Stránka 1 z 21

Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 11:10
od skautmalenovice
Ahoj,
tak už jsme jednu vybrali. Seznamte se s Nivou, která bude sloužit hlavně pro obsluhu tábora v terénu a krátké trasy mimo terén přes rok (mimo zimu). V zimě ji čeká suché místečko. Na úvod dávám pár fotografií. Včera prožila tvrdý den, nacestovala 360km mimo dálnice, na cestě z Mělníka do Zlína. Měla za sebou i vozík s díly na výměnu.

Díly jsou v různém stavu, nejprve je bude potřeba očistit. Takže má první otázka zní: čím a jak očistit a udržovat náhradní díly (dveře, převodovka...)? Až ty díly trochu protřídím, začnu je zde vyvěšovat, kdyby měl někdo zájem. Postupně se zde objeví i fotky z terénu.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 11:45
od Crocodile
Vypadá celkem pěkně, takže gratulace. :) Starých verzí 1600 je už celkem málo.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 12:20
od Raduz
Gratulace!

Vypadá pěkně.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 14:31
od Luděk Ondrůch
Vypadá pěkně. Já na umývání hodně zaprasených dílů používám starej benzín vylitej z elektrocentrály.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 15:19
od Luděk Musil
Použít se dá leccos, od starého benzínu přes různá ředidla, petroleje, nafty, technické čističe, odmašťovače ... Arvou konče.
Neznám příliš současné předpisy, ale v domácích podmínkách by se snad něco takovýho ani nemělo dělat, skrz nebezpečí výbuchu nebo nějaké ekologické havárie. V profesionálních dílnách mají na čištění takových dílů speciální čistící boxy s uzavřeným okruhem.
Jako old skaut bych neměl psát co teď napíšu, ale na chalupě mám v několika kanystřících již několikrát použité petrolej, aceton, synt. ředidlo, tech. benzín a naftu. Vždy, když potřebuju něco očistit, tak šáhnu po příslušném kanystříku, naleju tmavou tekutinu do nádoby (k čištění určené), očistím díl a tekutinu po použití naleju zpět do kanystříku.
Když měním v autě oleje, tak použité slévám do kanystru a jednou za čas je vezmu manželovi od sestry Kajmanky a on na to má speciální kamna.
Takže takhle jsme to dotáhli s tím kr.t.n.m Bursíkem a biomasou Žak, na polích máme místo obilí sluneční elektrárny a ještě za ně platíme, ale to už jsem se dostal OT, omlouvám se :oops: . L.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 15:33
od Michael 4x4
Spolujazdcové dvere + stúpačka - zastavila sa bokom o strom ?

Fakt pekný stav, tak nech slúži :wink:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 15:42
od Veteranista
1600 já rád, pokud bych chtěl Nivu, raději bych šáhl po starší.

Určitě bych na ní ošetřil dutiny

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 16:07
od Luděk Musil
Veteranista píše:1600 já rád...
Jo! To jsem taky chtěl poznamenat. Pokud bych se měl rozhodovat mezi 1,7 Spi a 1,6 karb, tak bych spíše šáhl po té karburátorové 1,6.
Proč, když mám již třetí v řadě šplíchnu? A všechny tři jezdily (ta poslední jezdí) bez nějakých závažných elektronických problémů.
Právě pro elektrickou jednoduchost 1,6. Elektrika v tomhle je (na 99,5%) bezporuchová. L.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 16:40
od Michael 4x4
Ja ani u MPI-čka nemám pocit aby sa nejak moc kazila elektrika - ak nepočítam poškodený kábel k altíku (od výroby, ešte v záruke) a s tým súvisiace peripetie a poruchu alternátora (možno tiež súvisí s poškodeným káblom k nemu ?? , neviem, celkom by ma to zaujímalo) tak moja MPi za 71 000 km nemala s elektrikou problém.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 16:57
od Marťas
Moc pěkná, gratulace. Co je to za rok výroby? Koukám, že má ještě "06kový" volant :)

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 17:07
od skautmalenovice
Michael 4x4 píše:Spolujazdcové dvere + stúpačka - zastavila sa bokom o strom ?


Těžko říct, měla dva majitele, ten co ji měl nejdéle byl Rus žijící v ČR. Ten by asi věděl, o co to opřel. :wink:

Marťas píše:Moc pěkná, gratulace. Co je to za rok výroby? Koukám, že má ještě "06kový" volant :)


1987 :wink:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 17:58
od Raduz
Ty brďo tak ji koukej řádně udržovat aby z ní byl za pár let veterán :-D

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 18:07
od skautmalenovice
Raduz píše:Ty brďo tak ji koukej řádně udržovat aby z ní byl za pár let veterán :-D


Pokud se nepletu, do veterána jí chybí podle legislativy 2 roky a 7 měsíců. No uvidím, v interiéru bude plno práce. Hlavně - nejsou tam původní sedačky (přední). Údajně je utrpení na těch původních sedět. Je pravda, že ty co jsou tam teď mi vyhovují, přeci jen mám 190cm. Vůbec netuším, jak by bylo uvedení interiéru do veteránského stavu náročné. Teda tuším no... :D

Na druhou stranu, některé věci zůstaly původní (štítky u páček). :wink:

Obrázek

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 18:28
od Raduz
No to je krása zřejmě vývoz na západ (jak jsme říkali za komunistů) já mám ten nápis v bukvách teď to zřejmě neřeší.

Hlavně bych teď jako jednu z prvních věcí udělal výměnu všech provozních kapalin

viewtopic.php?f=79&t=4439

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 19:16
od Mičun
Krasavice!!! Až mě udivuje, že se dochovala do dnešních dnů... Myslím, že původní zachovalé 1600 budou nejvzácnějšími kousky z flotily AvtoVAZu...

Bylo vůbec možné za socializmu koupit Nivu? Nebo byly pouze služebáky?