Stránka 3 z 38

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob zář 16, 2017 15:29
od Ondra1,7mpi
Pro ty co se rádi baví na cizí účet :mrgreen:
Dnes nešlo ani nastartovat, nejdřív jen cvakání, po několika pokusech a citlivém zacházení se spínací skříňkou začla točit ale nechytala... Svítí rezerva, a ne zbytečně, došlo mi že možná nemá benzín, dolito a ejhle naskočila... Otáčky normální...
Baterka svítí, altík venku... Snad zítra nandám jiný...
Ale kontrolka oleje stále nesvítí, olej nehoří ale úplně se mi nezdá... Zatím ho tam nechám...
Proč ta kontrolka nesvítí? Když jsem tam měl místo GM relátek obyčejná tak svítila.... Není to důležitý ale bylo by fajn kdyby to fungovalo...
Poznatek: po odpojení čidla na teplotu opravdu sepla Sahara! To je fajn...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: ned zář 17, 2017 18:01
od Ondra1,7mpi
Ehm... Alt vyměněn - už dobíjí, ale.... Zkusil jsem ji nechat zahřát, jestli sepne Sahara... Až na hranici červeného a nic :(
Po odpojení toho čidla na teplotu Sahara sepla ale ventilátor foukal ven, to je asi blbě ne???
Nicméně mě víc trápí to že jsem to po těchto pokusech už zase nemohl nastartovat... Benzín dolit, ale auto dlouho točí pak chytne ale vzápětí zdechne, plyn nereaguje... Nevíte co s tím? Olej i voda jsou čistý...
Díky za typy... Snad se tímto šnečím tempem dopracuji k tomu že bude jezdit...

Po vychladnutí už jde normálně, ale to čidlo asi chce vyměnit... Nebo termostat? Přepólovat ventilátor? Mám pocit jestli k tomu ventilátoru není ta uplně pravá pojistka u RJ.? Tam nemám ani konektory, prostě tam jsou jen 3...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob říj 21, 2017 13:18
od Ondra1,7mpi
Čidlo teploty nové a pohoda, Sahara spíná, otáčky nížší, rychleji klesají.
Ale levý nosník prohnutý shnilý, má to význam opravovat nebo raději celý vyměnit? Někde to hrclo na čumák a ta horní miska pružiny, se úplně ohnula. Je to moc práce? Nemám s opravou nosné karoserie žádné zkušenosti...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob říj 21, 2017 14:35
od Luděk Ondrůch
To je na výměnu. Opravovat bych to nezkoušel.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob říj 21, 2017 20:16
od Míra151

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob říj 28, 2017 05:22
od Aron
Když seš z Vysočiny zkus zavolat na tel:777287837 nebo 603287847,pán je z Kozlan u Třebíče a prodává veškeré díly na Lady a na Nivu tam má téměř všechno.Mám s ním osobní zkušenost a můžu doporučit.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob říj 28, 2017 09:38
od Ondra1,7mpi
Ok, díky, myslím že vím o koho jde, nosníky nahradím, mysky mám slíbené použité... Nechci do toho moc investovat... Je to spíš pokusný automobil... Když se pokusy povedou bude to schopný pracovní stroj...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon lis 06, 2017 16:48
od Ondra1,7mpi
Tak je sbírka kompletní, vedle MPI,spi,už i 1,6.... Vše jezdí ale s mouchami...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon pro 04, 2017 10:56
od Mara
:mrgreen: Solidni vidim ze se z tebe stal taky fanda

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon pro 04, 2017 11:04
od Ondra1,7mpi
No už je z té 1,6 jen kastle, párkrát jsem se projel ale nač mít 3... Navíc jsem z toho pár věcí potřeboval...

Re: Kontrolka oleje

PříspěvekNapsal: stř pro 13, 2017 13:53
od Ondra1,7mpi
No, dnes jsem dojezdil i s MPI:-D v kopci zdechla, bez plynu nejde nastartovat, a volnoběh nedrží, voda je mastná a černá, na víčku oleje šedo, na víčku chladiče hnědá pěna...
Po vychladnutí jede i nechcípá...
Typuju:-) těsnění pod hlavou:-)
Když už to budu dělat chci pořešit i rozvody a gufera kliky atd...
Co ještě byste poradili udělat, když už to bude rozdělané...???

Re: Kontrolka oleje

PříspěvekNapsal: stř pro 13, 2017 21:50
od Majo
Po skusenostiach s MPI hlavami, by som ju dal po zhodeni otlakovat. Pretoze to, ze za studena to ide lepsie svedci o roztaznosti materialu, cez ktory sa to vzajomne miesa a to mi nepride ako tesnenie pod hlavou.
Len dodam, ze mi praskli MPI hlavy dve v priebehu kratkej doby a stare hlavy mi nepraskli pri pomaly 10nasobnom najazde.

Re: Kontrolka oleje

PříspěvekNapsal: stř pro 13, 2017 22:16
od Ondra1,7mpi
A co mám ještě zkontrolovat? Asi před 500km se mi stalo stejné, auto v terénu zdechlo, také v záběru v nízkých otáčkách, málo jsem přidal plyn, pak jsem tedy s plynem nastartoval a auto držel pod plynem cca 2000otáček, pomalu jsem ubíral až na volnoběh, asi minutu, pak se již volnoběh držel v normálu, ta voda byla černá už když jsem auto kupoval, ale méně, řekl bych i že se malinko ztrácela, teď spíš ne, olej se neztratil, jen něco přes gufera tam na předním víku...
To jsem stejně plánoval v zimě s rozvodama řešit, jen nevím zda se do toho pustím sám nebo to někomu svěřím... Ložiska na klice vydrží asi kolik tkm? Vypadá to že to celé půjde rozebrat, alespoň mě to donutí zprovoznit tu spi.... :mrgreen:
Majo doporučuješ sehnat hlavu z spi? Bude stejná a dýl vydrží? Nebo celý motor z spi a na něj přendat vstřikování?

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: stř pro 13, 2017 23:15
od Majo
Ta zavada moze byt sposobena mnohymi elektronickymi komponentami. Ani jeden by vsak neaposobil miesanie vody s olejom.
Co sa tyka hlav, tak MPI ma cidlo vacky, ktore robi MPI hlavu MPI hlavou. Cize ani SPI hlava ani karburatorova to nema. Ja som to spravil tak, ze som ten naliatok prevaril z MPIckovej na karburatorovu. Nikomu taku upravu nedoporucujem :-D
A je dost mozne, ze tu robime paniku zbytocne, pretoze okrem mna som cital len o jedinom pripade prasknutej hlavy. A moje hlavy su oslabene prevrtanymi sacimi i vyfukovymi kanalmi...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: stř pro 13, 2017 23:59
od Ondra1,7mpi
Díky za info, přesně nevím co se pod tím předním víkem motoru nachází, ale nemůže se to stát tam to mísení, třeba ty gufera?...
Kde všude k tomu mísení můůže docházet? Asi to bude málo a možná jen někdy.... Vždy to nastalo v menších otáčkách, cca 500 kdy se motor začne už třepat, tak nízko by klesat neměly ne?
Třeba to spolu ani nesouvisí... Mohu zkusit vyměnit čidlo klapky... To mám koupené... Skoro mi připadá jak kdyby to nechtělo chytit blbou směsí... Taky svíčky mám koupený... Až se vrátím z dovolené tak to asi celé rozeberu a co nebude drahý pořeším... Jinak bych asi sháněl jiný motor...