Stránka 15 z 19

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2020 12:18
od Mara
Starsi Niva ma asi zigulacky standart, ale cela skrin rizeni s posilovacem na novou Nivu je na netu mezi nahradnimi dily za asi 25t. a uz uplne jina..
Jestli se Ondra zachce nahodit nekdy foto te poskozene, tak bych to i zkouknul. Mozna by to slo překryt konstrukci z 5mm plechu na ty 3 srouby. Ten plášť skrine by se tim podpořil, ale k takovym pracem se tesko hleda cas, kdyz je na voze i jina robota :D
A ja do te skrine dal vazelinu, tam patri olej?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2020 13:40
od Luděk Musil
Mara píše:A ja do te skrine dal vazelinu, tam patri olej?
Jestli mě paměť neklame - tak 150 ml "háčka" (PP90H). L.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2020 14:59
od valda1971
Luděk Musil píše:
Mara píše:A ja do te skrine dal vazelinu, tam patri olej?
Jestli mě paměť neklame - tak 150 ml "háčka" (PP90H). L.

Já bych řekl že "obyčejný" převodový, tedy ne H. A množství dle Tůmy 0,215l.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2020 15:37
od Ondra1,7mpi
Jo je to klasika Žigul, ale on měl myslím 3 typy těch hřídelí k volantu... Zesílit by to šlo v blízkosti hliníku se dá svařovat aniž by se deformoval, takže železo 5mm a drobné mezirky vyplnit CO2... Další projekt do seznamu :mrgreen:

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2020 17:55
od Mara
Tak do te sve uz ani tech 150ml nenaliju :D jestli vubec neco.. Nu což, i s vazelinou to je funkcni.
to foto: Takze ulozeni "loziska" te páky by chtelo posilit, ale to by se muselo dat zestrany nastranu a ted si nevybavim jestli by to slo. Pokud by se udelala zelezna plotna pod srouby domecku, tak z ni by se obvodovy matros dal vyvézt. Jak jsem delal nosniky, tak jsem domček stejne musel podlozit zhruba temi 5mm, takze moznost by byla. Podlozenim domčeku a pomocneho cepu by se daly poladit i uhly kol v rejdu.
No posilovac stejne nemam a snazim se zatacet pri posunu auta, proste netocit na miste a to i usetri gumy (zvlast na nakladaku).
Dumam nad projektem prednich lozisek nove Nivy od 2017, ale jeste mi neni jasne co by to vsechno obnaselo. Urcite nova tehlice s loziskem a nába. Kotouc s brzdicem tusim zustava stejny, ale horni rameno vypada, ze je jine a jeste k tomu 2 typy (tak tady nevim). Samozrejme prechod na poloosy 24 zubu a tady by snad mohly pasovat kdejake 24ky s nebo bez abs. Jak se ty nove loziska vubec dotahujou? Hodne a je klid :D ?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: ned úno 07, 2021 19:36
od Mara
A je to, poprve se mi povedlo nastartovat auto klikou. Vikend stalo v mraze a v -6'C jsem se neco klikou nakroutil a po par minutach se nahodilo jak nic.. Zacal mi obcas starter nezaskakovat, tak jsem prihodil kliku do vybavy. Ten starter pomuze nejak promazat, nebo jak to zaskakovani zas dat do normy?
Daval jsem taky dekl s prednim guferem klikovky a uz jej budu k olejove vane nasazovat s pomoci vystredovaciho valecku, vyrobeneho ze stare remenice klikovky, ktere jsem odrezal obvodove kolo. Vystredit ten dekl s guferem jsem potreboval naklepat do spravne polohy pri zlehka dotazenych matickach.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon črc 12, 2021 17:22
od Mara
Chudak motor bude muset z auta, nalital jsem mu za roky jeste 100tkm a po celou dobu trochu bojoval se zakarbonovanym 2. valcem, po netesnosti tesneni od hlavy.. Jen co jsem nasel nejaky překlad na jeho vytahnuti a prichystal nahradni motor na povařeny stojan, tak se vcera cestou 2. valec zrejme o neco vic odporoucel.. No, uvidi se co z nej zbude a se zvedavosti i obavou zkusim prozkoumat ten nahradni motor. Prace jak na kostele :mrgreen:

Posledni dny se hořakem sundavaly z podvozku letite vosky a převařil uchyt zadnich kosti. Za tyden snad ty barvy ze me slezou :)

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon črc 12, 2021 17:39
od Ondra1,7mpi
Já jsem na tom podobně, už jsem složil tu TD a v rámci testovacích jízd odhaluji nedostatky... Nefunkční sahary, čidlo, termostat atd... Kromě motoru a spodních ramen jsem vlastně vyndal úplně všechno... Největší investicí byla nová skříň řízení s hydraulikou...
Ale zároveň jsem neodolal a koupil kastli na další projekt...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon črc 12, 2021 17:59
od Mara
Uáá, tak to je mechanizator :D s tim by byl motor z kaste venku aj bez odsroubovani :)
Tak super, ze uz TD jezdi, fura prace na ni urcite bylo, tak at to k cemu je. Nekdy nam do prace na srot doputovaly taky kastle nivy, i pekne povarene ty dulezite mista, ale asi se to nedokoncilo. Delam jen po etapach, at se v tom nehrabu furt. To znaci, ze treba zavarim a osetrim jen jedno velke misto a druhou stranu, treba za rok a mezitim jine kraviny drobotiny. Lancii jako zalozni povoz nestiham vubec, ale ta je zhruba furt stejna.. a jako dalsi zalozni stroj pribyl moped, takze jeste docela na klid :D

Jsem motor a spodni ramena taky jeste nevytahoval, ale uz bude obojiho potreba.

Co to rizeni, to stare hydraulicke bylo spatne? Taky bych tam casem posilovac uvital, zatim je to posilňovac.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon črc 12, 2021 18:04
od Ondra1,7mpi
Motor jde pěkně, podvozek vcelku nový... Takže snad lítat bude... Ještě jsem sehnal pro jistotu náhradní motor stejný 55kw... Časem asi nebudou...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon črc 12, 2021 19:35
od Ondra1,7mpi
Bylo špatné, vůle 5cm na volantu ale ne na šneku, nekde v tom posilovacím ústrojí... Nové je na elektrohydraulický čerpadlo, stejné jako Peugeot asi 106... Má svůj vlastní vypínač (můj zlepšovák) přes relé, konečně jsem to pochopil...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: sob črc 31, 2021 21:51
od Mara
Nejak se furt hrabu v tom nahradnim motoru, co by mel jit do auta. Sice jsem takhle motor jeste nekutil, ale nechat ho puvodni, by me zahltilo starostmi na aute. Pisty byly vahově rozptylene az o nejakych 15g. Tak jsem se nejak musel zasnazit to dostat podle knihy na nejake 2g. Blbe bylo, ze jsem nevedel kde vsude ubirat materialu, tak to podle toho vypada.. A musely se pisty rozebrat.
Ted uz jsou v zpatky v motoru, jen jeste kouknout na hlavu a pripravit i jinou prevodovku a hodit to do auta.. Chvilu se jeste nepojezdi :D

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: ned srp 01, 2021 21:52
od Duko
Neviem ako na týchto malých motorčekoch (fušujem do lokomotív), ale nedá sa váha piestu ešte doladiť s váhou ojnice? Aby si nemal ľahší piest a ľahšiu ojnicu...
A chcem sa ešte spýtať keďže tu nevidím tému o spotrebe a som čerstvým majiteľom Bronta, koľko to asi tak žere benzinu na diaľnici pri 90tke a okreskách 70? Poprípade aj lpg?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: ned srp 01, 2021 22:39
od Mara
To Bronto tady moc lidi zatim uzivatelsky nereferovalo, tak muzes treba co založit :) Mi spi bralo kolem 10-11 benzin a 13 plynu. Ale jezdeni bylo hlavne na plynu. Mpi a Bronto by mohlo byt 9 Benzin a 10 plyn? Nevim. Pisty jsem musel rozebrat a vahove jsem zkusil srovnat kazdy dil ojnice. Na tom vykovku ta vaha sla dolu, ale na samotnych hlinikovych pistech mi ubyvalo minimalne. Jeste si nejsem jisty vuli pistu ve valci, ale nez to slozim, tak se snad neco jeste nacte.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon srp 02, 2021 12:12
od tajga
Duko píše:A chcem sa ešte spýtať keďže tu nevidím tému o spotrebe a som čerstvým majiteľom Bronta, koľko to asi tak žere benzinu na diaľnici pri 90tke a okreskách 70? Poprípade aj lpg?


Mam ten novy motor. Na dialnici chodim 120-140km/h taka rychlost motoru vyhovuje, vtedy to potiahne 12l inak kombinovana 11l LPG. Skusal som jazdit aj extremne usporne ale nejak velmi to nemalo vyznam pod 10l LPG som sa nedostal. Ani jazda v malom meste nejde nad 12l LPG. Niva mi zerie stale rovnako. Treba jazdit rozumne ale setrit palivo netreba nema to vyznam kombinovanu spotrebu mam 10-11l LPG. skor ma vyznam tankovat overene LPG ktore lepsie taha, vtedy klesne spotreba. Parkrat som natankoval na roznych pumpach neoverenych a spotreba isla o liter hore, pancovany plyn, davaju tam ine pomery propanu a butanu aj motor ma horsi zvuk .