LuDu - a jeho Niva - obecne dotazy

Moderátor: Moderátoři

LuDu - a jeho Niva - obecne dotazy

Příspěvekod LuDu » pon zář 05, 2011 06:25

Ahoj všem, koupil jsem Nivu r.v.1988, moje první 4x4. U řadící páky jsou dvě malé... myslím že je to redukce a uzavěra. Pokud se v tomto nepletu, která je která? Kdy a jak se může zařadit? V jaké poloze mají být při normální jízdě. Bylo mě řečeno že po zařazení mají svítit žlutá a červená kontrolka na přístrojovce - nesvítí nic. Děkuji moc Lukáš
Uživatelský avatar
LuDu
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv črc 21, 2011 15:55
Bydliště: Petrovice u Ul

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod Marek » pon zář 05, 2011 07:03

Při zařazení uzávěrky se má rozsvítit kontrolka.

Redukce je převod do terénu - standardní rychlostní stupeň se zpomalí na cca polovinu. Dá se tedy říct, že se zařazenou redukcí můžeš jet velmi pomalu, ale s velkou silou na kolech. Na silnici je to trochu zbytečné.

Uzávěrka slouží k tomu, aby mezinápravový diferenciál přenášel na obě nápravy stejnou sílu. To se hodí pouze do terénu, kde kola mají prokluz. Na silnici určitě ne - ničí to pneumatiky, převody a snižuje jízdní komfort (proto ta kontrolka na přístrojích).


Řadit určitě pouze v případě, že auto stojí - za jízdy v žádném případě!!! Převody nejsou synchronizované a řazení v pohybu může zničit soukolí, případně zasouvací vidlice.
Naposledy upravil Marek dne pon zář 05, 2011 18:04, celkově upraveno 1
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Dvě malé páky u řadící páky :-)

Příspěvekod Michael 4x4 » pon zář 05, 2011 07:36

malá páka, to je tá dalej od teba, tou sa zapína/vypína uzavierka:
- smerom od teba - vypnutá uzávierka - na cesty
- smerom k tebe - zapnutá uzávierka - do terénu - ak zabudneš na ceste vypnúť, môžeš toho na aute dosť zlikvidovať, tak odporúčam nezabúdať.

väčšia páka - tá bližšie k tebe, tou sa zapína/vypína redukcia
- smerom k tebe - redukcia vyradená - na cesty
- smerom od teba (stredná poloha) - neutrál
- ešte viac od teba - redukcia zaradená - do terénu

Pri zaradenej uzávierke by sa mala rozsvietiť oranžová kontrolka. Červená vedľa tej oranžovej by mala byť na hladinu brzdovej kvapaliny. Redukcia žiadnu kontrolku nemá, ale to poznáš podľa správania sa auta.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod vsusicky » pon zář 05, 2011 11:16

Červená kontrolka indikuje nedostatek brzdové kapaliny ve vyrovnávací nádržce.
vsusicky
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 21, 2010 09:29
Bydliště: Chomutov

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod Michael 4x4 » pon zář 05, 2011 11:31

Marek píše:Řadit určitě pouze v případě, že auto stojí - za jízda v žádném případě!!!


S tým veľmi nesúhlasím. Neviem, ako v iných autách, ale u Nivy je občas nemožné zaradiť uzávierku na stojacom aute. Ak to nejde na stojacom aute, tak je potrebné sa s autom pohnúť a v maličkej rýchlosti ju zaradiť. Ja to robím tak že na redukovanej 1 sa pohnem len za pomoci spojky bez plynu. fakt len aby sa trošičku točili kolesá, stačí pomalšie než rýchlosť chôdze.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod LuDu » pon zář 05, 2011 17:52

Ahoj, moc děkuji. Vypadá to, že jsem jezdil tak, jak jsem měl. Kde je spínač té kontrolky... prostě nesvítí. Ještě se zeptám: jaký výkon dává alternátor v 1600? Taky 80A utáhne to 72Ah baterku? dík
Uživatelský avatar
LuDu
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv črc 21, 2011 15:55
Bydliště: Petrovice u Ul

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod Marek » pon zář 05, 2011 18:01

Spínač pro kontrolku uzávěrky je na redukční převodovce. Pravděpodobně si jej nespleteš. Lze jej proměřit žárovičkou, případně ohmmetrem.
Ale spíš bych proměřil elektrické vedení ke kontrolce - možná je spínač v pořádku a jen prasklá žárovka v kontrolce v přístrojovém štítu. Obě možnosti jsou reálné.

Kapacita baterky nemá s nabíjecím proudem alternátoru absolutně nic společného. Superb 2,8i V6 142kW má alternátor 150 A a baterku 44 Ah. Naopak Sharan 1,9 TDi 66kW má alternátor 90 A a baterku 74-100 Ah.

Pokud máš Nivu 1600 s karburátorem, bude tam pravděpodobně starší alternátor 42 A, možná jeho novější modifikace určená pro modely 2105/07, který dával tuším 55 A. Ale silnější určitě ne - silnější se osazovaly až na modely 1700i.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod LuDu » pon zář 05, 2011 18:53

A myslíš že tam půjde dát ten ze 1700? mám naviják + světelnou rampu a bude tam dost spotřebičů světelných... aby to utáhlo. 44A je slabota - to jsem měl na Fáčku a když jsem zapnul všechny světla byla baterka ko. dík
Uživatelský avatar
LuDu
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv črc 21, 2011 15:55
Bydliště: Petrovice u Ul

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod Luděk Musil » úte zář 06, 2011 06:29

1. výměna jednotlivých druhů alternátorů v jednotlivých typech vozidel je možná. Je však potřeba brát v úvahu elektrická schémata zapojení a také je patřičně upravit/zapojit.
2. jestli mě paměť neklame, alternátory mají výkon (2101) 42A, (2105) 50A, (21073i) 55A. A do nových Niv se dávaly (tuším) 80A.
3. co se týká spojitosti _výkon alternátoru_ a _kapacita baterie_ - jsou hodnoty, které spolu přímo nesouvisí. Já mám například ve své 21044i alternátor 70A (dělaný na "zakázku" v Magneton Kroměříž) a baterii 70 Ah. V jednom ze svých starších (2103) jsem měl 42 A + 70 Ah (posléze 55 Ah). A taky to fungovalo bez problémů.
4. s osazením alternátoru pro 1,7i do Nivy bych poněkud váhal. Problém nebude v dodávce proudu, ale v mechanice. Alternátory pro Nivu maji úpravu, aby mohly brodit vodou a tolik do nich nenateklo (hlavně bláto, písek apod.).
5. Niva 1600 má pravděpodobně (nejsem znalec daného modelu) 50 A alternátor. Pro spotřebiče, které máš instalovány bych určitě sháněl novější altík (tu 80 A z nové Nivy) a baterii min 70 Ah. To by mohla být dostatečná kapacita.
6. jo - ještě jedna věc. Instalace silnějších zdrojů elektřiny a dalších přídavných spotřebičů ssebou nese také jednu věc, kterou někteří uživatelé opomíjí. A tou opomíjenou věcí je kabeláž.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod Marek » úte zář 06, 2011 07:39

Určitě bude třeba použít plusový drát od alternátoru k baterce o větším průřezu. A pravdu má Luděk v tom, že toto je věc, kterou drtivá většina lidí neřeší (až jim shoří auto.....).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod LuDu » úte zář 06, 2011 08:34

Děkuji moc za rady. Kabely budu dávat komplet silnější s větším průřezem... Sice se mě smějou :-) že tam budu mít elektrárnu ale už jsem viděl hořet auto... Ke světlum tahám 4mm přímo od baterky. Dělal jsem to i u Astry protože org. kabel vykazoval ztráty... 11,8V u světel. Čeká mě komplet repase, takže v zimě bude klid a budu moc si hrát. Baterku budu kupovat 72Ah asi Vartu Silver nebo Bosch. Espace jí má už 5 rok a pořád maká. Luďku moc dík, vůbec jsem nevěděl že Niva má speciál Altík, jen už vím že se ta 80A bude blbě hledat za rozumné peníze. Ještě jednou dík a Ahoj Lukáš
Uživatelský avatar
LuDu
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv črc 21, 2011 15:55
Bydliště: Petrovice u Ul

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod Marek » úte zář 06, 2011 08:46

Ohledně toho altíku zkus oslovit zdejší Niváky - Luděk Ondrůch nebo další kluci. Buď by měli nebo možná budou vědět, kde sehnat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod Michael 4x4 » úte zář 06, 2011 11:17

80A altík hľadať netreba, majú ho na UA. Najnovšie som viedel aj 100A :mrgreen:
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod LuDu » úte zář 06, 2011 11:20

Ahoj a cena altíku z UA?
Uživatelský avatar
LuDu
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv črc 21, 2011 15:55
Bydliště: Petrovice u Ul

Re: Malé páky u řadící páky

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte zář 06, 2011 17:30

Luděk Musil píše:4. s osazením alternátoru pro 1,7i do Nivy bych poněkud váhal. Problém nebude v dodávce proudu, ale v mechanice. Alternátory pro Nivu maji úpravu, aby mohly brodit vodou a tolik do nich nenateklo (hlavně bláto, písek apod.).
.


To měly jen některé, já mám altík z výroby otevřený aby z něj ten písek a bahno vyteklo. Pouze bude potřeba sehnat i patřičný držák alternátoru.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků