Radůzova Nivuška a Skifíček

Moderátor: Moderátoři

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Petr HC » úte črc 07, 2015 08:59

Raduz píše:A proč to tam nedaj rovnou? Nevim o zadnych kabelech co by mely stineni...

U mojí 2112 (MP7.0.xx) E3 jsou stíněné kabely minimálně u vysokoimpedančních čidel (detonační čidlo a čidlo nerovnosti vozovky). Pro tato stínění platí zásada, že musí být spojeny s kostrou jen na jednom konci (jinak se v nich mohou indukovat smyčkové proudy) a to co nejblíže ŘJ. Dalo by se to změřit ohmmetrem u připojení k čidlu. Nejsem si jistý, jestli nejsou stíněny i přívody od Lambda sond.
EDIT viz obr.
P.S. pokud nerozluštíš legendu ani pod lupou, mohu Ti poslat obrázek v o něco větším rozlišení na Tvůj mail.
Přílohy
Stínění6.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » úte črc 07, 2015 16:33

JmJ píše:Jak pravil hogo fogo:"musi se postupovat systematicky".

Pokud si pamatuju, tak pred par lety v jedovnici ti petr HC delal diagnostiku v souvislosti se saharou a na grafu cidla teploty bylo videt, ze cidlo ukazuje rekneme 50 a pak najedou 100 a pak zas 50 atd. Proste to vypadalo na to, ze blbne cidlo. Kdyz po vymene cidla sahara blbla dal, tak se teplota chovala stejne? Na rj E2 se teplota chova stejne? Pokud ano, pak je velka pravdepodobnost, ze problem je v kabelazi. Nejake ukostreni bych treba hadal? Prodreny kabel? Tedy aspon co se sahary tyce. To bych zkusil poresit jako prvni.


Ano kabeláž jsem kdysi proměřoval jak průchodnost - prozvonění tak vůči kostře, ale auto stálo.
Ale proč to s fungl novou ŘJ nedělalo :?: :idea: že by v ŘJ bylo jakési kurvítko co vlivem použití začne blbnout, to mi zas přijde jako scifi.

Petr HC píše:
Raduz píše:A proč to tam nedaj rovnou? Nevim o zadnych kabelech co by mely stineni...

U mojí 2112 (MP7.0.xx) E3 jsou stíněné kabely minimálně u vysokoimpedančních čidel (detonační čidlo a čidlo nerovnosti vozovky). Pro tato stínění platí zásada, že musí být spojeny s kostrou jen na jednom konci (jinak se v nich mohou indukovat smyčkové proudy) a to co nejblíže ŘJ. Dalo by se to změřit ohmmetrem u připojení k čidlu. Nejsem si jistý, jestli nejsou stíněny i přívody od Lambda sond.
EDIT viz obr.
P.S. pokud nerozluštíš legendu ani pod lupou, mohu Ti poslat obrázek v o něco větším rozlišení na Tvůj mail.


Petře děkuji přijde mi, že je to vyčtitelné i z viewtopic.php?f=94&t=17061#p360173 €2+€3
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod JmJ » úte črc 07, 2015 17:10

Mozna placnu blbost, ale nema ta RJ cela nejaky problem s ukostrenim? Stineni je predpokladam pres konektor pripojeni do RJ a pres ni je ukostreno. Pokud by tam byl problem, muze to asi dost blbnout. Mozna kecam blbosti.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » úte črc 07, 2015 17:17

je utažen aluminiový obal dvěma matkama M5 nakref (to by mohla být jedna zem) :!: kerej drát zní je kostra a kam nevím :(
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Petr HC » úte črc 07, 2015 19:51

Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod zelvotron » úte črc 07, 2015 20:11

s novou řj od Nedbala na diagnostice šlo procento otevření klapky plynule?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » úte črc 07, 2015 20:28

novou jsme nediagnostikovali tu sem testoval jízdou a nebyl v ničem problém...
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod zelvotron » úte črc 07, 2015 21:16

to je chyba, stálo by za to vyzkoušet i tu novou, hledal bych chybu i v hlavním konektoru řj
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Cory » stř črc 08, 2015 12:44

Tienene su kable k lambdam, cidlu kluky a detonacnemu cidlu, k cidlu otrasov vozovky asi nie. Tienenie je ukostrene par cm od RJa pokracuje az skoro ku konektoru.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Honza854 » stř črc 08, 2015 15:08

Jinak kostry taky zloběj, takže krom toho stínění je to správná cesta, i když u nás je především u rychlých kmitavých poruch původcem to stínění.
S kostrama je sranda, občas se nám vlivem svodů ve strojích na lokomotivách potenciálově vozidla rozhodí natolik, že pak při spojování více k sobě jiskří nárazníky...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Petr HC » stř črc 08, 2015 21:40

Cory píše:Tienene su kable k lambdam, cidlu kluky a detonacnemu cidlu, k cidlu otrasov vozovky asi nie. Tienenie je ukostrene par cm od RJa pokracuje az skoro ku konektoru.

Toto jsou vysokoimpedanční čidla, která vyžadují stínění.
Čidlo kliky je nízkoimpedanční a proto stínění je zde zbytečné.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » čtv črc 09, 2015 05:00

->Raduz:
Ten prodej je myslen vázne? zahlidl jsem inz. na bazosi.
Sakrys nemit tu moji popelnici - (musím o ní teda mluvit radeji slusne nebo mě nechá v Albánii), tak bych do ni hned sel, nechces pockat s prodejem tak rok :) Neznicena terenem, kola ktera k nive patri asi nejvic, zahrádka se mi taky libi...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » čtv črc 09, 2015 07:55

Taky se nemohu rozhodnout jestli dat mazlika pryc...
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Honza854 » pát črc 10, 2015 08:44

Já bych to nedělal, ono je to z bláta do Louže, i když u Nivy, coby offroadu to vyznívá poněkud rozpačitě.
Kdysi jsem se nazlobil s pěknou 2103 až jsem jí odstavil a dnes už je nerozjezditelná (byla to a je chyba), což nezměním. Jako další vůz pro všednodenní jezdění jsem si pořídil Opel Astra. Byl ve velmi dobrém stavu, 60 000 km najeto, nějaká léta to mělo, ale garážované, skoro jako nové... No a ať jsem dělal, co jsem dělal, na to, že to byla 1,7 TD, tak to jezdilo jak Felicie, živý to nebylo ani jako 2103 ačkoli deklarované schopnosti byly jinde. Myslel jsem si, že ušetřím na PHM a přitom to jezdilo za 6 litrů nafty, bylo to kupé. Nemohl a nepřišel jsem za pětiletou kariéru tohoto vozu na kámen úrazu.. Auto nekouřilo, nehřálo se, netahalo nijak extra, kola se tomu dobře točila a přesto poměrně vysoká spotřeba. V zimě to moc netopilo, na ježdění po Praze vlastně děs, protože například z jižního města do Libně to začalo topit někde na Želivského... Problémy se žhavením, prakticky před každou zimou výměna alespoň jedné žhavicí svíčky za nějaké peníze atd. atd. Možná to vypadá, že to byl kdovíjaký střep, ale auto bylo pohledově jako nové, motor a ostatní udržované a pěkné, žádný bastl. Klima to nemělo, větrání v létě nedostatečné. Zajímavé byly brzdy - mdlé i po generálce, kdy si v servisu klepali na čelo, proč to chci vůbec řešit (dělal jsem to se známým a na nic jsme nepřišli). Jinými slovy, pěkný vůz, ale jako by chromý. Samozřejmě mne občas někdo znalejší politoval a řekl, že to u těchto Oplíků je normální.
Utekl nějaký čas a objevil se pěkný Fusion - 1,6 DOHC, ještě k tomu na plyn. Pěkné, prostorné, ale akorát velké autíčko, vybavené, pohoda. S tím jsem sice spokojen, ale vezmu-li to objektivně, tak na komfort pohoda až na neskutečně tvrdé vypružení, které kompenzuje nedostatečné stabilizátory. Pružiny unavené během pár roků, s informací ze salonu a servisu, že to je přece normální a mají se co cca 4 roky měnit (mají to všechny Fusiony, koupíte pěkné vysoké auto a za tři léta leze břichem po zemi - mám úchylku, sleduji ta auta a občas chodím s metrem a nenápadně měřím vzdálenost středu kola od hrany blatníku podběhu a sleduji rok výroby). Přesto, že jsou pružiny unavené, jsou stále tvrdé. Nechtěl jsem kupovat nové (v tomto případě krátkozraký nesmysl), tak jsem si v práci nechal vytočit podložky, auto tak zvednul a je to. Motor - živý, dobré svezení, ale DOHC má dutinu mezi vačkovými hřídeli, překrytou plastovým víkem. V této dutině jsou svíčky. Mně pravidelně auto střílelo při určitém zatížení do výfuku a vynechávalo. Vyměnil jsem kabely, svíčky a pohoda - cca 1 000 km, pak nástup toho samého problému - výměna modulu bez výsledku. Očištění svíček v dutině pomohlo... OK, tak jsem párkrát čistil a zjistil svody na izolátorech. Co 1 000 km rozborka a čištění jak u blbejch. Půl roku mi trvalo, než jsem se rozhoupal a nechal si v práci ze silonu vytočit čepičky na izolátory svíček. Od té doby pokoj (tuhle chtěl kolega prodat Forda se stejným motorrem... popsal mi problém, který ho trvale tíží a už jsme dělali izolátory, má pokoj i vůz)... Samozřejmě obecně řízení motoru není nijaké extra, občas se přidře elektronická škrticí klapka, takže to po vyřazení chcípne. Občas vám enormě kecá řídicí jednotka do jízdy, takže motor reaguje po každé jinak (což vás po několika tisíci km začne štvát, ale je to jen psychologie - spoustu věcí totiž vnímáme významněji, než spotřební uživatelé, někomu chcípne auto a myslí si, že je to jeho chyba, to my nad tím furt laborujeme a žere nás to - třeba, že támhle se nějak moc hřeje drát, tuhle to cvaká, tam to rezne).Teď jsem si vzpomněl, že jsem měl poruchu palivového čerpadla (oprava svépomocí, dá se sehnat motorek po internetu - cca 2 000 Kč), rozpadlý alternátor (druhovýroba cca 5 000 kč) atd. atd.
No shrnuto. Každý auto má svý, není moc těch, která jsou bez much a jezdí za celou dobu levně, bez nějakých výměn celků. Když to vztahnu ke starý 2103, tak vlastně byla dobrá, hodně dobrá a levná. Objektivně byl vlastně rozdíl v bezpečnosti (airbag, skelet, abs). Jinak bez rozdílu. Dnes mám veterána 2103 s LPG a Fusiona s LPG, jedno je 1,5 a jedno 1,6 motor. Jízdní výkony jsou srovnatelné jak po Praze, tek venku. Do jižních čech dojedu oběma stejně rychle, do všech kopců jedu srovnatelně (votičák - 2103 asi 110 km/h, Fusion to samé). Z Lady nejsem vydrncaný (i když na nerovnostech vnímám problém tuhé nápravy a ač. nechci, tak si uvědomuji, jak těžká náprava skáče po vozovce, zatím co nezávislé zavěšení by ji jen hladilo), ale mám vyhučené uši a dýchám pyl a prach, Fusion drncá a kymácí se, že si člověk říká, že pekně naklepe slezinu, ale zase poslech hudby a dalšího je lepší.
Co z toho plyne? Jestli se zbavovat relativně nové a vymazlené Nivy, nebo ne? Asi ne, protože co místo toho? Co nebude mít své mouchy a nebude za chvíli na psychiku? Asi nic...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » pát črc 10, 2015 08:57

....hmm no ona zas tak nova neni a navic hnije vic nez jsem si myslel...

Uz je prodana..... :(
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků