Stránka 4 z 9

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pon led 29, 2018 20:45
od Vašátor
Přesně tak. Pokud se do paken jednou dostane olej, už se z nich nedostane. Navíc nejhorší je, že různí výrobci brzdového obložení používají různé materiály a tak se vždy musí měnit pakny na obou stranách. Jednou jsem chtěl takto ušetřit a vyměnil pakny jen na jedné straně, protože na ně vytekl olej. A stejně jsem na TK neprošel :mrgreen:
Bubny klidně přehoď, nic se nestane. Každopádně pokud je jejich povrch rozdílný, značí to rozdílný brzdný účinek. Klidně je vezmi jemným smirkem a povrchy sjednoť.
Na hydrauliku bych to neviděl. Jen mě mate, že jsi psal, že byla ruční brzda v pořádku. A to jako úplně v pořádku, souměrně?

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: úte led 30, 2018 12:14
od Teepee
Včera jsem objednal sadu paken (Brembo) a válečky (ATE), vyměním pakny, sjednotím bubny a uvidím...
Díky za čas a rady, dám pak vědět. Dostanu se k tomu snad v pátek...

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pon úno 05, 2018 10:15
od Teepee
Záhadu-závadu jsem v pátek objasnil, efektivně dořešil (díky!), jen její původní projevy trochu záhadou zůstaly. :dontknow:

Vyměnil jsem pakny, sjednotil pečlivě bubny, levé gufero by bylo lepší ještě vyměnit, popasoval se s tloušťkou nového obložení, nastavil ručku, dojel na STK a ... brzdilo to perfektně! :hello1:
Jak na hydrauliku (to zíral i technik), tak v podstatě na ruční. Tenhle technik zkouší u ručky každé kolo zvlášť, spíš honil brzdný účinek, nakonec tahajíc za ručku oběma rukama zkonstatoval, že tam těch 1,5 tuny dostane. Ve spojení s informací, že jsou nové nezajeté pakny byl k tomu smířlivější.
Takže jsem šťastný, že je to v cajku, už jsem dost klesal na mysli... :oops:
Všem diskutujícím děkuji za podporu, blbá shoda okolností, že původně šla na hydrauliku rozdílně, ALE na ruční souměrně. :koko: :banghead:
Při štelování ručky jsem teď samozřejmě vodítko lanka pořádně vyčistil a namazal, ničím jiným to matení nepřítele asi být nemohlo.
Po bitvě každý generálem jest...

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pon úno 05, 2018 10:44
od Mara
Oblozeni vypada dobře, byla by skoda nechat do nej guferem pustit znova olej :) Na Lancii mi na stk tak testoval zadni bubny az sel jeden do elipsy po odjezdu z prohlidky. Asi jej i koroze oslabila, nebo co.

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pon črc 15, 2019 10:56
od Teepee
Niva jezdí, většinu času si hoví naleštěná v garáži, aktuálně 61 100km a přesto mám dva dotazy.
1. Objevuje se chyba P0441. Začlo to v květnu cestou ze srazu, kdy jsem jí trochu prohnal po hrbatých asfaltkách někde u Boleslavi. :roll:
Dost jsem toho pohledal, ale jestli máte někdo nějakou zkušenost, nebo dobrou radu, rád si jí poslechnu.

2. Ke konci roku 2019 končí LPG nádrž velikosti 80litrů, objemu 64litrů, která ZABERE CELEJ KUFR!!!
V Neptun Harfa kde LPG BRC Velizovi montovali jsem se kdysi ptal a nic jiného než tohle monstrum nenabídli.
Dá se namontovat menší nádrž?

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pon črc 15, 2019 20:05
od Marťas
Teepee píše:Dá se namontovat menší nádrž?

A co jí dát dolů? Spousta lidí to tak má.

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pon črc 15, 2019 23:05
od Hurikán
A co to dát pryč úplně? Nevím, kolik toho s Nivou najezdíš, ale myslím si, že asi ne tolik, aby byl plyn nezbytný.

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: úte črc 16, 2019 09:01
od Teepee
Oboje úplně nevylučuji, jen jsem si to seřadil na:
1. menší nádrž (jenom se upraví naohýbání trubek v kufru a dá se menší lůžko nádrže. Ideálně maximálně polovičních 40l, tj. 32l LPG na cca 300km, čerpačku mám 3km.)
2. nádrž pod auto (dává se k systému Lovato, tady mám BRC tak to možná nepůjde kvůli homologaci. Dál nevím jestli nebude konflikt s tažným, to musí zůstat. Pak ještě řešit jiný výfuk.)
3. demontáž LPG ("to máte": jednotku, vstřiky, trubky, reduktor, filtr, chlazení, LPG nádrž, plnící hrdlo, čudlík na palubce.)
Body 2. a 3. složitější a dražší, než bod 1.

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pát črc 19, 2019 00:23
od Mara
Dat mensi nadrz by asi nemel byt problem. Tu 40l valec mam v kufru uplne na podlaze a nevadi mi. Dojezd 300 se da taky zvladat, ted jsme prohnali Nivku asi 2500km cesta necesta a skoro cele na plyn.

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pon zář 23, 2019 09:28
od Teepee
Teepee píše:...1. Objevuje se chyba P0441...
Po vyloučení vady elektromagnetického ventilu jsem se přesunul k nádobce s uhlím.
Má tři vývody.
Jeden krajní přichází od nádrže, druhý krajní jde do elektromagnetickému ventilu.
Prostřední vývod na nádobce je otevřený. Když do toho fouknu hadičkou odpojenou od ventilu, tak to z nádobky fučí ven! Když nacucnu, tak dovnitř. Když ten vývod ucpu prstem tak nic.
Na videu je vidět, že tam je nějaký ventilek (kroužek), který zůstal viset otevřený ???
Prosím o radu, jak to má fungovat. Video: https://www.youtube.com/watch?v=DNAd7OzJzVI

Tak nic, odpověď je tady: viewtopic.php?f=164&t=23531&start=32 :lol:

No a schválně zkusím, jestli to snadno koupím v CSAutoLada. A pokud ne, pak asi navlíknu hadičku a na ní dám ventilek z ostřikovačů :idea:

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: čtv zář 26, 2019 07:44
od Teepee
Teepee píše:...odpověď je tady: viewtopic.php?f=164&t=23531&start=32 :lol:
Cory píše:Je to zlozitejsie ako si myslite. Vypary z nadrze postupuju z nadrze cez odlucovac a gravitacny ventil dopredu do nadobky s aktivnym uhlim. Uhlie tie pary absorbuje. Nadobka, resp absorber ma na sebe jednosmerne ventil spojeny s atmosferou. Absorber je spojeny so sanim, za klapkou. Pri volnobehu sa ventil striedavo zatvara a otvara, cim podtlakom otvara jednosmerny ventil na absorberi s prehana cerstvy vzduch cez absorber, kde sa obohati o ulozene vypary a putuje do sania. RJ dokaze korigovat frekvenciu ventilu a podla mna to cvakanie vznika len pri urcitej frekvencii. RJ ma v tabulkach presne prepocitane hodnoty mnozstva vzduchu, ktore cez ventil prejdu. A na zaklade regulacie dlzky vstrekov vie zistit ci je uhlie nasate alebo suche, pripadne netesnost systemu
Nevíte někdo jak moc těsný má být "jednosmerny ventil spojeny s atmosferou"? Může být úplně hermetický?
Uvažuju, jestli je těsné víčko nádrže, tak když uzavřu ventilkem z ostřikovačů nádobku s uhlím (absorber), pak možná tlakem výparů z benzinové nádrže praskne separátor, nebo se nafoukne nádrž... Nebo je tam někde jinde nějaké odtlakování systému?
Je to nádobka s uhlím číslo 21103-1164010-03. Nemáte někdo možnost těsnost toho jednosměrného ventilu na středovém vývodu nádobky vyzkoušet?
Nebo neříká o tom něco pán ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=DNAd7OzJzVI ? Tolik ruštinář zas nejsem.

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: stř říj 09, 2019 08:07
od hush

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: pon říj 14, 2019 14:24
od Teepee
Cory píše:Chyba P0441 po dlhšej jazde
Ja vam neviem, ale ak ide o RJ M7.9.7, tak kod 0441 je Неверный расход воздуха через клапан продувки. RJ porovnava mnozstvo nasteho vzduchu, k tomu podla polohy klapky vstrekne mnozstvo benzinu a podla LS analyzuje zlozenie zmesi. V mapach RJ je graf s mnozstvom vzduchu prejdeneho cez ten ventil absorberu v zavislosti od otacok. Z toho vyplyva, ze k natrubku na klapke, kde usti hadicka od odvetravania ide bud vela vzduchu, alebo malo. Ak vela, je niekde nejaka netesnost. Kludne aj na klapke alebo sani, alebo niekde medzi ventilom absorberu a sacim potrubim. Moze to robit napriklad aj vytiahnuta mierka oleja v motore. Je to prepojeny system. Ak by bol opacny problem, potom ten ventil nepusta ziaden vzduch a najjednoduchsie je ho vymenit. To co je medzi samotnym ventilom a nadrzou nam moze byt ukradnute, nebude to sposobovat ziaden problem, ktory by RJ zaregistrovala.
Tak jsem udělal kouřový test na netěsnosti v sání a bylo během 5 vteřin jasno, že volnoběžnému ventilu skoro upadlo víčko. :shock:
Víčko drží tři čepy, visí teď jen na jednom, je vylezlé ven a fučí to tam. Auto šlape jinak jak hodinky, žádné potíže s volnoběhem nejsou. Kdyby byly, našel bych to dřív a nešpekuloval bych tu nad systémem odvětrání nádrže. :!:
Navíc tohle neznám jako chybu P0441, ale P0171 - System too lean. :D
A připomíná mi to ty zamaštěný pakny, které na ruční brzdu brzdily stejně. :rolleyes: :lol:

Hushovi dík za tip, jak předejít zalepení ventilu KPA (клапан продувки adsorbera), filtr preventivně dosadím.

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: úte říj 22, 2019 08:27
od Teepee
Po vyndání ventilu to není o ztracených čepech víčka, ale rozlámaném plášti ventilu. Asi se přidíral a víčko se vytrhlo.
Včera jsem podruhé vyrazil do CSAutoLada, těsnění pod škrtící klapku stále není, ventil jsem koupil. Stál 1 651,-Kč :shock:
Docela chybí nějaký CSAutoLADA e-shop, kde by člověk věděl předem, do čeho jde. V M-Caru je za 730,- ale nesedí kód a tvar jehly.
Je v pěkné modré krabičce, na sobě kód nemá a víčko nemá osazení (snad bude těsnit). Za ty peníze ale bude určitě fungovat na věky. 8)

Re: Teepeho LADA NIVA

PříspěvekNapsal: úte říj 22, 2019 09:50
od Vašátor
Na automante ho mají za 11eur. CSlada si koukam umí říct cenu.