Stránka 25 z 38

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: stř srp 21, 2019 05:18
od Mara
To jsi Ondro uz mel na aute a delal to nekdo jiny, ne? A dizl ma oka pro silenty origo, ty vydrzely? Jsem si ted taky uzil, stare brzdove gumove hadicky jsem nahradil komplet novyma a vyfoukaval bordel ze systemu. A cekaji me v predu homokynetaky na vymenu, nebot se za posledni dobu vetsi zateze tak trochu rozřachtaly, ale drzi porad. Jardo, jaky byl gumbalkan?

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: stř srp 21, 2019 07:03
od Ondra1,7mpi
Někdo přede mnou udělal takový packy s okama pro silenty směrem na origo držáky na nápravnici, jeden už byl ulitlej... Ale k stabiku měl držáky přivařené natvrdo na difu a ne na držáku difu, to jsem předělal na držáky k těm přírubám a ještě na jedný straně jsem to chytil k nápravnici tam kde je ta vzpěra k zadní část nosníků... Možná že na jedný straně už byli utržený, našel jsem jen přetrhany šrouby z té pravé strany, v té levé to bude muset vytahovačem ven jsou na závit...
Takže dif ven... S tím bych dal asi i nové poloosy a skříň řízení, a opravil výfukové svody, ty se prošoupali o kyneťák... Takže jsem jezdil 4 měsíce :lol:
Plánuju koupit lepší CO2 asi kombi s elektrikou...
A furt nevím do které nivy mám dát ten posilovač...
A teď honím kůrovce, takže to vše musí počkat...
Navíc mě to asi pak nedá a tu červenou začnu taky upravovat...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: stř srp 21, 2019 20:10
od Jarda_NIVA1.7
2 Mara:
gumbalkan dobry, jen jsem jel s clovekem, co se velmi bal terenu a nechtel jet tam, co neprojede felda :) :/, dal bych si to jeste nekdy sam a rozhodne se nebat :) nechces jet taky? jestli pojedu pristi rocnik nevim... zajimave byly ty ceske vesnice v Banatu a Rumunsko je proste pekne, ale ze treba nekdo najednou vykoukne z kanalu, neoznacene, kolo nivy mu projelo asi 10 cm od hlavy

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: stř srp 21, 2019 20:43
od Mara
Jo, Rumunsko je hezke, ale s ekonomickym rozvojem se dost rozmachujou silnicari a ve starych vesnicich to jaksik zmeni celkovy dojem. Stara prirodni silnice je uplne jiny zazitek nez asfalt. Banat je hezky, ale zrovna asfalt atd vyrazne meni dojmy z mista. Ten provoz tam je zajimavy, rano jsem vyjel do dopravni spicky, co kde kdo ficel do roboty a samosebou neumim jet dedinou 70. No cocos nalepeny na narazniku zamnou se divil kdyz jsem sel na brzdy kvuli psovi, kteremu nestacilo prejit cestu jenom tam a musel hned i zpatky.. Ondra, no to nas cekaji stejne prace, alespon se neco najezdilo nez se zas bude litat kolem auta. Sehnal jsem i voditka ventilu, tak se bude treba naucit to prohodit. Dobra svarecka je asi nezbytnost, at to provari poradne.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 13:28
od Ondra1,7mpi
Ty vodítka bych nechal odborníkovi, musí se upravovat než se tam dají na dost přesno...
Možná se k ní dostanu v září, dřív určitě ne... Musím jezdit břichoplazem a navíc bez přední poloosy, takže zadohrabem...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 13:39
od Cory
Voditka ventilov a zvaracka?

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 15:04
od Mara
Pokud bych z nich chtel udelat nejake umelecke dilo, tak klidne :) Ale tady jsem se blbe vyjadril a svarecka s voditky nemela souvislost. Mozna snad co jsem cetl, tak se s pomoci svarecky daji tahat ven sedla ventilu, ale nemam zkusenosti.
No voditka bych zkusil setrne vymenit, co z dalsich uprav na nich je nezbytnost netusim. Protahovak děr? To ty diry nejsou od vyroby napresno (po zkusenostech s vidlickami do prevodovky bych se nedivil) :)? Jasne je, ze se budou muset trochu prizpusobit sedla, na to mam nejake ty frezky a brusnou pastu. Jasne, jsem amater, ale nekdy bych to zkusil, myslim ze to asi voditkama taha vic oleje. Co jsem daval davneji gufera s hlavou na motoru, tak chvili se to zdalo dobre a po case se to zas trochu zhorsilo, ale auto nedymi.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 15:59
od Ondra1,7mpi
Myslím že vnější průměr se upravuje a možná i délka, ale fakt nevím, dělal mi to důchodce co se tím živí celý život a má spešl dílnu na hlavy...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 17:21
od Cory
Vymena voditok nie je jednoducha. Zaoberam sa repasom a upravami hlav uz par rokov. Vylisovavat treba postupnym tahom a nie razmi, napr. kladivom. Potom treba merat presah voditok voci otvore v hlave. Ideal je medzi 0,05-0,07 mm. Ak je presah mensi, treba pouzit voditka vacsieho rozmeru. Vacsinou byvaju +0,22mm. Nasledne upravit otvor vystruznikom k realnemu rozmeru vditka. Potom treba dbat na priemer drieku ventilu a podla neho prejst vystruznikom vnutro voditka tak, aby mal ventil volu od 0,03 do 0,06 mm. Idealny stav je, ked ma saci volu 0,03 a vyfulovy 0,04. Treba dat pozor na nerovnomernost otvoru na koncoch voditka. Potom sa da pristupit k frezovaniu sedla. Brusenie pastou nepomoze. Frezuje sa v 3 uhloch. Treba dat sakramensky pozor, pretoze os voditka bude zarucene nesuosa s osou sedla. Potom treba zarovnat dosadaciu plochu ventilu na 45 stupnou. Nasledne zmerat hadzavost tej plochy. Max hadzavost je 0,03 mm. Potom sa moze pristupit k spasovaniu ventilu so sedlom. Po zapastovani treba dat pozor na vysku pruziny. Ideal jw 33,2mm....atd atd

A este som zabudol, ze driek ventilu treba zmerat, vie byt elipsovity... A vylisovavat sedlo vyrazanim je tiez blbost, vezmes tym material z hlavy. Sedlo ma mat presah 0,10mm. Lepsie je frezovat ho zvnutra, kym praskne a potom ho vyberies von. Nalisovavat pomocou pripravku a tekuteho dusika.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 19:24
od Ondra1,7mpi
Cena v mém případě 2000kč, a to je profík... Myslím že se to nevyplatí kutit dom...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 20:15
od Mara
Za 2t. to je urcite slusne a s lepsim vysledkem nez se na tom školit, zvlast pokud to nekdo dela jak se ma. Ceny jinak beztak byvaji jinde. Cory, diky za popis, nic lehkeho to neni. Mam jeste na stare hlave z 1.6 co zkouset, nez se pustim k 1.7. Kdyby se to nejak nedalo, tak je porad mozno to nekomu predat. Otazka taky je, po kolika nalitanych kilacich hrubym odhadem, jsou ty voditka obecne zrale na vymenu a kolik ty nove jsou zas schopne nalitat pri beznych podminkach.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 20:30
od Cory
Za 2000tis Kc by som tu hlavu akurat tak umyl a rozobral :) Cena velmi dobra. Bud to ma pan ako hobby alebo nerobi vsetko. Pri plnom nasadeni to trva 2,5 dna...od rana do vecera.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2019 21:07
od Ondra1,7mpi
Mistr je na důchodu, ale dílnu má furt narvanou, hlavu i zabrousil, vykoupal, sedla udělal, vodítka, ventily zakrátil... vše jak má být, ale měl ji odstrojenou... Dělá to celý život... Vyrostl na těchto motorech...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon zář 02, 2019 16:51
od Ondra1,7mpi
Tak konečně deštivo... Tak jsem nahodil nějaké videyka...
https://m.youtube.com/watch?v=fcdfriX8VQs

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob pro 07, 2019 11:20
od Ondra1,7mpi
Tak je doma další mutace nivy, v pořadí sedmá...
Závady má ale nic neřešitelného... Žel každá naftová je originál, i toto, takže v místě kde mají vézt trubky do topení, je instalována podtlaková pumpa... A celková absence trubek bude vyžadovat rozpojení systému a novou díru do kabiny...
Plusem je čerpadlo Bosch, které je údajně lepší, motor suchý a celkově nic nikde s podivem neteče...
Nový chladič, podvozkové díly a silentbloky...
Absence části karoserie za zadními koly, klasika...
A hlavně funkční rádio :mrgreen:
Horší starty, buď automatický sitič, nebo vstřiky, či nastavení čerpadla, ale to se zdá ok... Naštěstí vše máme ve sklepě do rezervy... Takže projekt na zimní pracovní pauzu...