od Jarda_NIVA1.7 » čtv črc 06, 2023 04:42
2 Henry:
Jak píše Dušan, tlakové čidlo je většinou na hlavním kanálu hned za filtrem a kontrolka by svítit neměla, navíc celý koncern (Felda ještě ne, ale FAB. OCT. a novější) monitoruje tlak oleje až od 2000 ot. , aby to náhodou Helmuda nerušilo, podobně to je i s teplotou, kde asi od 78-115C ukazuje 90, pak to vylitne a je skoro pozdě, jako když jsem táhl podíval a už jsem zastavoval, že cítím fridex a v tom šla ručička za roh, tydle oblbovacky pro komfortní pocit uživatelů fakt rád nemám.
Já psal jen o těch dvou zkušenostech, u koncernu je hlavně předepsaná norma, ještě jsem říkal, že nemá VW, ale Subaru a že to nemůže ničemu vadit, no a ta 1.6 AEE po jedné zime napřed začala brát výrazně olej a pak v ní začalo silné mlátit, vyměnil jsem všechny hydrostely a mlácení nepřestalo, na klice nebo čepu to podle mě není,někdo mi tvrdil, že bude uvolněné sedlo v hlavě, mě přijde, že to bude souviset s hydrostelama, jak to blbe studené mazalo, ze by se něco zadrelo do nějakýho kanálků? Jiná 1.6 AEE má stejný mlátivy zvuk po výměně oleje a filtru, než se to natlakuje a po delším stání to potvora dělá taky, teď tam je Bosch filtr a budu dávat Mann. Zajímavé u te, co měla olej TQR 10W50 že start po roce a víc jak minutu nemlatila a potom zas začala. Ta AEE byla ve Felde a ne v OCT., Takže ano kontrolka po nastartování vždy chvilku poblikavala, u AEE je právě ta kontrolka nahoře a to mazání má citlivé, ten motor rád nemám, ikdyz dokáže pěkně jet, s vačkou a chipem i do kopce na dálnici držela 180kmh, ale z toho jsem se radoval jen asi 50tis.km.
Lada motor takto citlivej nebude, ale proč to pokoušet, VW TDi PD je prostě VW a vzhledem k možným škodám bych tam nepokoušel vůbec nic...
VVT mám v 1.8T ARX a ten motor je min náročný na olej, než todle PD, teď jsem pretesnoval víko a vačky krásné, bez sebemensiho náznaku opotrebeni, má najeto 240 tis.km a těch 90, co jsem s tím najel já dávám Shell Helix ultra 5W40 a měním po 15 tis.km, teda poslední dobou jsem měnil i dřív.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet