Skautská Niva - "Červenáček"

Moderátor: Moderátoři

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod Luděk Musil » stř čer 03, 2015 09:50

valda1971 píše:
skautmalenovice píše:Předsedo a pokud jsem dobře hledal, tak vůli nastavit 0,10 až 0,15 mm, je to tak? :)

Ano
A buďto budeš mít úzké měrky a budeš se řídit návodem, nebo to uděláš bez měrek "na ruku".
A to tak, jednou rukou budeš dotahovat excentr a druhou rukou budeš točit bubnem, dokud nezačne pakna drhnout. Pak o kousek (1/12 - 1/6) excentr vrátíš.
My ale zatím nevíme, co tam (v těch bubnech) máš. L.
Edit: dohledal jsem na 1. straně 1600/1987 ... takže s větší pravděpodobností excentry, i když už v té době se vyráběly 04/05/07 :scratch:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod valda1971 » stř čer 03, 2015 10:00

Já jsem si kdysi vystřihnul úzkou měrku z kinofilmu - ten má těch 0,15, ale už to dělám jak píše Luďek, jde to i rychleji a výsledek byl vždy OK.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod Majo » stř čer 03, 2015 10:16

ja som sa vrtal v brzdach iba asi na troch 1,6kach a vsetky mali samostavy. Ovsem vsetky boli 1990+
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod Vašátor » stř čer 03, 2015 11:56

Ještě by tam mohl mít systém 2103, který nemá ani excentr, ani samostavné prasátko, ale kolík pro paknu s pružinovým samostavem. Ovšem do Nivy nedělám, pouze teoretizuji ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod skautmalenovice » stř čer 03, 2015 15:12

Pánové, k zadním brzdám jsme se prozatím nedostali. Dnešek jsme naprosto ztratili.

Pravá přední se stala noční můrou. Nedaří se nám demontovat všechny části u kterých bychom rádi provedli údržbu.
Vodítko čelisti, viz obrázek, nám zůstalo pevně držet na spodním šroubu. Šroub je v místě, kam se dostane jen očko či klíč. Má měkké hrany a velmi silně je tam zarezlý.

Máte nějaký tip, jak postupovat v obdobných případech? Uvolňovač nepomohl, na vyvrtání není místo. Tentokrát to vyřešíme přes strýce, který dojede navařit nahoru matku a zkusíme to takto, my na svařování výbavičku nemáme (ano, je to smutné :wink: ).

Ještě se nabízí možnost, sundat celý brzdný kotouč atd. a poté to zkusit ve svěráku. Avšak při sundávání zřejmě narazím na obdobný problém s několika matičkama.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
skautmalenovice
 
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod ropák » stř čer 03, 2015 15:57

Nahřát švajcem a nebo zalévat brzdovkou, pomlátit kladivem průběžně.
Sundávat celý náboj je za trest bez stahováku čepů.Mlátil sem asi hodinu v kuse do těch třech (do uložení) a škoda mluvit...
ropák
 
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod Vašátor » stř čer 03, 2015 17:42

Jojo, pořádně nahřát a mělo by to povolit. Když není švajc, postačí propanbutanový hořák. Já pořídil v Bauhausu podobný tomuto http://www.super-naradi.cz/KEMPER-Letla ... -d1891.htm . A když to nahřátím nepovolí, lze ještě použít zachlazovací penetrační sprej ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod skautmalenovice » ned čer 07, 2015 20:33

Ahojte,
tak přední jsme repasovali. Proběhla výměna všech hadiček, brzdových trubek, prachovek a gumiček, závlaček a všech odvzdušňovacích šroubů.

Ostatní díky řádně vyčištěny, některé i natřeny. Bude to znít neuvěřitelně, ale asi 20 metrů jsme normálně brzdili a pístky se vracely. Tedy jeden se nevrací moc ochotně, ale nepřibrzďuje tak aby to bylo při řízení rozpoznatelné. Po dvaceti metrech jsem zmáčkl brzdu velmi snadno až k podlaze... zastavil jsem a zjistil, že za zadním bubnem na levém zadním kole uniká brzdovka. :D Předpokládám, že prasátko dosloužilo. Z laického pohledu bych řekl, že po opravě se zvýšil tlak v okruzích a druhý okruh to již nezvládl.

K proběhlé práci mám následující dotazy:

1.) 3 původní čepy třmenů brzdičů jsem vyměnil za šrouby s pojistnou matkou, nevadí to? (čtvrtý jsem tam nechal, je přivařený)

2.) Při výměně předních brzdových trubek jsem použil delší trubky. Přes nahřátí se mi nedařilo ty krátké napasovat, chyběl nějaký ten centimetr. Vadí že tam mám delší? Nemělo by, ne?

3.) Chtěl jsem se ihned pustit do zadních brzd, ale bubny drží jako blázen. Pročetl jsem související témata a obávám se, že dojde na flexu :| . Nebo máte někdo nějaký tip, kam bušit, abych to nepolámal?
Obrázek
Uživatelský avatar
skautmalenovice
 
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod Majo » ned čer 07, 2015 20:59

skautmalenovice píše:1.) 3 původní čepy třmenů brzdičů jsem vyměnil za šrouby s pojistnou matkou, nevadí to? (čtvrtý jsem tam nechal, je přivařený)

nemalo by(snad si pouzil nejake tvrdsie nez 4.8 ), osobne by mi to nedalo a ked by som zohnal original cepiky zo zavlackami, vymenil by som to...
skautmalenovice píše:2.) Při výměně předních brzdových trubek jsem použil delší trubky. Přes nahřátí se mi nedařilo ty krátké napasovat, chyběl nějaký ten centimetr. Vadí že tam mám delší? Nemělo by, ne?

to teda vobec nevadi :)
skautmalenovice píše:3.) Chtěl jsem se ihned pustit do zadních brzd, ale bubny drží jako blázen. Pročetl jsem související témata a obávám se, že dojde na flexu :| . Nebo máte někdo nějaký tip, kam bušit, abych to nepolámal?

Bohuzial busenie je v tomto pripade skor na skodu. pobuchat mozes akurat po dosadacej ploche(kde dosada disk kolesa) aby sa to "odtrhlo", stred musis viacnasobne polievat(brzdovka,WDcko,nieco ine podobneho charakteru) a mechanicky co najviac ocistit a potom mas velmi malu sancu, ze sa to podari "stahovakom", teda 8mickami sroubami pomalinky zatacanymi do na to predurcenych otvorov. Na tieto vacsinou ludia nadavaju, ze je to uplne o nicom, ale mne sa to vacsinou podari. Finta je v tom, ze jeden po druhom, nikdy nie viac ako o pol zavitu a nerobit to nasilu, to je bez sance a po kazdom pootoceni jemne poklepkat po dosadacej ploche...
zlata 2101-07, tam funguje uplne ina metoda, ktora funguje vzdy lenze u nivy to stifty kolesa neumoznuju...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod ropák » ned čer 07, 2015 22:09

Kus dřevěného topora a veliké kladivo.Údery směřovat na límec bubnu skrze dřevo.Takto to dělám protože závity stáhnutí bubnu jsou pochopitelně urvané :lol:
ropák
 
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod skautmalenovice » čtv čer 18, 2015 12:05

Obrázek

Tyhle dva otvory jsou na ty osmicky, ze ano?
Obrázek
Uživatelský avatar
skautmalenovice
 
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod valda1971 » čtv čer 18, 2015 12:19

Ano
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod skautmalenovice » čtv čer 18, 2015 12:39

Diky :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
skautmalenovice
 
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod skautmalenovice » čtv čer 18, 2015 14:16

:-( budu plakat. Kladivo nepomaha a jeden šroub vylezl zadem! :
Naposledy upravil skautmalenovice dne čtv čer 18, 2015 14:33, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
skautmalenovice
 
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvekod skautmalenovice » čtv čer 18, 2015 14:18

Asi to vzdam. Achjo. Jak je tedy nejlepsi rozzerat to flexou?
Obrázek
Uživatelský avatar
skautmalenovice
 
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků