Stránka 14 z 19

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2020 23:11
od Mara
Taky mi to trvalo, nez jsem zjistil v cem to je a jeste to neni jistota, ale pravdepodobnost. Ten ram se asi hodi. Mam udelany polotovar na 3. bod, ale nedostal jsem se k tomu jeste. Taky me zajima jak prejit na predni loziska z nove nivy, jestli tam nejsou ty kuzelikove. Nejak pri tech najezdech km a brodech do toho obcas musim rypnout a nekdy je i vytlacena nába. Tak porad je co vymýšlet. Kdyz to polecis od podlahy, tak zmakne vic nez 1 kalamitu, ne? :D

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon zář 07, 2020 07:12
od Ondra1,7mpi
No říkám si když už se to bude rozebírat... Vnější prahy vcelku ujdou, vnitřní jsou na výměnu, ale udělal bych pevnostní, a podlaha má asi jen dvě místa na řešení... Ale líbilo by se mi nějak napasovat hliník... A taky pořešit gufero k převodovce... Ale akutní nic není, tak se jezdí...
Jenom jsem dal vzadu nové tlumiče, gumy do delších tyčí a pootočil misky na nápravě kvůli brnkání pružin o dorazy, to už jsem plánoval asi rok, práce na 3 hodiny ale když to nehoří tak čas není...
Tak v nejhorším dáš nový kroužek nebo píst a vyřešeno... Pokud to nepoškodilo válec...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon zář 07, 2020 16:05
od Mara
Delat nejake hlinikove plochy mi prijde narocne a neumim si to predstavit ve spojich s zelezem. Ale jako doplnkovy material klidne. Jinak je zelezo udrzitelne, zvlast kdyz se zamezi nejakym vodnim kapsam a skviram. Vetsinou svarim, zanatiram a az to vyschne tak to zamaznu lepidlem a jeste pretřu.
Do pevnostnich prahu bych se taky pustil, ale kdyz jsou jeste v klidu, tak do nich moc rypat nebudu, jen misty nejaky kousek prevarim. A odpojeni predku me nejak nebere, vic se zatizi hnaci dif a k stale 2x4x4 nemam vyhrady i se samosvorem vpredu.
Od vcera jsem najel min 250km a dival jsem se na svicku 2. valce. Vypada to zdravou barvu a i hladina oleje se zda byt stejna, byť to je zatim docela brzo k hodnoceni. I tak mi ta petrolejova metoda prijde funkcni a to dost. Predstavo opětovného sundavani hlavy, natoz povytahovani motoru kvuli napravnici odspodu, mi prijde děsiva. V porovnani s petrolejem, ktery cely vikend dřel za mě. Na nejakem foru nekdo zminil, ze petrak aplikuje pri vymenach oleje. To se mi libi a mozna na to taky najedu. I bych nalil pixlu petraku do stareho oleje, nechal jej tam do 10min. tocit a vylil jej. Akorat si rikam, jestli tam nejake zbytky toho petraku nenadelaji nejakou paseku s novym olejem do dalsi vymeny. Preci jen o tom nic moc nevim :D

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte zář 08, 2020 09:37
od Mara
On je vlastne petrolej hořlavy, tak jako proplach se starym olejem pred vymenou bych to radeji tocil jen starterem bez zapalovani..

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte zář 08, 2020 19:27
od Křečík Barbuška
Vsak to olej taky ... . Spis by mi vadilo, ze by se jeho vetsi koncentraci zbytecne znehodnocovala nova napln neb tam vzdy neco stare naplne zustane. U klasiky jsem se po tom nikdy nepidil, ale u predohraba to da kolem dvou deci. Zustal bych akorat u te lecby krouzku.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte zář 08, 2020 21:18
od Mara
Na nejake .ru strance jsem dneska cetl "preklad" o proplachu motoru naftou nebo petrakem a zkusenosti s tim maji dobre. Urcite levnejsi nez drahe pripravky a funkcni, kdyz se dodrzi nejake postupy. Celoproplach bych videl vyjimecne, ale jen ty krouzky pri vymene oleje prijdou vhod. Momentalni dojem z ucinku na stirak je znacny.. Dolival jsem 1l na 1tkm a to brzo prestane bavit. Nez jsem nalil zdravy olej, tak jsem to predtim prolil vyjetym, at to alespon vanu splachne od protekleho petraku pres pisty. Kdyz jsem praci koncil, tak uz se po 2 dnech petrak na pistu drzel a neprotekl. Odsal jsem hladinu a vyfucel zbytky vzduchem.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon zář 14, 2020 16:35
od Mara
Hmm, tak vypadalo to slibně, ale 2. valec jde furt na svicce docerna a olej se trati. Proces se mi ale libil, tak jej zkusim opakovat a taky vzit v uvahu naftu na čistku..

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon zář 28, 2020 09:22
od Mara
Dorazil automaticky napinak rozvodoveho retezu a uz je na aute. Doufam, ze provedeni bude obstojne a trvale. Vypada, ze by mohl drzet a snad se neco nezlomi, jak na tom origu, co je treba nadvarit. Jedine co se mi nelibi je prumer toho napinaku, ktery je o neco málo mensi nez origo a tedy neni v te diře nasunuty napresno. Drzi prevazne na tech dvou uchytovych sroubech a v díře motoru uz jej nic nepodporuje. No, treba to bude dobre.
Stíraci krouzek 2. válce se snazim uvolnit striknutim trochy nafty do válce svíckou. Pri odstaveni auta na noc, tam prsknu do horkeho valce male mnozstvi a rano to vyprsne vyfukovym ventilem (snad). Jeste bez vysledku, svicka cerna jen z 1 strany.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte zář 29, 2020 12:27
od Mara
Ten automaticky napinak rozvodaku je hodne poznat. Byť stary napinak byl nastaven jak mel byt, tak ten samonastavovaci je uplne o necem jinem. Prislapnuty plyn a ubrani plynu je neskutecne plynule.. Zadne "cuknuti", ktere v tech vsech difech, kardanech, prevodovkach.. byvalo pomerne znatelne.. Dik za info o takejto vychytavce.. :D

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte zář 29, 2020 16:48
od Ondra1,7mpi
Tak super, já dneska už nenastartoval :mrgreen: startér to s ukončením kůrovcové sezony taky zabalil... Tak jsem nandal trochu jiný z 205 co drží jen na 2 místo 3 šroubů a funguje, chybou bylo že jsem si to auto prohlédl po delší době zespodu, a bylo vymalováno :mrgreen: úniky oleje jsou klasika, ale prasklá skříň řízení je bez oleje úplně :mrgreen: s tím posilovačem to nebylo vůbec poznat...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2020 09:28
od Mara
Tak hlavne jak to funguje, nez se starter sezene. No zima se blizi a taky bych potreboval to zas osetrit voskem a oskrabat co nedrzi. Svarit taky by par veci chtelo, ale to uz jsou spise drobotiny. Tak trochu ale nestihačka :D

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2020 14:16
od Ondra1,7mpi
Zatím ho tam nechám, nový sice stojí 2000kc, ale na moje zacházení je to škoda... Ty šrouby jsou vcelku bytelné, a hlavně jsou naproti sobě, ten třetí do boku nesedí... O svářečce ani nemluvě :mrgreen: trochu jsem počechral práh a je celý na výměnu...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2020 15:47
od Mara
Alespon mas duvod je udelat cele a bytelne, o ktere se da opřít. Jak jsem pred lety delal spodek, tak jsem pridal cistici diry, prochlustnul to odrezovacem a dal vosk. Az na par prkotin by bylo u me zbytecne do toho vic rypat. Ale pevnostnaky bych bral.. Jak tak prskam tu naftu dirou svicky na pist, tak dneska po kratsi pauze v aplikaci jsem to tam zas zalil a prekvapila me barva svicky. Uz je poprve opalena na odstin pisku a jen na jednom, porad stejnem miste ma nadech od oleje, ale uz minimalni. Tak s tim jeste budu pokracovat, trochu to vidim nadejně s tim uvolnenim stiraku. Mozna tuhle proceduru kratce rozsirim i na zbyle valce, i kdyz ty maji svicky barvy pekne.. Co ti to rochlo za skrin rizeni, ta standartni na konci ridici tyce, nebo tam mas neco jineho?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2020 18:14
od Ondra1,7mpi
Jo klasika s dlouhou hřídelí k volantu, praskají všechny ve stejném místě, dole u spodního ramene směrem dopředu... není první... Holt kombinace posilovače a větších koles s nižším et... Ale i bez něj to moc nevydrží...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2020 06:47
od Luděk Musil
Nevím … není náhodou převodka stále ta stará a původní 2101 :?:
Nebo se pro Nivu vyvinula nějaká zesílená :?:
L.