Stránka 18 z 19

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2021 16:51
od tajga
skoda ze tak miniaturne rozlisenie, tazko tam je nieco rozoznat

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2021 20:40
od Ondra1,7mpi
Mě zaujalo, že to dáváš s nesundanou kapotou... To smekám... Já jí sundavam snad kdykoliv cokoliv na motoru dělám... Teď už naštěstí méně než s benzínem...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2021 21:58
od Mara
To rozliseni jsem neodhadl, ale je to jen takova pamatecni pripominkova momentka. To je uz motor nahradni, co jsem rozebral i s pisty a zas slozil. Z toho plyne i ocekavany vysledek. Kapotu jsem sundat nechtel, co slo nesroubovat tak jsem nechal tak. Obcas se to muselo popotahnout a nejak tam proklickovat. Ted zbyde jeste dozapojit vsechno kolem a jeste se potom prizabrzdim na zplacani nejake prevodovky do funkcniho stavu. Trva to, ale budoval "jerab" a furt je co jineho k praci. V nedeli cistit plastovou nadrz lancie byl taky zazitek :D

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2021 11:34
od Mara
Tohle byla docela rychla oprava prevodovky, vystupni hridel zustala v poradku, tak se jen prehodi ta priruba. Jinak to strzeni tehda dalo docela zabrat, aby se odjelo :)

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2021 15:34
od Dusan
Neutiahnuta matka...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: ned říj 10, 2021 23:42
od Mara
Matice byla dotahnuta na cca 80
Nm a heftnuta cockem, spise to dostalo zabrat. Nivka uz ma zasebou prvni testovacku a hned odvaznych asi 200km. Bude to chtit nejake zajezdove tempo nejaky cas a nervy mi cestou žral ukazatel teploty, zacal ukazovat podle otacek.. na volnobeh ukazuje 90 s kdyz je motor toceny tak ukazatel se aktivne hybe podobne otackam. To nevim cim je, ale zda se to chladi normalne.. no ale jsem rad, ze to jede..

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: stř říj 13, 2021 17:46
od Mara
S tim snimacem teploty si nevim rady. Po zapnuti klicku studeneho auta uz ukazuje 90 a s multimetrem jsem zjistil akorat ze piska, kdyz spojim konektor k cidlu s kastli. Ukazuje kolem 7v.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: stř říj 13, 2021 21:25
od tajga
Cory píše:Preco to treba prepajat naspat pred EK? Vychadza mi z toho jedno a to, ze system potom nie je nastaveny korektne a zmes je zbytocne ochudobnena, co nepriaznivo vplyva na stav ventilov a sediel. Ano, usetrime liter LPG a o par desiatok tisic km dame 500e za repas hlavy.



Pri kvalitných moderných systémoch LPG môže riadiaca jednotka motora navyše v maximálnej miere využiť vyššie oktánové číslo kvalitného LPG a pri správnom zmiešavacom pomere so vzduchom a nastavením predstihu vie motor spaľujúci LPG pracovať na reálne rovnaký výkon ako pri jazde na klasický benzín (v ideálnych podmienkach dokonca s vyšším výkonom).

dneska som sa toto docital na stranke topspeed. Tak asi to treba prepajat lebo to ide na riadiacu jednotku lovato a ked pojdem na EK tak budu merat na benzine a riadiacu to prehodi na povodnu z nivy. Takze asi to bude ok, ziadny repas hlavy iba to je dobre vyladene, lebo ako som uz niekolkokrat pisal na LPG mi to ide lepsie ako na benzin. Tiez viem rozoznat horsi plyn z pancovanej pumpy, vtedy mi to zerie viac a horsie taha.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv říj 14, 2021 10:40
od Cory
Myslim, ze pleties 2 veci. O vyberani akej prepojky pred EK ide? Dobre vyladena RJ LPG naozaj vie vyuzit vyssie oktanove cislo samotneho LPG, to nepopieram. Navyse za stechiometricku zmes sa povazuje tusim nieco nad 15:1, oproti 14,7:1 na benzine. Ak je lpg dobre nastavene, moze ist lepsie ako benzin, a musi tiez spolupracovat s benzinovou RJ. Otazka znie, o aku prepojku ide? Niektori experti robia to, ze zamerne ochudobnia zmes na lpg, kvoli nizsej spotrebe. Lpg je zradne tym, ze prejav chodu motora na chudobnu ci bohatu zmes nie je taky zretelny ako na benzine. Preto mi z toho vychadza, ze niekto nastavi chudobnu zmes na lpg a za pomoci nejakej prepojky to dokaze RJ motora ignorovat. A to je zle

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon říj 18, 2021 07:44
od tajga
Zavolal som monterom naco je tam ta prepojka. Na to lebo na EK nedokaze komunikovat s viacerymi jednotkami naraz tak bypasne ostatne a necha len jednu.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon říj 18, 2021 11:22
od Mara
Mi rj benzin ridi dobre, ale na lpg to nekdy neni ono. Volnobezne otacky se lpg nechcou nekdy drzet a co tam byl nejaky automaticky regulacni ventil pred vstupem do sani, tak ten jsem nahradil mechanickym. Sice se neotvira, jako ten automaticky na vetsi prutok, ale volnobeh je udrzitelnejsi. Pritom i ten automaticky je na volnobeh otevreny na stejne urovni jako ten manualni a volnobeh neudrzi ani po delsi dobe.. Asi to tak necham, ono se s tim clovek nejak sehraje.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon říj 18, 2021 16:29
od Henry
Nepisete tu ale o roznych systemoch LPG? Tajga pise o niecom modernom, urcite riadenom lambda sondou na motor MPI. Zdalo sa mi, ze Mara ma SPI a tam sa montovali o generaciu (alebo mozno aj 2) starsie systemy.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon říj 18, 2021 17:34
od tajga
ano mne to montovali v 2020 a urcite tam mam pridanu riadiacu jednotku, lebo ju vidim hore pri baterke a hruby zvazok kablov ide od nej. tie stare lpg isli zrejme na povodnu riadiacu. ale k tomu by sa mal vyjdrit nejaky odbornik.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon říj 18, 2021 20:58
od Mara
Jo, jsou to odlisne systemy, jen jsem si tak k tematu lpg pripomnel co bych chtel u sve zlepsit, ale vetsina veci neni tak jednoduchych jen tak na zpraveni. Ale lancia "spi" s tim potiz nema (tam je mozna tomasetto a lada asi epigas nebo nejak tak) a RJ plynu mam taky u baterky, jen ten svazek dratu nebude tak hruby.. K tomu co ma Tajga neporadim.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte říj 19, 2021 05:32
od Cory
tajga píše:Zavolal som monterom naco je tam ta prepojka. Na to lebo na EK nedokaze komunikovat s viacerymi jednotkami naraz tak bypasne ostatne a necha len jednu.


Aha, takze so spotrebou to nema nic spolocne.

Do SPi sa monovali LPG systemy bez riadenia, cize nepotrebovali RJ ako taku. Bol to system ako na karburatoroch, LPG bolo privedene pred klapku, prietok sa nastavoval regulacnym srobom pred vstupom a volnobeh citlivostou membrany na reduktore, pripadne bol na vstupe krokovy motorcek. Odpajal sa pri tom vstrekovac a signal z lambda sondy siel cez emulator, ktory pri prepnuti na LPG daval RJ motora spravny signal z lambda sondy.

Tu "pridavnu" RJ maju systemy so sekvencnym vstrekovanim, kedy je kazdy benzinovy vstrekovac nahradeny LPG vstrekovacom. System uz funguje regulovane, teda berie do uvahy signal z lambda sondy atd atd.