Stránka 21 z 21

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: úte říj 18, 2016 09:45
od skautmalenovice
Nazdar pánové,
mám akutní problém.

1. Dělalo nás pár na Nivce, pár dnů. A pak jsme Nivu pronajali jedné firmě, která opravuje horskou chatu na Slovensku. Jinak se tam dojet nedá, materiál tam vozí upravená V3S a lidi naše Nivka. Cesta na SK v pohodě, dva dny v terénu taky. Dneska mi dělníci volali, že při jízdě po rovině na poli (nechali zapnutou redukci i uzávěrku...) se jim zasekla zadní kola a nemůžou se pohnout z místa.

2. Řekl jsem jim, ať dají pětku, ale stojí na spojce a trochu to roztlačí. Pak ať spojku pustí, třeba se to uvolní. Na několikátý pokus to vyšlo a teď jezdí dál.

3. Asi tam za nimi zajedu a kouknu na to. Máte někdo představu, co by to mohlo být? Ať nevynechám kontrolu nějaké možné příčiny.

PS: ano, je mi jasné, že s tím nejezdí úplně nejlíp. Poučeni byli, ale víte sami... :-)

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2016 10:05
od Majo
Ja mám zapnutú redukciu a uzávierky odvtedy ako som doviezol Nivu od Tommela, pár krát som s tým išiel aj pp asfalte a ona je tak hnilá, že tam tu uzavierky nechavam už len z dovodu aby sa predná náprava nevzdialila od zadnej :mrgreen:
Takže nech je akokoľvek, nemusí to byť ich chyba, môže to byť ložisko na polose, či diferak... nevydava divné zvuky?

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2016 15:03
od skautmalenovice
Majo píše:Ja mám zapnutú redukciu a uzávierky odvtedy ako som doviezol Nivu od Tommela, pár krát som s tým išiel aj pp asfalte a ona je tak hnilá, že tam tu uzavierky nechavam už len z dovodu aby sa predná náprava nevzdialila od zadnej :mrgreen:
Takže nech je akokoľvek, nemusí to byť ich chyba, môže to byť ložisko na polose, či diferak... nevydava divné zvuky?


Zvuky žádné. Teď to zatím jezdí bez problému, musím to zaklepat. :D
Teď když několik dní prší, dostává to fakt zabrat. Jsou na tom obuté Voltyry, už jsou napůl sjeté.

Zítra by se nám měla vrátit a budeme měnit výfuk. Ten co tam je je děravý na nejednom místě a v kabině se už občas dusím.

Poradíš nějaké slušné silentbloky? Chci je komplet vyměnit. Někde jsou už špatné a na některých místech už neslouží vůbec.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 08:47
od skautmalenovice
Tak nám Červenáček ohlásil svůj věk. Vystoupil jsem u nákupního centra z auta a u blinkrů na obou stranách, tekla z pod kapoty směsice chladící kapaliny a oleje. Za pár minut pod autem velká louže.

Cenový návrh servisu:

Nutně: výměna pumpy, vyčištění motorového prostoru a nová kapalina do chladiče = přes 5000,- Kč.
Dále navrhují urgentní výměnu hlavy motoru. S prací za 30 000,- Kč.

Tak jsem se posmál a auto si odvezl bez opravy domů.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 08:57
od Cory
30tis. Kč? To popri tom by robili aj celolak? :mrgreen: Tesnenie (cca 300 Kč) vymenis aj sam a spolu s naplnami Ta to vyjde na 2000 Kč.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 08:59
od skautmalenovice
Cory píše:30tis. Kč? To popri tom by robili aj celolak? :mrgreen: Tesnenie (cca 300 Kč) vymenis aj sam a spolu s naplnami Ta to vyjde na 2000 Kč.


No nevím jestli jde jen o těsnění, ta pumpa se tváří, že má nějaký nový otvor. Stříká kapalinu napravo i nalevo. Vlastně to vypadá, jakoby měl motor vlastní ostřikovače. :D
Být to na jaře, pustím se do toho, ale v téhle zimě mi zmrznou ruce :D

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 09:04
od Cory
No tak este nova pumpa. Ta moze stat 500kč? A vymena pozostava zo zhodenia remena, odsrobovania remenice (3 sroby), odsrobovania pumpy (4 matky), vymeny tesnenia a spatneho zlozenia :D Asi si otvorim servis :P

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 10:07
od Veteranista
Kdybys chtěl a nespěchal na to, mohli bychom se domluvit a uděla bych ti co třeba.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 11:50
od Luděk Musil
skautmalenovice píše:...Dále navrhují urgentní výměnu hlavy motoru... .
A řekli důvod? To by mě celkem dost zajímalo.
Já letos v lednu - březnu měnil sousedovi na Nivě celej motor a stálo ho to 3 litry a divočáka (toho teda ještě nedodal). Tedy výměna obsahovala demontáž motoru, sejmutí hlavy (+ nový ventily, gufera, zabroušení), prsou, vany, ol.čerpadla, montáž těchto komponent na druhý motor a následně montáž motoru do auta. L.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 12:38
od Vašátor
Zda-li je třeba dělat těsnění pod hlavou se dá zjistit celkem jednoduše.
- Je pod víčkem oleje bílá pěna?
- Tlakují se přehnaně hadice systému chlazení motoru, vyloženě do tvrda?

Pokud se toto neděje, je s největší pravděpodobností v háji pouze vodní pumpa. Stává se to celkem často, těsnící kroužek hřídele pumpy přestane těsnit, voda následně teče přes ložisko ven a řemenice to rozhází po celém motorovém prostoru. Výměna pumpy je jednoduchá.

Té ceně za výměnu těsnění pod hlavou jsem fakt zasmál :mrgreen:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 13:13
od Roman
Fiha, ja som platil na Sharane PD za vymenu tesnenia pod hlavou a za "generalku" hlavy (zarovnanie, tlakovanie, vymena voditok, gufera, vlozkovanie ulozenia vstrekov, pri tom bola vymenena chladiaca kvapalina a olej, cca 20.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 13:52
od Luděk Musil
skautmalenovice píše:... směsice chladící kapaliny a oleje. ... .
Opravdu směs chladicí kapaliny a OLEJE ? To by potom byla větší závada než jen odešlá vodní pumpa (protože přes tu žádný olej nejde) . L.
:?: :?: :?:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 14:17
od skautmalenovice
Luděk Musil píše:
skautmalenovice píše:... směsice chladící kapaliny a oleje. ... .
Opravdu směs chladicí kapaliny a OLEJE ? To by potom byla větší závada než jen odešlá vodní pumpa (protože přes tu žádný olej nejde) . L.
:?: :?: :?:


Ano, je to tím, že z Nivky občas nějaký olej kape. V zimě minimálně, ale v létě občas ano. Po každé jíždě 5-10 kapek. On má ten motor na sobě z části takovou silikonovou záplatu. Předpokládám, že kvůli tomu.

Směsice chladící kapaliny a oleje je to proto, že je ten předek motoru od oleje špinavý. Není to tak, že by to teklo, jen to tak někde netěsní :D

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: pát kvě 26, 2017 12:03
od skautmalenovice
Zdravím. Pánové, byl jsem dlouho velkým odpůrcem Montany, ale už jsme viděl několik kousků osobně a vážně o tom přemýšlím pro Červenáčka, horší než stávající barva natřená štětkou to asi nebude. Máte s tím někdo zkušenosti?