zadech a 200km trasu jsem hrkal zhruba 120dle gps, bud to jede, nebo ne :D Lakaji me ale dify 4.3 misto 4.1, i kdyz ted uz to je na nich docela v norme. Mi by taky nevadilo 2. auto niva, ono jak se zjisti kde co jak priopravit, tak to ma sve vyhody a berou se v uvahu dily od nejstarsich verzi az po dnesni modely.. Ten odpojitelny predek je zajimavy, ale nejak to na svoji necpu. Mam snahu tam spis dostat ty nove loziska na predek..ale to casem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon pro 07, 2020 19:55

Na dírách není co odrezovat :mrgreen: , mám koupené plechy... Bude komplet výměna, prahy, lemy a konzoly, zajímavé je že podvozek a podélné nosníky jsou dobré... Jen pod těmi plasty, spousta písku snad ještě z Italských pláží :mrgreen:
Já zjistil že mít dvě nivy je výhoda, přes léto není na opravy čas... Tak mít rezervní... Mám to jako pracovní nástroj, kdybych měl jinou práci asi bych okem ani nezavadil... A těch dílů je mrak, a jak říkáš člověk už vi co a jak, nemusí být ve stresu z oprav které nezná, nebo ze schaneni servisu...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob bře 06, 2021 19:07

Pro ty kteří sledovali před pár lety vývoj bílé dlouhé nivy na začátku tohoto vlákna a peripetie s motorem mpi tak mám zprávu od současného majitele, že se chystá motor měnit, ani jemu motor neslouží tak jak by měl... Našel jsem odvahu a zavolal jak se daří, kupodivu byl vcelku vpohodě :lol:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř čer 09, 2021 21:31

Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků