Teepeho LADA NIVA

Moderátor: Moderátoři

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » pon říj 14, 2019 14:24

Cory píše:Chyba P0441 po dlhšej jazde
Ja vam neviem, ale ak ide o RJ M7.9.7, tak kod 0441 je Неверный расход воздуха через клапан продувки. RJ porovnava mnozstvo nasteho vzduchu, k tomu podla polohy klapky vstrekne mnozstvo benzinu a podla LS analyzuje zlozenie zmesi. V mapach RJ je graf s mnozstvom vzduchu prejdeneho cez ten ventil absorberu v zavislosti od otacok. Z toho vyplyva, ze k natrubku na klapke, kde usti hadicka od odvetravania ide bud vela vzduchu, alebo malo. Ak vela, je niekde nejaka netesnost. Kludne aj na klapke alebo sani, alebo niekde medzi ventilom absorberu a sacim potrubim. Moze to robit napriklad aj vytiahnuta mierka oleja v motore. Je to prepojeny system. Ak by bol opacny problem, potom ten ventil nepusta ziaden vzduch a najjednoduchsie je ho vymenit. To co je medzi samotnym ventilom a nadrzou nam moze byt ukradnute, nebude to sposobovat ziaden problem, ktory by RJ zaregistrovala.
Tak jsem udělal kouřový test na netěsnosti v sání a bylo během 5 vteřin jasno, že volnoběžnému ventilu skoro upadlo víčko. :shock:
Víčko drží tři čepy, visí teď jen na jednom, je vylezlé ven a fučí to tam. Auto šlape jinak jak hodinky, žádné potíže s volnoběhem nejsou. Kdyby byly, našel bych to dřív a nešpekuloval bych tu nad systémem odvětrání nádrže. :!:
Navíc tohle neznám jako chybu P0441, ale P0171 - System too lean. :D
A připomíná mi to ty zamaštěný pakny, které na ruční brzdu brzdily stejně. :rolleyes: :lol:

Hushovi dík za tip, jak předejít zalepení ventilu KPA (клапан продувки adsorbera), filtr preventivně dosadím.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » úte říj 22, 2019 08:27

Po vyndání ventilu to není o ztracených čepech víčka, ale rozlámaném plášti ventilu. Asi se přidíral a víčko se vytrhlo.
Včera jsem podruhé vyrazil do CSAutoLada, těsnění pod škrtící klapku stále není, ventil jsem koupil. Stál 1 651,-Kč :shock:
Docela chybí nějaký CSAutoLADA e-shop, kde by člověk věděl předem, do čeho jde. V M-Caru je za 730,- ale nesedí kód a tvar jehly.
Je v pěkné modré krabičce, na sobě kód nemá a víčko nemá osazení (snad bude těsnit). Za ty peníze ale bude určitě fungovat na věky. 8)
Přílohy
20191022_051628.jpg
20191022_051727.jpg
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Vašátor » úte říj 22, 2019 09:50

Na automante ho mají za 11eur. CSlada si koukam umí říct cenu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Georgius » úte říj 22, 2019 09:55

Jo a mmch, už nedávají slevu členům ladaklubu - dle Vozába jim to zatrhnulo "vedení" :-(
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » stř říj 23, 2019 07:32

Zatím jsem LADAdíly nakupoval hlavně v CSAutoLADA, ale evidentně musím přejít na jiné zdroje. Stejně v Praze mi to přijde jako dočasné řešení, pořád se to tam zmenšuje, až to nejspíš zmizí úplně. Díky za odkaz na Automantu a uvítám další tipy!
Členská sleva mě napadla až cestou domů. Vůbec mě totiž nenapadlo, že taková blbost může stát tolik, když minulý týden jsem tam za kohoutek topení nechal pohodových 200,-Kč. (Prej s ním stačí jednou za měsíc hejbnout a nepoteče. A budu dělat, že tady jsem o kohoutech nic nečetl. :lol: )

Včera při montáži volnoběžného ventilu to konečně do sebe zapadlo. Myslím, že se to někomu bude někdy určitě hodit:
Hadička odsávání benzinových par ústí ne pod klapku, ale do volnoběžného kanálu! Proto upadlé víčko volnoběžného ventilu a přisávání falešného vzduchu tamtudy jednotka vyhodnotí jako chybu P0441 (Powertrain - Evaporative Emission Control System Incorrect - Purge Flow též Система улавливания паров бензина, неверный расход воздуха через клапан продувки адсорбера). Přisávání bylo i slyšet, po vypnutí motoru v oblasti klapky cca 0,5 vteřiny něco "dosyčelo".
A protože jezdím na LPG, tudíž v motoru není ŽÁDNÝ karbon, čučel jsem, že je v ústí hadičky od adsorberu a pod klapkou černo. Starý ventil měl kuželku a "pístek" taky celý černý. Vřele doporučuji osadit palivový filtr před ventil adsorberu a uvažuju, že ho dám ještě na vstup AIR do adsorberu. Prostě ať netáhne bordel do uhlí a ať netáhne uhlí do ventilu, klapky a motoru. Možná se tím uhlím ventil přidřel a když se měl víc hnout, vyrazil víčko. A žádný, že to jen tak lehce odsává, docela jsem čuměl, kolik vzduchu hadičkou od ventilu odvětrání letí a jakou to má sílu přicucnout prst.

A zase taková blbost, jeden bazmek, pár šroubků a sponek a je z toho taková anabáze. Niva je divný auto.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Mara » stř říj 23, 2019 14:08

Tak to diky za inovativni vychytavku. Absorber mi nedavno vyskocil jako chyba na checku a potom zmizel. Pridat ty filtry se mi jako napad libi, zvlaste kdyz jsi tam nasel usazeniny. Az kouknu k autu tak mi to bude jasnejsi, ale 1 dam pred vstup do absorberu z nadrze a ten 2.? Druhy prijde na vystup z absorberu ke klapce, nebo cidlu absolutniho tlaku, nebo kam to tam vede? Mozna jeste dneska na to kouknu.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » čtv říj 24, 2019 09:18

Mara píše:Tak to diky za inovativni vychytavku. Absorber mi nedavno vyskocil jako chyba na checku a potom zmizel. Pridat ty filtry se mi jako napad libi, zvlaste kdyz jsi tam nasel usazeniny. Az kouknu k autu tak mi to bude jasnejsi, ale 1 dam pred vstup do absorberu z nadrze a ten 2.? Druhy prijde na vystup z absorberu ke klapce, nebo cidlu absolutniho tlaku, nebo kam to tam vede? Mozna jeste dneska na to kouknu.
Dík patří Hushovi, za ten odkaz: https://www.vazdriver.ru/ustranenie_osh ... riora.html

Jak píšeš filtr mezi nádrž a adsorber, tak ten je zbytečný. A zatím mě to jen napadlo, nemám to úplně vyzkoušený. U mojí Nivy z konce roku 2009, 1,7i čtyřbod, Euro 4 (2003/76B), je to udělané, že z nádrže (přes separátor a nějaké ventily, v pravém blatníku, viz výše) vede hadička s benzinovými výpary do adsorberu. To je uzavřený systém, tam se špína nedostane.
Pak z adsorberu vede hadička k ventilu odvětrání adsorberu nahoře na sání. Tak na tuhle hadičku dej filtr, jako ochranu ventilu odvětrání adsorberu a volnoběžného ventilu. Viz též Hushův odkaz.
Z ventilu odvětrání pak vede hadička ke klapce, kde ústí k ventilu volnoběhu.
To černé co bylo u ventilu volnoběhu, mohl být prach z atmosféry a nebo z uhlí. Že jsou v adsorberu pevné granulky uhlí, které se všemi možnými vibracemi nerozpadají nevěřím (akvaristi sypající uhlí do filtrů vědí, že to práší). Proto filtr mezi adsorber a oba ventily.
Adsorber má na sobě ještě vstup AIR, prostřední nátrubek. Tamtudy to saje vzduch z atmosféry do systému, který se mísí s benzinovými parami a provětrává adsorbér. Tento nasávaný vzduch se nijak nečistí a prachu se zbaví buď v adsorberu a bordel tam zůstává, nebo tahne nahoru do motoru. Tudíž zkusím přidat filtr ještě na AIR vstup vzduchu do adsorberu, jako ochrana adsorberu.
Není mi jasné, když někdo brodí do půlky dveří, jak se mu do adsorberu nedostane voda. A vůbec je to nějaký divný, že to tam takhle bez ničeho luftuje. Protože to není trocha přisávaného vzduchu, podtlak v systému za chodu motoru není malý. A jestli to čte Cory, tak to může okomentovat. Abych nevymýšlel kokotiny. :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Mara » čtv říj 24, 2019 10:11

Jeste vcera jsem tam nacpal 2 filtry vedle sebe. 1 od nadrze (teda zbytecny, ale uz tam asi zustane) a 2 od absorberu k sani. To prisavani vzduchu do absorberu jsem nezmercil, takze jeste kouknu a nechtel bych videt co je uvnitr :) od mostecke uhelne az po kde co.. Tak ten privod, nebo cely absorber by chtelo vyse, nad polovinu dveri :D jinak s obema filtry to funguje normalne.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » pon lis 11, 2019 15:35

Vyndal jsem LPG nádrž abych udělal revizi skeletu a s hrůzou jsem zjistil, že plech blatníků je skrz. :twisted:
Podkova ještě ne, zvenku není nic vidět (podkova = ten plech zvenku, s prolisem, co je v něm závit na bezpečnostní pás). Doteď byla Niva "bez koroze", stříkané dutiny, spodek... :shock:
Prosím návrhy a diskuzi co s tím.

Myslím, že by to chtělo odvrtat bodové sváry a sundat podkovu. Pod podkovou to vyřezat, zalátat. Podkova se jako díl nekoupí, aspoň já jí nenašel. Tak starou vypucovat, a když nebude extra oslabená, nabodovat zpátky. Jinak se bude muset vyrobit.
COčko mám, chybí mi jen vrták na bodové svary, plechy a zkušenosti. A protože v lednu musí být v autě nová LPG nádrž a budu se pokoušet o STK, nejradši bych to nechal na léto, ať je na to počasí a klid. V zimě s ní stejně skoro nejezdím.
Přílohy
img_20191109_135442.jpg
Pravá strana
img_20191109_135456.jpg
Levá strana
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod tajga » pon lis 11, 2019 16:55

to je na nive najvacsia zakernost. Potichucky vsetko zhnite, na pohlad to este vyzera ze super si myslis , ale ked to toho zacnes pichat srobobovakom tak centimetrova diera sa zrazu otvori na 20 centimetrovu.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon lis 11, 2019 17:32

To nedela jen Niva, proste je treba zdrzenlivosti a nic nikam nepichat :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Mara » pon lis 11, 2019 18:02

Co se zkusenosti tyce tak po oprave na tom budes jinak :) Na svoji jsem tohle jeste nedelal, ale zrejme bych flexou (rezat v spodni ctvrtine kotouce, at nekope) vybral co je spatne. A vytvoril latu asi z 2mm plechu, naohybal, navaril..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon lis 11, 2019 18:25

Takto vypadá díl na flexu, tu bílou nivu bych určitě neřezal... Max lehce brousnout, odrezovač, a barvu na rez...
Přílohy
IMG_20191111_182121_439.JPG
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » úte lis 12, 2019 12:51

Díky kluci.
Ondra1,7mpi píše:Takto vypadá díl na flexu, tu bílou nivu bych určitě neřezal... Max lehce brousnout, odrezovač, a barvu na rez...
Dobrá inspirace Ondro, koukám, že to vydrží docela dost. Jak říkáš, pobrousil jsem to jemnějším kartáčem ve vrtačce, čímž jsem odstranil plech blatníku a prokartáčoval se na podkovu. Pak taninový odrezovač a pak pro lepší pocit alkyton. Aby dovnitř neteklo, měl bych zvenčí pořádně otěsnit podkovu.
Takový pitomý místo, a oni na to ve fabrice nedají žádnou ochranu, žádný tmel zvenčí přes spáry!? :twisted: Hlavně, že je tmel zevnitř. :idea:
Myslím, že to musí mít v podobném stavu většina Niv... Nebo to někdo nějak ošetřujete?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvekod Teepee » pát led 17, 2020 10:07

Niva má novou LPG nádrž. 8) Už v kufru netrůní 80litrový bojler, ale jenom, takovej darlink, 40litrů. :lol:
Po dohodě s LPG servisem jsem jí sám objednal, upravil rám a namontoval, multiventil použil z prošlé nádrže a dal jim to k odbornému posouzení, revizi a schválení.
Bohužel asi chyběli ve škole na geometrii, tak měli potřebu nádrž otočit z předepsaných 30° na asi 60° (bejt delší trubky, otočej to asi ještě víc), tak mě čeká vrátit jí po dalším přeohýbání trubek plus minus zpátky. :twisted:
Těším se na to místo v kufru, netěším se na STK, minule to nedopadlo dobře. Tu bych měl zkusit někdy příští týden. Musím skouknout zadní brzdy, doštelovat volnou ručku.
Při předcházející montáži interiéru jsem boční plasty tak nějak zkusmo plošně vytlumil mirelonem na podlahy a na osazovací drážku využil i těsnění na okna. Cvrdlikající gravitační ventil nádrže jsem taky vytlumil (opět co dům dal, plstěná omotávka plastových trubek a gumový podložky utažené zlehka samojistnými maticemi) a paráda, všechno rachtání, klapání a cvrdlikání zezadu zmizelo. Hodně taky pomůže namazat silikonem vrzající těsnění dveří kufru.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků