Stránka 12 z 38

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2018 13:54
od Majo
Nie. Velka cast prevodovky, do ktorej sa sroubuje starter sa vola spojkovy kos. Ked ho demontujes z prevodovky tak okrem toho ze zacne tiect olej, vypadne pritlacny kruzok. Tento kompenzuje axialnu volu. Ovsem len do urcitej miery...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2018 18:57
od Ondra1,7mpi
Já to kolo kterým otáčí startér nechal, dal novej talíř a jinej ten přítlačák... Nic kromě spojkového ložiska tam nebylo...
Pokud tam něco má být uvítám foto nebo popis(kde a co)... Nikdy dříve jsem to nerozebíral...
Předem omluva ale s ladama začínám... Nejsem žádnej mechanik, jen se snažím zaručit... :mrgreen:
Po opakovaném přečtení, rozumím, odmontuji ten trychtýř z převodovky a uvidím... Díky

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon bře 05, 2018 07:12
od Luděk Musil
Ondra1,7mpi píše:... trychtýř z převodovky ...
radši říkej spojkový koš :idea: :D . L.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pon bře 05, 2018 08:30
od Ondra1,7mpi
Díky, jasný, to jen pro začátek abych to pochopil.... Teprve se zaučuji :D takže spojkový koš!!!
Kdyby mi někdo řekl když jsem si kupoval před 3 lety první nivu, že se v tom budu takle šťourat tak bych mu nevěřil... Vždyť pro mě byla jen výměna gufera úplně nepochopitelná věc... No a časem díky lidem tady na fóru stále posouvám hranice oprav a úprav...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pát bře 09, 2018 21:27
od Ondra1,7mpi
Tak přecejen posun, zavařeno, přenechal jsem to odborníkovi, jen jsem to doma napřesno bodnul. Žel mám pocit, že ta příruba blíže u diferu není úplně ve stejné vzdálenosti jako u hliníku. Asi 4mm, snad to nebude tak velkej problém... Kdyby někdo věděl co s tím, tak prosím napište...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 06:48
od Standa niva
Co třeba udělat ještě mezikus 4 mm, pokud to potřebuješ rozšířit + těsnění.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 08:04
od Ondra1,7mpi
Právě naopak, je o 4mm dál... Ta poloosa se nezasune tak hluboko, sice tam je ale nevím zda až to složím nebude problém u těhlice...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 12:33
od Majo
Ja mam na tej strane mensie lozisko a mensiu prirubu prave kvoli tomu aby to mohlo byt blizsie. Ale nerobil som to sam, mam yo z Nivaklubu Ceska Lipa.

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 14:17
od Ondra1,7mpi
Nevím zda by mi to takto hotové někdo ještě stočil... Uvidím, kdyby to měl někdo taky takle, a napsal že je to ok, tak by to bylo fajn...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 17:21
od Standa niva
Na nějaké velke freze by to asi šlo ubrat pokud bys vyndal štefty

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pát bře 16, 2018 16:34
od Ondra1,7mpi
Druhá výměna převodovky už vypadá lépe, vyzkoušeno jen na zahradě s redukcí a kvalty drží...
A honem zvednout i zadek, pak už jen vyřešit altík a bude to plnohodnotný vozidlo :mrgreen:
Diferáky odloženy, už mě to ležení pod autem nebaví, přecejen 2 měsíce úplně stačí... Musí se taky do práce...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pát bře 16, 2018 21:39
od Majo
Sranda ze tie horne kosti predlzujes, ja som ich naopak skracoval :-D

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: pát bře 16, 2018 22:18
od Ondra1,7mpi
Mě připadá, že se náprava zakloní a sníží se zalomení kardanu, navíc to není z mojí hlavy, ale někdo tady na fóru to radil.
Pokud zkrátit tak leda i s těma dlouhýma, ty ale nechávám stejné...

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob bře 17, 2018 12:23
od Majo
Jj niekto to pisal, myslim, ze to bol Vik2, alebo dokonca mozno aj ja kedysi :)
Ale dobre to nie je pretoze je na plynuly prenos sily extremne dolezite aby uhol zalomenia kardanu pri prevodovke bol totozny s uhlom zamolenia kardanu pri diferenciali. Inak ke prenos sily trhany. Niekde bolo k tomu perfektne video, samozrejme ho teraz nenajdem.
Ale na druhu stranu, ja pozadujem aby kazda moja Niva chodila viac ako 140km/h a s takymi poziadavkami som sa este nestretol skoro u nikoho :lol:

Re: Niva Ondra

PříspěvekNapsal: sob bře 17, 2018 17:31
od Ondra1,7mpi
Taky jsem viděl ty držáky kostí na nápravě prodloužené aby se nemuseli prodlužovat kosti.
Mě úplně stačí, když se rozjede na 110. Víc bych si netrouf a ani nevyužil...
Taky jsem teď viděl uchycení tlumiče na delším šroubu s tou kratší kostí, jakoby směrem k difu, ale přídě mi to dost blízko osy auta, možná to vyzkouším...