NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 354
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od scot »

Tak nová vypadá krásně, pošli víc fotek ať se pokocháme. Kde jsi ji sehnal? V inzerátech jsem jsem ji neviděl, nebo jsem ji přehlídl. Poslední dobou jsem viděl dlouhou Nivu s bílou střechou jenom na Slovensku a ta nevypadala tak zachovale.
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Ja by som teda vypustil API GL-5 (hypoid) z prevodoviek ASAP a nahradil ho tym, co do prevodoviek ist ma (API GL-4). Namiesto aditiv do motoroveho oleja radsej poriadny samotny olej (spravna norma). A tiez downgrade z hydraulickeho napinaku retaze na mechanicky. Skontroluj neporusenost senzorov ABS na jednotlivych kolesach.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
pockej, do prevodovek ma jit GL5, viz. co jsem daval predpis vyrobce... to, ze hypoidni olej zere synchrony pry platilo kdysi, dnes jsou ty oleje uplne jinde, ikdyz ja osobne bych pro jistotu dal do 5q prevodovky GL4+, v pridavce jsem hypoidni mel vzdy a tam nemuze byt problem. Motorovy olej mi ted kamos radil mobil1 5W50, ze je top, ale ve specifikaci ma taky SN :/, bez SN se uz dnes olej tezko sezene. Mogul extreme 10W40 - byl vzdy perfektni olej, ale najednou se tam taky objevilo SN, vzdy jsem ho vypoustel z rapida krasny a najednou v nem byl oter a i jezek na magnetu, vypustak s magnetem davam vzdy i na motor, tak bud je to z retezu nebo vacky a zdvihatek. Nikdy na skodovkach nebyl problem s vackama a najednou mi kamos rikal, ze s shell olejem doporucovanym vyrobcem i pro tento motor vacka byla KO po necelych 100tis.km. Ja ted vyndaval a daval do jineho motoru ostrou vacku z VW 1.6 AEE, po 50tis.km bez jakehokoliv poskozeni, jezdeno na total quartz racing 10W50, jenze ten olej se mi vubec neosvedcil na zimu, v mrazech i obyc 15W40 byla mnohem tekutejsi, no tekutejsi v mrazech je i valvoline vr1 racing 10W60, co mam v dlouhe nive. Jasne nektere oleje i se SN mohou byt pro vacku OK, ale ja tam radeji dam tu prisadu MoS2, abych mel jistotu. Jsem zvedav jak v mem rapidu bude vypadat vacka po skoro 400tis.km a taky jestli bude na zdvihatkach pitting, kontroloval jsem je, kdyz to melo asi 250tis.km a nebylo na nich naprosto nic, ale tenkrat to byl olej jeste bez SN.
Na cidla u kol jsem koukal a na nic jsem neprisel, kontrolka abs uz se nerozsvitila, takze je nema cenu ani promerovat, kdyz je to ted OK, uvidime, jestli se to jeste zopakuje, pak budu hledat.
Setkal jsi se s nejakym potkanym motorem kvuli napinaku? me pan rikal, ze okolo 200tis.km praska retizek a s hydro napinakem, ze nezaznamenal problem, problem spis byva ve filtru, ktery neudrzi olej. Retizek tedy pro jistotu zavcasu vymenit, nechapu, ze nenechali duplex, ten byl naposled v SPi a i ten mam vytahanej, ze aby to sedelo, tak jsem to uz musel presadit o zoubek :).
Ono vyhovet specifikaci oleje pro tento motor neni nic tezkeho, muze sem prijit jeste o stupen horsi, nez jaky je predepsan pro favorit motor, zajimave u Euro5.., taky vymena je po 10tis.km. Nejhosri olej, ktery jsem kdy dal byl na UA 20W50, vyhovujici specifikace, psano na nem bylo, ze je vyborny pro vozidla VAZ a UAZ a pridrel jsem s nim ojnici na 4. valci, jak jsem prijel do Kosic, tak jsem koupil mogul 15W40 acea A3B3 API SL/CF a jeste do neho pridal nejake aditivum, co tam meli a 700km jsem domu dojel.
2 scot:
no moc dlouho tam nebyla, za posledni 2 roky se mi nejvic libila ze vsech dlouhych niv se zadni sedackou
Přílohy
inz_beztel.jpg
169098224 (3).jpg
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

To je nejaky cesky manual, ktovie co sa tam pri preklade stratilo, ked su tam vsetky dify a prevodovky v jednej kategorii. A mozno je cela GL-5 problematika davno prekonana. Aj tak by som do synchronizovanej prevodovky nic viac ako API GL-4/4+ nedaval. V pridavnej by to malo byt jedno, tam ziadne synchrony nie su. Ale ked tam ziadne hypoidne prevody nie su, GL-5 nema zmysel, tak naco to tam liat, ked to je este podstatne drahsie? A v prevodovkach vacsinou mas menej viskozny olej ako v difoch (lahkost radenia za studena vs. hucanie zohriatych difov), takze aj tak potrebujes 2 rozne oleje.

S normami/viskozitami/vyrobcami/znackami olejov je to strasny zmatok dojmov, kazdy ma nejake presvedcenia, ale realne data spolahlivosti mazania v praxi neexistuju. Ja zvyknem kupovat to uplne najlacnejsie SAE 10W-40/15W-40 v supermarkete a to nemava ani ziadne hypermoderne vesmirne API Sx. A hlavne ziadne ACEA C3, tomu som ochotny verit, ze to je na skodu.. Nikdy som nic nezadrel. Na expediciach v horucich klimatickych podmienkach a v terene, kde prehrievas olej bez pridavneho chladica asi vyuzijes viskozitne triedy SAE 50 alebo dokonca 60, ale su nasobne drahsie.

Skusenosti s motormi MPI vobec nemam, vyhybam sa tomu, lebo sa mi tie kurvitka uz na papieri nepacia (simplex retaz, plastove listy, hydronapinak, hydrostely, atd.). To sa budes musiet spytat Coryho. Ja by som sa nebal ani tak preskocenia rozvodov ako nejakej straty tlaku mazania cez hydronapinak/hydrostely, ked ta kvalita vyroby a tolerancii za nic nestoji a potom sa to prejavi niekde na kluke a mozes robit GO celeho motora kvoli jednemu kurvitku. Napinak mas vymeneny za par minut bez vacsieho rozoberania a odstranenu riadnu zranitelnost, s hydrostelmi je to horsie, navyse ked Cory pisal, ze uz aj klasicke zdvihatka vyrabaju zo sraciek a preberaju funkciu kurvitka.. :dontknow:
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
no na octe 1.9 TDi PD pritelkyne mi vsichni tvrdili, ze se musi davat olej C3, tak jsem ho dal 2x (castrol magnatec 5W40 C3), najela na tom tech asi 30tis.km a auto zacalo mit cimdalvic traktorovej zvuk, tak jsem si neco zacal zjistovat a u PD je prave choulostiva vacka, C3 je potreba pouze pro filtr pevnych castic a to auto ho nema, v TP je psano, ze ho muze mit a pak bude plnit euro 4, jinak ze to je euro 3 (je dotazena z Rakouska), takze pro C3 olej neni duvod, dal jsem tedy 5W40 castrol edge titanium, rekl bych, ze po 15tis.km se uz hlucnost nezvysuje, mozna je to i nepatrne tissi.
Te ztraty tlaku bych se az tak nebal, kdysi nekdo daval do skodovky motor fabia a zapomnel po vyhozeni hydrostelu a nandani felda hlavy to tam zaslepit a tvrdil, ze to neva, ze se ten motor normalne umaze a jezdil s tim... jak dlouho to vydrzelo teda nevim, ale tenkrat jsem se tomu hodne divil, no klika mazana byla, ale minimalne na vahadla uz se toho moc dostat nemohlo. A u lady nevim, ale pokud tam nebude dira, ale jen nejaka netesnost.... no tlakomer oleje bych stejne bral, jistota je jistota.¨
https://abc-autodily.cz/domu/1215-napin ... 60-82.html nevis, jestli ten napinak staci pouze vymenit nebo se to musi nekde zaslepit, aby neunikal tlak oleje? nebo to zaslepi sam tendle mechanickej napinak? ono taky byl jinej napinak do 2008 a od 2008 Prekvapuje me, ze ten mechanickej je v origo lada krabicce, tak proc davaji ten hydraulickej... :/
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Lenze tie moderne auta s DPF su prisposobene olejom C3 napr. aj tym, ze maju rolnicky na zdvihatkach, takze tam nedochadza ku klznemu treniu ako na klasickej vacke s klznymi zdvihatkami.

Treba odstranit celu olejovu vetvu/trubku, ale kedze je to tam tak prasacky dobastlene ako napr. aj remenica na servoriadenie, ide to velmi jednoducho odmontovat:
https://www.youtube.com/watch?v=zAF_cT01GE0

A ak chces domontovat tlakomer oleja, budes potrebovat pod cidlo tlaku oleja taku rozdvojku s velkym cidlom tlaku a la 2103/2106/2121:
https://abc-autodily.cz/domu/2517-priru ... 0-031.html
https://abc-autodily.cz/lada-niva-2121- ... 10300.html
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
no prave to PDcko rolnicky nema a jeste tusim ma nejak uzke palce na vacce a velmi se to opotrebovava, kdyz je pouzit nevhodny olej

jj, super, moc diky... do zadnyho auta jsem zatim nebyl stavu namontovat tlakomer oleje, tak niva bude prvni
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Trochu OT k Octavii. Máme doma ASZ PDčko taky. Na ten 5W40 castrol edge titanium jezdila. celou dobu a přibližně po 400 000km se měnila vačka. Nejdůležitější je včasná výměna oleje a nevěřit autorizovaným servisům long interval.
Nám byl při výměně vačky a dalších věcí (firma DieselPower) doporučený olej od Millers oils - performance C3 5W40. Snad že více ulpívá na plochách vačky... Zda to pomůže se uvidí za cca 300tkm.

Mechanický napínák bude pro Nivu z doby motorů SPI. Tam co vím hydraulický nebyl.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Panthymaeus (Honza):
To nase PD ma na tachu ted asi 365tis.km, ale pri dotazeni z Rakouska to ten clovek mohl poupravit, otazka o kolik, rekl bych tak o 70 tis.km. No dalsich ani 200tis.km nepredpokladam, uz jsem na ni delal dost zaplat v oblasti prahu a podlahy a jeste ji kouka vzadu koberec :), ale servis mela slusnej, jen na kastli se kaslalo. Jeden znamej taky doporucuje Millers. Jinak po kolika km jste ten olej menili? ja to menim po 15tis.km na vsem, proto me i tato niva prekvapila s 10tis.km, rapid ma taky 10tis.km a menim po 15, ikdyz posledni dobou tak po 12tis.km.

No na SPi bude jiny mećhanicky napinak, tam musi clovek zajistit tou prevlecnou matici a tendle z ABC by mel byt uplne automaticky.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Panthy: Ja by som tam teda ACEA C3 urcite nelial! Mam ti v PM poslat scan clanku zo Sveta motoru? :D A pri takom vyssom prebehu uz stoji za zvazenie aj tych 5W - netecie to z motora "horem-spodem"? Naisto vymeneny olej mas len vtedy, ked si ho menis ty sam osobne, bohuzial..

Jarda: no ja ti neviem, 15k interval je na diesel dost. Ja mam starsi motor VW (viriva komorka bez turba, ale uz s hydrostelmi), kde je predpisanych dokonca 7500 km! Obcas to natiahnem na 10k :oops: Long-life indoktrinaciu s 5W-30 treba samozrejme ignorovat, to je recept pre kolaps. Leda tak pre tahace/kamiony v cisto dialnicnej prevadzke. Vobec viskozitna trieda SAE 30 je v nasich podmienkach uz teraz hlupost, letne minimum by som videl aspon 40.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
Ano, C3 se vyhnout, pokud to nema DPF, ale ten Millers treba bude mit takove prisady, ktere to zvladnou dobre mazat. Naopak do takovyho motoru dat 10W, tak ho zlikvidujes, mozna na leto, ale v zime se ten olej vsude neprotlaci a dlouho dobu to nebude poradne mazat, viz. moje VW 1.6 AEE a TQR 10W50, kdysi i 130 motor jsem poskodil nevhodnym olejem na zimu.

V praci bylo na PDcku najeto necelejch 400tis.km a vymena po 30tis.km a stale to jezdilo, ale malokdy se na nastartovani ujelo pod 100km, jako stary nafty mely vymenu pod 10tis.km, naftova felda tusim taky 7500km, ale todle ne, taky zalezi za jak dlouho to najedes a jestli se jezdi kratke nebo delsi trasy. Pritelkyne vetsinou na nastartovani 30km, taky to neni moc, ale zas ne jako nekdo jezdi naftou 2km do prace pres mesto.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Jarda: Do 400tkm se měnil v servisu po 30tkm. A zrovna tomuhle autorizáku výměny věřím. Byl jsem tam na praxi viděl jsem jak fungují. Na ty je spolehnutí. Problém začal až když se Octavia dostala do stavu, kdy byl potřeba větší zásah, jenž by tam vyšel hodně nesmyslně draho a navíc se jim do toho nechtělo.
Po opravě se přešlo na výměnný interval 15tkm s tím, že už si olej měníme doma sami.

