od Luděk Musil » úte zář 06, 2011 06:29
1. výměna jednotlivých druhů alternátorů v jednotlivých typech vozidel je možná. Je však potřeba brát v úvahu elektrická schémata zapojení a také je patřičně upravit/zapojit.
2. jestli mě paměť neklame, alternátory mají výkon (2101) 42A, (2105) 50A, (21073i) 55A. A do nových Niv se dávaly (tuším) 80A.
3. co se týká spojitosti _výkon alternátoru_ a _kapacita baterie_ - jsou hodnoty, které spolu přímo nesouvisí. Já mám například ve své 21044i alternátor 70A (dělaný na "zakázku" v Magneton Kroměříž) a baterii 70 Ah. V jednom ze svých starších (2103) jsem měl 42 A + 70 Ah (posléze 55 Ah). A taky to fungovalo bez problémů.
4. s osazením alternátoru pro 1,7i do Nivy bych poněkud váhal. Problém nebude v dodávce proudu, ale v mechanice. Alternátory pro Nivu maji úpravu, aby mohly brodit vodou a tolik do nich nenateklo (hlavně bláto, písek apod.).
5. Niva 1600 má pravděpodobně (nejsem znalec daného modelu) 50 A alternátor. Pro spotřebiče, které máš instalovány bych určitě sháněl novější altík (tu 80 A z nové Nivy) a baterii min 70 Ah. To by mohla být dostatečná kapacita.
6. jo - ještě jedna věc. Instalace silnějších zdrojů elektřiny a dalších přídavných spotřebičů ssebou nese také jednu věc, kterou někteří uživatelé opomíjí. A tou opomíjenou věcí je kabeláž.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´