NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Moderátor: Moderátoři

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » stř bře 18, 2015 19:19

Dneska bylo hezky, tak jsem vyměnil olej v předním difu a opravil ruční brzdu :). Trochu jsem to projel terénem s redukcí a zjistil, že se nezapínají vrtule :/, ale kontrolka mazání neblikala ani při 110°C, takže kvalitní olej 15W40 pomohl. Zkoušel jsem propojit ty dva dráty, co jdou na teplotní spínač, ale vrtule se nespustily, ani jedna :(, tak musím zjistit, kde je problém, předpokládám nějaké relé, obě vrtule snad špatné nebudou. Je zajímavé, že u auta s takto zkorodovanou karoserií jde vše krásně povolit, to se u škodovek nestává :).
Ještě chci vyměnit olej v přídavné převodovce.
->Majo:
Psal jsi mi, že nedoporučuješ GL-5, pročpak? co vím tak tento olej není vhodný k synchronům, ale přídavná převodovka synchrony nemá a tento olej je vhodný na vyšší zátěž, tak nevidím důvod, proč ho tam nedat.
->Luděk Ondrůch:
No možná půjde ven, tak by to šlo takto pořešit.
Hlavně teď přemýšlím, co udělat s tou vypadávající čtyřkou, čím to může být? Zvrchu jde demontovat řadicí páka a zespodu je na převodovce kryt. Myslíte, že je nějaká šance to opravit na namontované převodovce nebo musí určitě ven? Děkuji.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Majo » stř bře 18, 2015 19:31

do pridavnej GL-5 dat samozrejme mozes...

aky spinac si prepajal? 2 ventilatory su zapinane z RJ na zaklade teploty vody v natrubku vychadzajucom hore z hlavy.... Siel by som po poistkach, relatkach a spojoch(pripadne pripojit plus a minus napriamo na overenie funkcnosti)

Vypadavajuca 4ka je takmer vzdy sposobena zvacsenou axialnou volou hlavnej hriadele(ked zaberes za hardynu, chodi von a dnu), je to na GO prevodovky
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » stř bře 18, 2015 20:05

->Majo:
ten co je na hadici z chladiče, vypadá jako na škodovce, co je na chladiči... nevím na co jiného by tam byl, budu si muset pořádně prostudovat tu příručku od Luďka
Aha to bude ten o kterém píšeš...

No tak převodovka bude muset ven, dostal jsem k autu jinou 5q, ale nevím jestli je úplně OK :(.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Majo » stř bře 18, 2015 20:25

na nivach na prevodovkach ako prve kontroluj axialnu volu - ak chodi vystupna hriadel von a dnu, ani to do auta nedavaj lebo ak s tym nie su problemy hned, tak budu velmi rychlo.(samozrejme, nikto ti nezaruci, ze ak je toto ok, bude aj vsetko ostatne)

ak mas cidlo na chladici a 2 ventilatory, tak je to prinajlepsom zaujimave :) Mozno to niekoho sralo a prerobil to...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Raduz » stř bře 18, 2015 20:32

Jestli mohu poprosit vyfot tu upravu neb o necem takovem stale uvazuji, to spinani pres ridici jednotku je zoufale....
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » stř bře 18, 2015 20:37

->Majo:
no z toho termospínače vede jakási dvojlinka, která určitě není součástí origo el. instalace (a tu jsem propojoval a vrtule se neseply), možná ty vrtule dám na manuální spínač a bude... :)

ta axiální vůle může být kolik maximálně?

->Raduz:
proč je to přes ŘJ zoufalé? jak to funguje resp. nefunguje? spínají se obě najednou nebo každá zvlášť, když to jedna už nezvládá?
Naposledy upravil Jarda_NIVA1.7 dne stř bře 18, 2015 20:40, celkově upraveno 1
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Majo » stř bře 18, 2015 20:47

U SPI spinaju sucasne, u MPI sa da nastavit teplota v RJ pre kazdu zvlast, ale kazdopadne su nastavene naraz. Jedine Chevy ma na chladici rezistor a v RJ nastavene dve rozne teploty(pri prvej sa zopnu obe na nizsie otacky, pri druhej napriamo). Kazdopadne je to nastavene strasne vysoko(cca108st), takze je to o drzku. Na vypinac by som to nedaval, lebo staci raz zabudnut a je to v prdeli... Ale spinac na chladici pouzity z Felicie(nemecky kvalitny), ktory by spinal uz pri 87st(dole na chladici je nizsia teplota ako hore na motore), by bol dobrym riesenim. Takze uz len nasledovat kable a zistit ako to bolo zapojene kym to fungovalo.

Ta vola je ideal ziadna :) Kazdopadne byva aj 1cm(to neni preklep), ale to uz vyhadzuje aj 4 aj 5... U nivy je to strasne namahane tym, ze pridavna sa naklana vpred/vzad a tu hriadel taha/tlaci takmer neustale.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » stř bře 18, 2015 20:56

->Majo:
mě u felicie zrovna ten termospínač odešel, je to tam z výroby napřímo bez relé a těch 55W ten kontakt prostě nevydrží - ojiskří se, takže tam dám relé...

já jsem ze škodovek zvyklej sledovat teplotu, u rapida mám teda automatiku, která někdy sepne a jindy ne a doplnil jsem si tam ještě ten manuální spínač
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Raduz » stř bře 18, 2015 21:07

Nekde jsem to tu popisoval problem mam od zacatku co mam Nivocku.
Proste pri urcite teplote nevi RJ zda sepnout nebo ne - cvakaj relatka, k vuli tomu jsem si i poskladal z kolibkovych vypinacu prepinac v jedne poloze mam automatiku - spina RJ a v druhe sepnu ja. Jo a jako tresinka na dorte pri te teplote neco malo nad 90° kdyz jedes jen lehce pod plynem tak vse OK ale kdyz prislapnes plyn tak to sepne ventilatory povolim plyn a vypnou a znovu seslapnu a zapnou a to muze venku byt na 0 a dela to takovy blbosti. Vymenil sem termostat za funglofku pritom sem vylil i starej fridex a na zkousku jsem tam mel jen vodu to mi prislo ze to tak nezlobi no na zimu sem musel nalit fridex a zase jsme tam co na zacatku. Uz to neresim mam prepinac ale vyresit ten spinaci termostat do trubky tak bych treba jen jednu vrtuli zap na prichladovani. Jo a snimace teploty pro RJ jsem tam mel 3 a dela to s kazdym.

