Niva Ondra

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob zář 16, 2017 15:29

Pro ty co se rádi baví na cizí účet :mrgreen:
Dnes nešlo ani nastartovat, nejdřív jen cvakání, po několika pokusech a citlivém zacházení se spínací skříňkou začla točit ale nechytala... Svítí rezerva, a ne zbytečně, došlo mi že možná nemá benzín, dolito a ejhle naskočila... Otáčky normální...
Baterka svítí, altík venku... Snad zítra nandám jiný...
Ale kontrolka oleje stále nesvítí, olej nehoří ale úplně se mi nezdá... Zatím ho tam nechám...
Proč ta kontrolka nesvítí? Když jsem tam měl místo GM relátek obyčejná tak svítila.... Není to důležitý ale bylo by fajn kdyby to fungovalo...
Poznatek: po odpojení čidla na teplotu opravdu sepla Sahara! To je fajn...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned zář 17, 2017 18:01

Ehm... Alt vyměněn - už dobíjí, ale.... Zkusil jsem ji nechat zahřát, jestli sepne Sahara... Až na hranici červeného a nic :(
Po odpojení toho čidla na teplotu Sahara sepla ale ventilátor foukal ven, to je asi blbě ne???
Nicméně mě víc trápí to že jsem to po těchto pokusech už zase nemohl nastartovat... Benzín dolit, ale auto dlouho točí pak chytne ale vzápětí zdechne, plyn nereaguje... Nevíte co s tím? Olej i voda jsou čistý...
Díky za typy... Snad se tímto šnečím tempem dopracuji k tomu že bude jezdit...

Po vychladnutí už jde normálně, ale to čidlo asi chce vyměnit... Nebo termostat? Přepólovat ventilátor? Mám pocit jestli k tomu ventilátoru není ta uplně pravá pojistka u RJ.? Tam nemám ani konektory, prostě tam jsou jen 3...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob říj 21, 2017 13:18

Čidlo teploty nové a pohoda, Sahara spíná, otáčky nížší, rychleji klesají.
Ale levý nosník prohnutý shnilý, má to význam opravovat nebo raději celý vyměnit? Někde to hrclo na čumák a ta horní miska pružiny, se úplně ohnula. Je to moc práce? Nemám s opravou nosné karoserie žádné zkušenosti...
Přílohy
IMG_20171021_132318_1508587910869_1508587972233.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob říj 21, 2017 14:35

To je na výměnu. Opravovat bych to nezkoušel.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Míra151 » sob říj 21, 2017 20:16

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Aron » sob říj 28, 2017 05:22

Když seš z Vysočiny zkus zavolat na tel:777287837 nebo 603287847,pán je z Kozlan u Třebíče a prodává veškeré díly na Lady a na Nivu tam má téměř všechno.Mám s ním osobní zkušenost a můžu doporučit.
Aron
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte led 14, 2014 18:00
Bydliště: Vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob říj 28, 2017 09:38

Ok, díky, myslím že vím o koho jde, nosníky nahradím, mysky mám slíbené použité... Nechci do toho moc investovat... Je to spíš pokusný automobil... Když se pokusy povedou bude to schopný pracovní stroj...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon lis 06, 2017 16:48

Tak je sbírka kompletní, vedle MPI,spi,už i 1,6.... Vše jezdí ale s mouchami...
Přílohy
IMG_20171106_160856_1509982821828.jpg
IMG_20171106_162000_1509982796730.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Mara » pon pro 04, 2017 10:56

:mrgreen: Solidni vidim ze se z tebe stal taky fanda
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon pro 04, 2017 11:04

No už je z té 1,6 jen kastle, párkrát jsem se projel ale nač mít 3... Navíc jsem z toho pár věcí potřeboval...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Kontrolka oleje

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř pro 13, 2017 13:53

No, dnes jsem dojezdil i s MPI:-D v kopci zdechla, bez plynu nejde nastartovat, a volnoběh nedrží, voda je mastná a černá, na víčku oleje šedo, na víčku chladiče hnědá pěna...
Po vychladnutí jede i nechcípá...
Typuju:-) těsnění pod hlavou:-)
Když už to budu dělat chci pořešit i rozvody a gufera kliky atd...
Co ještě byste poradili udělat, když už to bude rozdělané...???
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Kontrolka oleje

Příspěvekod Majo » stř pro 13, 2017 21:50

Po skusenostiach s MPI hlavami, by som ju dal po zhodeni otlakovat. Pretoze to, ze za studena to ide lepsie svedci o roztaznosti materialu, cez ktory sa to vzajomne miesa a to mi nepride ako tesnenie pod hlavou.
Len dodam, ze mi praskli MPI hlavy dve v priebehu kratkej doby a stare hlavy mi nepraskli pri pomaly 10nasobnom najazde.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Kontrolka oleje

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř pro 13, 2017 22:16

A co mám ještě zkontrolovat? Asi před 500km se mi stalo stejné, auto v terénu zdechlo, také v záběru v nízkých otáčkách, málo jsem přidal plyn, pak jsem tedy s plynem nastartoval a auto držel pod plynem cca 2000otáček, pomalu jsem ubíral až na volnoběh, asi minutu, pak se již volnoběh držel v normálu, ta voda byla černá už když jsem auto kupoval, ale méně, řekl bych i že se malinko ztrácela, teď spíš ne, olej se neztratil, jen něco přes gufera tam na předním víku...
To jsem stejně plánoval v zimě s rozvodama řešit, jen nevím zda se do toho pustím sám nebo to někomu svěřím... Ložiska na klice vydrží asi kolik tkm? Vypadá to že to celé půjde rozebrat, alespoň mě to donutí zprovoznit tu spi.... :mrgreen:
Majo doporučuješ sehnat hlavu z spi? Bude stejná a dýl vydrží? Nebo celý motor z spi a na něj přendat vstřikování?
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » stř pro 13, 2017 23:15

Ta zavada moze byt sposobena mnohymi elektronickymi komponentami. Ani jeden by vsak neaposobil miesanie vody s olejom.
Co sa tyka hlav, tak MPI ma cidlo vacky, ktore robi MPI hlavu MPI hlavou. Cize ani SPI hlava ani karburatorova to nema. Ja som to spravil tak, ze som ten naliatok prevaril z MPIckovej na karburatorovu. Nikomu taku upravu nedoporucujem :-D
A je dost mozne, ze tu robime paniku zbytocne, pretoze okrem mna som cital len o jedinom pripade prasknutej hlavy. A moje hlavy su oslabene prevrtanymi sacimi i vyfukovymi kanalmi...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř pro 13, 2017 23:59

Díky za info, přesně nevím co se pod tím předním víkem motoru nachází, ale nemůže se to stát tam to mísení, třeba ty gufera?...
Kde všude k tomu mísení můůže docházet? Asi to bude málo a možná jen někdy.... Vždy to nastalo v menších otáčkách, cca 500 kdy se motor začne už třepat, tak nízko by klesat neměly ne?
Třeba to spolu ani nesouvisí... Mohu zkusit vyměnit čidlo klapky... To mám koupené... Skoro mi připadá jak kdyby to nechtělo chytit blbou směsí... Taky svíčky mám koupený... Až se vrátím z dovolené tak to asi celé rozeberu a co nebude drahý pořeším... Jinak bych asi sháněl jiný motor...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků