Teepeho LADA NIVA

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Cory:
ja nemel z nivy nikdy venku 2 veci - predni napravnice a blok motoru https://forum.ladaklub.com/download/file.php?id=38295 ale todle jsem si rikal, jestli by neslo proste sjet pistem co nejniz a cep vyndat do boku, ale asi ne, no nikdy jsem to nezkousel...
ale kdyz uz bude motor venku, tak po vyndani kliky by to uz melo jit bez sundani hlavy, jestli tam tomu neco nebrani, u skodovky mi nekdo rikal, ze to tak delal.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Cory »

Jarda_NIVA1.7 píše:2 Cory:
ja nemel z nivy nikdy venku 2 veci - predni napravnice a blok motoru https://forum.ladaklub.com/download/file.php?id=38295 ale todle jsem si rikal, jestli by neslo proste sjet pistem co nejniz a cep vyndat do boku, ale asi ne, no nikdy jsem to nezkousel...
ale kdyz uz bude motor venku, tak po vyndani kliky by to uz melo jit bez sundani hlavy, jestli tam tomu neco nebrani, u skodovky mi nekdo rikal, ze to tak delal.
Spodkom to nevyjde, brania tomu ulozenia kluky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

Zkontroloval jsem zadní brzdy, trochu vyluxoval, vzal do myčky a dnes ME + STK. Na tachometru je 65 049km. Od poslední STK ujeto 1 573km.
Technik mě na STK uvítal slovy: "Tak se s tím pořád trápíte?" :?
K dokonalosti nebo novosti jí chybí popraskané vnitřní manžety předních poloos, úniky oleje z motoru, z předního diferenciálu a lehce rosí i zadní. Úniky chladící kapaliny. Spojkový pracovní váleček lehce propouští a prachovka je zase prasklá. Ubyla kapalina i v brzdách, v zadních válečkách není, v předních bych jí nečekal, asi to bude HBV. Gufero vlevo vzadu, neteče, ale vpravo těsní líp. Určitě do ní někde zatéká, přední okno, dveře, atp.. Koroze se skrytě zakousla u zadních blatníků, o tom se píše pár stránek zpátky.
A třešničkou na dortu je ten motor, kdyby za studena neklapal, viděl bych to všechno jako řešitelné drobnosti a jezdil bych. Ale takhle? No, kdyby se chtěl někdo (po)trápit místo mě, přijímám poptávky a nabídky.
Jinak jede jak z praku, všechno funguje, sada zimních gum k tomu je, vždy garážováno, tažné, rádio, odpojitelný předek, plná servisní historie, 100% jisté kilometry, prostě leštěnka jak fík. :heart:
V březnu to bude 10 let co jí mám(e) a zítra to bude 14 let, co si jí Veliz vyzvedl na Koněvce.
Přílohy
Po ME, před STK.
Po ME, před STK.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Cory »

Dones to do Kosic, kladivko z motora odstranime :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Henry »

Aspon tymi kontrolami to uspesne preslo?
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

Henry píše:Aspon tymi kontrolami to uspesne preslo?
Jejda, ano, prošlo. Kdyby ne, to by bylo jiného psaní...
Byl koment jen k síle vyvinuté ruční brzdou. Přepočet je něco jako že maximální hmotnost, myslím 1 620kg x 1,75 nebo tak nějak (koeficient 18% stoupání) vydělit dvěma koly = síla, kterou má každé kolo vyvinout. A to se jí moc nechtělo a nebo se bál zabrat.
A vzpomínám, že už to jednou bylo. Při těch kilometrech asi ještě pořád nejsou sedlé pakny. https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 09#p479509
Cory píše:Dones to do Kosic, kladivko z motora odstranime :)
Cory díky, vážím si Tvé nabídky!
Do Košic to mám 680km. Už jsem v duchu rozvíjel teórii, donést to autovlakem, tam v dáli cca týdenní dovolená, (stačilo by Ti to na opravu?) a poté co zahubíš klepajícího permoníka, návrat po ose nebo zase autovlakem.
Přiznávám, že jednodušší se mi zdá, zkusit nejdřív u nás v místě https://motorservislety.cz/ Buď jim dát celý auto, nebo jen motor. No a když bude motor venku, přijde mi ještě jednoddušší, osadit kus bez vady a vzhledem ke statistické pravděpodobnosti poruchy, starý motor nechat v klidu opravit.
Zatím je permoník zimomřivý, když je mu teplo, dá pokoj. :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Cory »

Kupovanim ineho motora "bez vady", si narobis akurat tak plno problemov do buducna :) Zbytocne spekulacie s neistym vysledkom a nakladmi navyse :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Vašátor »

Koukám, že nejsem jediný co se u nového auta pere s motorem. Jak píše Cory, nejlepší cestou je opravit motor stávající. Vyšupnout ho z auta, sundat hlavu, sundat vanu, vyšoupnout ojnici s pístem ven a mrknout co všechno to udělalo. Radši to udělat dřív, než to napáchá větší škody. Pak je otázkou, jestli to udělat jako rychloakci ve smyslu výměny pístního čepu za větší a opětovně sesadit, nebo to vyházet rovnou všechno, všechny 4 pístní skupiny, skontrolovat, vyvážit a vyměnit i pístní kroužky. Každopádně ani tak to není nějak moc práce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Cory »

Vašátor píše:Koukám, že nejsem jediný co se u nového auta pere s motorem. Jak píše Cory, nejlepší cestou je opravit motor stávající. Vyšupnout ho z auta, sundat hlavu, sundat vanu, vyšoupnout ojnici s pístem ven a mrknout co všechno to udělalo. Radši to udělat dřív, než to napáchá větší škody. Pak je otázkou, jestli to udělat jako rychloakci ve smyslu výměny pístního čepu za větší a opětovně sesadit, nebo to vyházet rovnou všechno, všechny 4 pístní skupiny, skontrolovat, vyvážit a vyměnit i pístní kroužky. Každopádně ani tak to není nějak moc práce.
Rovno vytiahnut vsetky 4 piestne skupiny von a skontrolovat. Uz som riesil motor, kde na 10tis bolo vybite vrchne oko na ojnici :) Ale rozhodne pri vymene akehokolvek komponentu z piestnej skupiny, prevazit komplet. Nove capy a piesty a maju uplne ine hmotnosti.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Vašátor »

Pokud by to člověk risknul a vsadil na to že ostatní komponenty budou v pořádku, lze nechat původní píst a vyměnit jen čep. Ten pak svážit dle starého. Což lze udělat u motorů, které byly vyráběny s velkou přesností, což zrovna u Lady od odchodu dohledných pracovníků z Fiatu říct nelze. Motory z prvních let výroby byly udělané velmi přesně, pak mi přijde že to čím dál tím víc pokulhává.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Teepee:
neblazni, to do Kosic dojede, ja se vracel z UA pres Kosice s pridrenou salkou na posledni ojnici a dojelo to, nemel jsem kloudnej olej, prave jsem to pridrel diky mizernymu oleji, ktery jsem koupil na UA a bylo na nem napsano vhodne pro vozidla VAZ a UAZ, takze nejvetsi smejd, to nalit do moderniho auta, tak je hned po motoru. a taky jsem mel cerpadlo ze zigula a hlubokou vanu a hodne jsem to naklanel. Pridal jsem LM MoS2 prisadu a v Kosicich na benzince jsem koupil jeste nejaky zahustovadlo do oleje a lepsi olej. Ani to nemlatilo, tak vydreny to jeste nabylo, ale behem pridirani byl nepravidelnej chod.
Nali tam 10W60 valvoline VR1 racing, pro jistotu klidne MoS2 prisadu a muzes vyrazit smerem do Kosic. :)
Ted jsem si vsiml poznamky o zimourivem permonikovi... a opravdu klepe pistni cep? rachtajici retez by jsi poznal, ale co hydrostel nebo uvolnene sedlo ventilu? (to sedlo pry mam ja na klepajici VW 1.6 AEE)
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

Tak to tu máme, +- autobus deset let od prvního příspěvku tématu... 8)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 354
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od scot »

Jak hodnotíš deset let s Nivou? :D
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

scot píše:Jak hodnotíš deset let s Nivou? :D
Lepší, když přečteš celé téma, uděláš si obrázek podle svého. 8)
Ale obecně jí už dlouho hodnotím, jako "Nejporuchovější auto v garáži", nebo "Auto věčné péče".

K tomu se dají dohledat pocity a dojmy Velize, který ji měl 4 roky od nové.
Když jí koupil: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 75#p265775
Klapající motor: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 32#p388694
Manžety: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 53#p296764
Odpojitelný předek: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 60#p277053
Přehřívání: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 86#p273719
LPG: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 15#p269360
Kvalita laku: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 62#p268862
Baterka: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 41#p347941
Zatékání: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 7&#p279117 (i Cory se kvalitě nové NIVY divil...)
Každý víkend práce na autě: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 9&#p279229
A jedno shrnutí: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 8&#p397468
Dá se tu dohledat vše, co mi Veliz před deseti lety k Nivě řekl. V podstatě mě varoval... :rolleyes:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 354
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od scot »

A nějakou radost taky udělala?
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“