Stránka 17 z 19

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte srp 10, 2021 08:38
od Mara
To uz mi prijde na prijatelnou spotrebu, pri provozu na lpg. Kdybych mel krmit benzinem, tak se krutim pekne.. Hlavu jsem delal vcera z nahradniho motoru, potrebovala hlavne ocistit a zkontrolovat. Zarazily me povylezle gufera ventilu, vetsina byla jak lehce nasazena pred vypadnutim. Sice byly zelene, docela měké a nekym menene, ale dal jsem nove. Nevim ale jestli ty nove naklepnout nasucho, nebo tam pridat trochu oleje, jak u jinych gufer. Nasucho bych tam videl vetsi jistotu, ze se nepovysou pri provozu. Dal jsem je ale na olej a ventily uz jsou slozene..

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte srp 10, 2021 11:20
od tajga
Cory píše:Preco to treba prepajat naspat pred EK? Vychadza mi z toho jedno a to, ze system potom nie je nastaveny korektne a zmes je zbytocne ochudobnena, co nepriaznivo vplyva na stav ventilov a sediel. Ano, usetrime liter LPG a o par desiatok tisic km dame 500e za repas hlavy.


plynari autorizovani prerobili za tie roky co funguju desiatky LAD a tisic dalsich znaciek aut, celkom im doverujem. Navyse ked je tam automaticky primaz a nalieva sa tam https://aditiva.heureka.sk/jlm-valve-saver-fluid-1-l/ myslis ze aj tak znicis ventily a sedla ?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte srp 10, 2021 16:52
od Cory
Ochudobnena zmes dokaze divy. Hlavy z Niv repasujem dost casto, takze viem porovnat. Primaz neriesi problem prehrievania ventilov a sediel. Mal som Nivu, so 150000km, z toho 140000km na LPG, bez primazu a voditka mali standardne volu 0,06mm /rovnako ako davaju od vyroby/, len na koncoch boli vole zvacsene na 0,08-0,09mm, co je pri tychto km uplne v poriadku /až do 0,15mm/. Ale LPG bolo nastavene bohovsky, ten motor siel na LPG minimalne rovnako dobre na benzin, ak nie lepsie. A potom mavam Nivy s necelymi 100tis km na LPG, ktore maju voditka vymlatene a sedla zaklepane do elipsy. A ani po repase hlavy tie motory na LPG nejdu dobre.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte srp 10, 2021 17:59
od tajga
zaujimave info. Toto montoval MP Gas Hlohovec. Podla referencii, mnozstva namontovanych LPG zariadeni a skusenosti, asi najlepsi na zapadnom slovensku. Co aj v inych firmach pokazia hentam si chodia davat dokopy aj za cenu nezarucnej a platenej opravy. Ja som z toho nadseny ako to ide na LPG povedal by som ze motor ma prijemnejsi chod aj zvuk ako na benzin, bez pocitu straty vykonu. Mozem im zavolat ze ci tam nenastavili chudobnu zmes. Ale zase keby tam bola chudobna zmes ten motor by asi nemal totozny vykon s benzinom. Bolo mi to vysvetlene ako laikovi, dalej som sa nepytal, ale keby som im dal odborne otazke bezproblemov to budu vediet vysvetlit videl som ze sa v tom vyznaju.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: stř srp 11, 2021 22:58
od Mara
V Lancii jsem ted musel menit nadrz lpg po 10letech. Byla zdrava, tak mohla stacit jen profi kontrola, ale asi nestaci.
Banalita vymeny gufera kliky na strane prevodovky se trochu zvrhla. Stare gufero se vykleplo a nove stejneho rozmeru se pres drevo naklepalo, az praskl cely domek pro to gufero. Rozmerem bylo asi o pul mm vetsi a pogumovani bylo silne, mekke. Dal jsem i olej pro naklepnuti a pak uz jen zíral nad hotovym dilem..

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv srp 12, 2021 21:00
od Duko
Tajga: a koľko si platil v Hlohovci za nastavenie LPG?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv srp 12, 2021 21:45
od Henry
Mara píše:...az praskl cely domek pro to gufero...

Na Nive ci na tej Lancii? To je v prdeli! Ten kryt asi nezozenies. Riesenie?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv srp 12, 2021 22:44
od Mara
Delam na Nive, ta mi jede na 3 valce a uz ceka na vymenu motoru, at zas muze jezdit. Nahrada je skoro hotova a ten dekl s guferem jsem mel jeden nahradni. Gufero jsem v nem radeji nechal puvodni, protoze vypadalo dobre..Taky jsem ale tomu deklu pribrousil diry pro stefty, protoze se tomu nechtelo uplne na stred :D

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pát srp 13, 2021 13:27
od tajga
Duko píše:Tajga: a koľko si platil v Hlohovci za nastavenie LPG?


neplatil som nic lebo mne to tam montovali takze to bolo v cene montaze. montaz koncila tak ze mechanicky sa vsetko urobilo, chalan s notebookom sadol do mojej nivy, napojil si notas nejake programy mu tam bezali, odisiel, vratil sa asi za hodinu a povedal ze je to nastavene. musim povedat ze to nastavili skvele co sa tyka jazdnych vlastnosti motoru.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon srp 23, 2021 16:49
od Mara
Tempem podobnym vyzdobeni krapnikove jeskyne se vymena motoru nezadrzitelne sune vpřed. Dost casu mi zabrala vyroba portaloveho jerabu, ale co by pro nivku clovek neudelal.. Povozil jsem se na nem a zjistil, ze motor unese. Takze auto uz je alespon prirozebrane a pokracovani jak to zas pujde.. Snad to k cemu bude :D

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon srp 23, 2021 18:56
od Juro X
Bola tu reč o spotrebe, tak sa pripojím, lebo moja niva začala žrať nejak moc málo. Má 3,5 roka, teraz má len 14.000km a skoro všetko asfalt. Od novoty žrala asi 10,5l/100. Postupne to kleslo asi na 10l. Väčšinou to vychádzalo prejsť cca 300km a tankoval som tesne nad 30litrov. Olej v prevodovkách a diferencialoch som menil až pri 10.000 km. Myslel som, že sa to má až pri 10.000km a štve ma to, že som ho menil tak neskoro. Menil som ich podla tých špecifikácii, ktoré sú tu na fóre. Po výmene oleja v prevodovkách a diferencialoch Niva o dosť stíchla a celkovo sa my zdá, že až po 10.000 km začala byť zabehnutá. Teraz na nej jazdím častejšie a 4.000 km mám na nej od začiatku tohto roka. Jazdil som skoro stále na tých ruských zimných dušových gumách. Na jar tohto roku som tam dal pôvodné pirely, s ktorými som nivu kupoval. A nejak od tej doby sa my výrazne znížila spotreba. Teraz niva žerie len 8,6 litra na 100km.

Spotrebu som nesledoval, všimol som si to len preto, lebo stále tankujem po prejdených asi 300km cca 30 litrov a začal som tankovať menej ako 30litrov.. Teraz posledné dve tankovania som spotrebu presne odsledoval, spotreba je asi 8,6 l/100.

Auto ide výborne, nejazdím na spotrebu, ale, ja tak nejak prirodzene na všetkých autách jazdím ekonomicky. Jazdím 80-90-100, po dialnici 110, niekedy 120. A tých 8,6litra je vlastne aj kombinovaná spotreba. Je v tom nejaká dialnica, trochu mesto a okresky. Prečo sa spotreba v krátkej dobe znížila z 10 na 8,6 neviem. Jediné čo som spravil bolo, že som prehodil gumy a vymenil olej v motore, prevodovkách a diferencialoch. A ešte, tankujem tam len omv 100. Občas aj slovnaft 100.

Nízka spotreba ma teší, ale, zdá sa my to až moc málo. Aj sa obávam, či sa s tým autom niečo nestalo. Ale, ide výborne.

Za celý čas mala niva len jednu poruchu, pokazilo sa nejaké čídlo na motore- snímač otáčok, to menili v servise. Už dlhšie my občas pískajú zadné brzdy, ale ešte som do toho nepozeral. Po asi roku som menil baterku. Vydržala by dlhšie, ale na aute som vtedy málo jazdil a mám tam alarm s gps, a ten my baterku pravidelne vybíjal. Kúpil som novú, ale tá bola hneď od novoty slabšia, a teraz na zimu budem museť kúpiť tretiu baterku. Chcem to ale prerobiť na normálne baterky, s opačnými koncami než je na nive.

Niva nehrdzavie, lebo je v garáži a bola čiastočne ošetrená. Asi my zateká pod jedno bočné okno. A to sú vlastne všetky závady, ktoré som za 14.000 km na nive mal.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2021 17:30
od Mara
Pekna spotreba na neustalou 4x4. Kvalitni nove oleje a nizkoodporove gumy beztak pomohly, i ten 100oktan je poznat ( liju jej do mopedu a jede lepe).Zamyslim se i nad tema myma staryma olejema.. Jezdim na hrubsim vzorku, se snorchlem i zahradkou a starsi spi, takze u me to lpg nejak beru v norme.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2021 18:00
od tajga
spotreba 9l na 100vku benzin, kvalitne riedke oleje a pirelli pneu od vyrobcu presne zodpoveda. U mna vsetko rovnake aj styl jazdy, 10-11l LPG v lete, ale 225ky A/T gumy. Este mozno skus Denso sviecky, to ti vylepsi chod motora aj spotrebu o par deci, u mna verzia TT na LPG citelne zlepsila aj startovanie.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2021 18:10
od Henry
Viskozita olejov a rozne pneumatiky spravia obrovsky rozdiel. Tiez by som povedal, ze pri jazde po cestach to zodpoveda. Hodnotit auto po 14k km je zbytocne, to je akurat po zabehu, ked tam budes mat aspon 10x viac, potom to bude zaujimave.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon zář 27, 2021 19:39
od Mara
S Nivou je spousta zábavy :mrgreen: Ale preci jen to trochu pokrocilo vpred. Otazka bude, či to bude taky fachat :)