Co se tyce toho spinani jednoho nebo obuch vetilatoru od € 4 nebo 5 se spinaji postupne kdyz nestiha jeden tak pomuze druhy ja mam jeste spinane oba najednou ale pro kazdy ventilator mam rele! Ale zapojene jsou paralelne na kabelech z RJ.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » čtv bře 19, 2015 21:06

>Raduz:
Tak to je pěkné, to by mě zajímalo, jestli to je v RJ zadané schválně jako prevence, aby se vrtule při přidání plynu zapínaly

Teď se dívám na LPG výfuk a cena jednoho dílu je jak za holou LPG nádrž :(
http://aci.cz/katalog-vyfuku-lada-lada- ... xhausts=1&
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Majo » sob bře 21, 2015 00:29

lpg vyfuk :-D Tak to som este nevidel "origo" :)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod wwwwenca » sob bře 21, 2015 21:03

Dik Raduzi, nevedel jsem, ze se to da koupit. Uz jsem to chtel vyrabet...
Tohle reseni se mi libi akorat bych vyfuk netahal dozadu ale pred zadni kolo pod prah..:)

A konstrukcni: Jaky ma Niva se seriovym vyfukem zvuk?
Mam ted koncovy tlumic z dvojkovy Octavie (nerezovej - nesmrtelnej) a zvuk paradni, postacujici, akorat..

Mozna se to zda jako kravina, kdyz se ptam na takovy "imidzovky" ale tak vite jak.. Kdyz to dobre zni, clovek z toho ma taky radost...:)
Uživatelský avatar
wwwwenca
 
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » ned bře 22, 2015 07:12

->Majo:
tak vrtule napřímo jsou funkční, ten spínač je udělanej debilně, je tam + od baterky bez pojistky a napřímo na obě vrtule bez relé :( to nemůže vydržet...
Zkoušel jsem tu axiální vůli v 5q převodovce, co jsem k autu dostal a hrk je opravdu minimální, takže to by mělo být OK. Měnil jsem olej v přídavné převodovce a vypustil jsem hodně metalizovanej, ale zas na magnetu to tak hrozné nebylo.
Za jízdy bych řekl, že už nic moc nehučí, to se zlepšilo, ale je slyšet dost pískání, hlavně při rychlosti nad 60km/h a když přitlačím na páku redukce, když mám rychlou směrem k sobě, tak to píská víc... není to pískání teda v redukční převodovce?
Ještě jsem včera namontoval plastové podběhy na předek, alespoň mi nebude lítat bahno do motru, okolo diry u blinkru :). Pravej si sednul hezky, ale levej byl od skladování bohužel dos zdeformovanej :/.
Ještě se chci zeptat, co může dělat, že když zabrzdím, tak auto zůstává chvíli přibržděny - pedál jde velmi pomalu nahoru, už jsem nastříkal WDčko všude a nepomohlo, mám podezření na posilovač.
->Radůz:
tady je foto

edit:
Ještě jsem odstranil závadu, myslel jsem si, že vůle na LP kole je horní kulovej čep ramene, ale zjistil jsem, že je povolená poloosa, tak doufám to nedopadne nějak takto: http://skodoukolemsveta.cz/2015/03/rozk ... oda-party/
a jakou prasečinu jsem tam ještě zjistil, někdo spojil tyč řízení objímkou :shock: edit: tak ono to je orginal - 9 http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... l_niva.jpg
Přílohy
P1010019.JPG
Naposledy upravil Jarda_NIVA1.7 dne ned bře 22, 2015 09:18, celkově upraveno 3
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Majo » ned bře 22, 2015 08:39

to je riadna bastlovina :)

"piskanie" paky redukcie je "normalne", ked ju pritlacis, oprie sa vidlicka o presuvnik a stycne plochy sa o seba suchaju. Ked je vo volnej polohe tak by to robit nemalo, ovsem stava sa, ze je to nepresne zlozene a tym padom to huci a derie sa vidlicka i presuvnik v jednom kuse...

ked sa vyslovene nevracia pedal(ze je to vidiet priamo na pedali) tak to bude skutocne posilovac alebo hlavny brzdovy valec. Skusit sa to da odpojenim HBV od posilovaca(dve matky) a postupnym zatlacenim jedneho i druheho(posilovac stlacenim pedala akurat u hbv to bude na ludovej tvorivosti - velke kombinacky+nejaka tlacna pomocka). vyhodou tohto skumania je, ze sa nic nezavzdusni a po teste sa to da jednoducho zosroubovat. Inak zvycajne u Nivy pribrzduju predne kolesa a sposobuje to zatuhnutie tej sestice prednych valcekov, ale to nie je opticky vidiet na pedali, prejavuje sa to len pribrzdovanim samotnym.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvekod Raduz » ned bře 22, 2015 09:27

Děkuji za foto, takhle podobně bych si to představoval také, ovšem nevím jaký termostat (jaká spínací teplota) a kde sehnat závit k navaření na trubku počítám, že na termostatu nebude klasický metrický, nebo snad ano :?:
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků