Stránka 10 z 19

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: čtv úno 14, 2019 22:54
od Mara
:colors: :colors: :color: :color: Na ten drzak lahve to nema, ale tady taky jedno foto prumyslove recyklace

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon úno 18, 2019 10:36
od Mara
Vubec nevim jake kouzelne zařikavadlo spoji hnaci hridel s hnanou, aby do sebe zapadly. Pri montazi prevodovky porad nejak nechtely zapadnout a potom zapadly, ale vubec nevim jak? Ty dily 2.vyroby jsou taky zazitek nekdy. 1 vidlicka ze 3 byla asi o 5mm ubrana a nebyla uz pouzitelna na obvod presuvneho krouzku. No dojde na co2, ale proto jsem nekupoval nove :)

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon úno 18, 2019 11:39
od Ondra1,7mpi
Jo někdy to jde a někdy neee :mrgreen: mě to teď u ty nafty zapadlo hned, až mě to překvapilo...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon úno 18, 2019 20:29
od Mara
Ty jsi se taky vrtnul do prevodovky? Co v ni bylo blbe? Dizlak ma asi stejny 5ti kvalt jak ty ostatni 5ti kvalty? Hlavni lozisko co jsem ted menil, ma kovovou klec. Snad to bude lepsi na vydrz.. Nasadil jsem 2 nove vidlicky a skoro to mam poskladane. Otazka je jak se to projevi na aute.. Kdyz to vezmu kolem a kolem, tak kdejaka starsi prevodovka co se kde sehnala, mela dost nalitane. A asi nezbyva, nez je otevirat, zkontrolovat co jde a pripadne povymenovat dily. Ta posledni mela na sobe napsanych asi 90tis km a sezonu jeste odjezdila. To ze se to da vevnitr pomalu naucit opravovat je vyhoda a moznost jak stroj udrzovat v poradku. Jine prevodovky jsou asi i slozitejsi, ale treba snesou vetsi najezd km..

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2019 07:12
od Ondra1,7mpi
Ne já to sundaval kvůli ložisku, předchozí majitel říkal že mu řve od začátku, tak 3roky jezdil na vymletým ložisku, tak jsem dal celou sadu... Převodovka má jiný koš, chtěl jsem ji vyměnit, ale ta co mám má úplně stejnou vůli na ty hřídeli, tak jsem ji nechal, jen přídavnou dám novější...
Teď to trochu vázne nemám na to čas, ale pomalu skládám, včera jsem dával nový silenty na malý ramena, taky zážitek, vyměnil přední ložiska, a začal skládat těhlice, trochu jsem zapomněl kam co patří, ale podařilo se...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2019 08:50
od Mara
To hlavni lozisko ma vetsinou rozpadlou klec a cinka a ma vuli. To moje melo navic uplne vyjety vnitrni krouzek. Jsem zvedavy na tu kovovou klec, z te plastove zustava v kosi akorat cerna kaše. Horsi je, ze na jeho vymenu jsem stejne musel vytahnout predlovovou hridel. Nevim jestli to hlavni lozisko jde nejak tunit za nejake drazsi, mozna by se musel udelat nejaky mezikus na ten vnejsi prumer loziska. Ten origo rozmer jsem v loziskach nekoupil.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: úte bře 12, 2019 10:13
od Mara
Koukal jsem na zasouvaci vhdlicku jineho auta a vypadala cela mosazna. Napojit rozumne mosaz na origo vidlicku na ty stycne plochy by mozna nemuselo byt spatne, ne?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: sob bře 16, 2019 23:06
od Mara
Rozebral jsem poprve 4q prevodovku a vsechno je v ni jak nove. Hlavni lozisko s kovovou kleci ma uz lehci vuli, coz asi nejak nevadi, ale zarazily me zasouvaci vidlicky s presuvnymi krouzky, ktere nemaji snad zadnou vyjetou vuli. Ten 5q co jsem doskladal je na tom o poznani hure, ale fungovat by snad mel. Jdou ty presuvne krouzky dat na 5q? Vidlicky beztak jdou. Nejradeji bych vymenil na 5p cele hridele, ale to by asi neslo letmym pohledem.

Jeste me napadlo, ze zkusim kousek ubrousit doraz na radici pace pro 4. rychlost, ktera mi nezaskoci na aute. Kousek to umozni posunout dal vidlicku a treba by to k zaskoceni stacilo a nemusel bych pracně prohazovat skříně. Stejne ty dorazove plisky pod radici pakou uz nemusi mit ty puvodni spravne tahy a trochu bych tomu zkusil pomoct. Jinak ta prevodovka co ted jezdim se zda byt dost v poradku, ani hlavni lozisko nemelo zadnou vuli..

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon bře 18, 2019 08:49
od Luděk Musil
Mara píše:… . Jeste me napadlo, ze zkusim kousek ubrousit doraz na radici pace pro 4. rychlost, ktera mi nezaskoci na aute. ...
Hm … to bych nedělal. Zkus ještě zkontrolovat, zda-li je vidlička na táhle správně usazena, jestli není (třeba povolený šroubek a ta vidle "necestuje". L.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon bře 18, 2019 14:56
od Mara
No rozmyslel jsem si to, na stojicim aute totiz paka kulicku zatlaci do dulku tyce vidlicky, ale pri jizde se neudrzi. Asi krouzek a vidlicka na vymenu. Ta paka lakala, 4ka ji sesune dolu a potom tam je blobovaci doraz. Necham to tak. Byvaji oslabene nekdy i ty pruzinky co drzi vidlicku s tou tyci na kvaltu tou kulickou?

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon bře 18, 2019 15:11
od Luděk Musil
Neviděl jsem.
Ale jestli Ti vypadává 4, tak máš axiální vůli na hlavní hřídeli :idea: . L.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: sob kvě 04, 2019 19:28
od Ondra1,7mpi
Ono mě zas překvapil posilovač v ty 1,9d, klasický laďácký trubky nepasujou, je tam taky jiný stoupání, musel jsem nechat udělat origo trubku, každý konec má jiné stoupání... Ladáckech mám dost, ale tohle mě taky překvapilo...
Tak koukám že se vůbec s nivou nenudíš :lol: mě zítra čeká zkouška ohněm, pojedu poprvé víc jak 100km, a s naloženým vozíkem... Zatím jsem byl nejdál v Jihlavě.

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: sob kvě 04, 2019 20:12
od Mara
Pockej, nestraš. Hlavni brzdovy valec muze mit jine stoupani zavitu nez u hadicky i na 1.7i? Vozikem 100km, nejedes na brno? :D Doma bych nahradni dil asi nasel, ale nevim jestli vubec mam, nemam to ted poruce. Budu muset koupit v metrazi a s koncovkama co tam patri. Potom bude treba najit nekoho kdo ma neco na zakonceni trubek a nebo koupim ty lisovaci kleste nejake levnejsi.. Jinak musim opravit predni nosnik, to mi na aute jeste chybi dodelat a uz si o opravu rika.. Fotka dobra, zazitkove stroje :)

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: sob kvě 04, 2019 20:19
od Ondra1,7mpi
Jo, na válci je hrubší stoupání než na brzdiči, myslím že to je dílko někoho v ČR, asi ne z Francie kde se měnily ty motory, páč to vypadá docela nově... A hadice jsou ocelový, já sháněl jen jednu, a musel mi ji udělat týpek podle předlohy...
A taky na jinou velikost klíče, klasika 10 byla malá, tuším 11 nebo snad 12...
Zážitek to byl hlavně pro moji ženu, cestou se mi vytřepali šrouby z předního uchycení difu a kyneťák začal v zatáčkách chroupat...

Re: Niva Mara

PříspěvekNapsal: pon kvě 06, 2019 18:05
od Mara
Co to je za klic tez nevim, beru na to vetsinou sikovky, jinac to moc povolit nejde. Koupil jsem koncovky na ladu a ocel brzdovou trubku z feldy jsem chtel prekoncovkovat na ty ladacke, jenze.. Prodavaji se na to zakoncovani trubky jakesi pertlovaci pripravky a 1 jsem chtel koupit asi za 1500, co je psany i na ocel trubky a ne jen na cu a al. No a hned v prvnim servisu, kde jsem chtel tu pripravenou trubku nechat zakoncit, tak me vyvedli z omylu, ze bych tim za 1500 tu trubku zakoncil. Sami maji drazsi nefunkcni a cekaji na nejaky za 5tis. Takze asi tak..