Henry: Klidně pošli (PM nebo Email), rád si přečtu další názor. Z motoru olej neteče, vlastně v jednom místě trochu prolíná, ale zatím vždy stačilo při výměně otřít hadrem. Nevím, zda to prolíná u hlavy/víka ventilů, nebo od napojení turba na olej. Ale nedostane se to ani na plastový dekl pod motorem mezi výměnami oleje.

Tak naše Octavia (Je to tedy první novodobý model takže bez DPF, rok 2004 u nás od roku asi 2005-6 teď přesně nevím, 1,9tdi původně 96kw ) jezdní a jezdila všechny trasy. Od 9km přesunů po Praze až dálniční jízdu na jih Sicílie. Ve 400tkm přišlo občasné vypadnutí turba a občas běh na tři válce. Rozborka prokázala, že je vydřený hydroštel, opracované turbo a vydřená vačka nad jedním hydroštelem. Při opravě proběhla z hlavních komponent výměna vačky, všech hydroštelů, všech šál vačky a nové větší turbo + doladění softwaru na válcové stolici. Technik u dieselpoweru byl přesvědčený, že vačka a hydroštel odešel právě z důvodu dlouhého výměnného intervalu.

U dieselpower vím že sami technici jezdí tenhle typ olejů ve svých PDčkách a tak to mají vyzkoušené. Zároveň to jsou auta co mají mnohdy i hodně upravené motory. Nám, když se jim řeklo, že nemusí zůstat origo doporučili jiné turbo (původně z novějších motorů 2.0TDI) a pokud by se museli měnit vstřiky, tak by šli taky větší. Teď je auto naladěné na 125KW/380NM s krásným průběhem. Od opravy najeto na Millers dalších cca 80tkm a zatím vše funguje krásně. Trochu má problémy spojka (nedává plné zatížení s naloženým autem) a občas je trochu hlasitější palivové čerpadlo (bylo slyšet už před opravou).

U Millers tvrdili, že má lépe ulpívat na mazaných plochách než ten Castrol. Ale já nejsem odborník na oleje :) . Stačí, že v blízké době budu muset vymyslet, co naleju do Lady. Staré zásoby došli a tak budu muset něco sehnat. Poslední výměna proběhla asi před 4000 km, ale už to budou tři roky... :D
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Panthymaeus (Honza):
ja ten olej menil hned po 15tis.km, my mame 74kW 4x4 ATD, pri cca 300tis.km se znicehonic rozlitlo turbo - jezdilo to uplne normalne, zadny projevy a k destrukci turba doslo v obci pri cca 30kmh, nechapal jsem, behem asi 500m byl litr oleje ve vyfuku, v zime jsem se do toho nepoustel a auto bylo potreba rychle opravit, protoze tenkrat nebyla nahrada (dnes by byla :)), mechanik rikal, za to bylo tim olejem, ze pry vymezil vule... a nalil tam castrol magnatec C3, pak jsem tam ja jeste dal ten magnatec C3 a kdyz jsem zacal pozorovat to zvyseni hlucnosti, tak jsem se zas vratil k tomu edge titanium.
Ve vsem menim olej po 15tis.km nebo u aut, ktere to nenajedou, tak dle uvazeni. Ale u tedle nivy budu menit po tech 10 (u SPi jsem taky menil po 10) ono s ni zas tolik nenajezdim - neco malo v zime a jako lakal by me Kavkaz a Island. Škoda te blbe valky, jsem chtel trochu vic projet Ukrajinu a taky Rusko.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Jarda: preco by olej 10W-40 mal poskodit takyto motor? Ved tam nemas nic high-tech ako VVT a podobne. 10W-40 oproti 5W-40 akurat o par sekund predlzi svietenie kontrolky mazania (cidlo spravidla umiestnene na konci vetvy mazania) a teda trvanie vytlacenia oleja do vsetkych mazacich kanalov, nic viac. Vacsinou v navode na obsluhu mas tabulku vyuzitia viskozitnych tried pri teplotnych rozpatiach. Ci mas odporucane pouzitie/rovnaku hodnotu viskozity od/pri -30 alebo -25°C predsa v nasich klimatickych podmienkach nezavazi.

Panthy: poslal som ti clanok na mail.
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Dusan »

Kontrolka. Mazania nema co svietit po starte, pokial nebudete pouzivat podradne filtre oleja ktore nedrzia olej, pac im poriadne nefunguje spatny ventil. Preto doporucujem pred montazov preverit ustami ci to tesni.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“