TAk se Vám trošku vmísím do té debaty .. ovšem s praktickým postřehem. Sice Nivu nemám, nikdy jsem neměl, pokud má paměť sahá ani jsem to neřídil, takže do těchto věcí Vám kecat nebudu.
Spíše se zaměřím na LPG a vstřikování.
Takže k LPG: jezdím na to už ve čtvrtým autě (2x karb, 2x íčko ) od roku 1997. Nikdy jsem kvůli LPG nezůstal stát. Tedy nikdy s výjimkou chvilkové odstávky z důvodu zamrznutí reduktoru, jednou v -25°C (moje chyba - měl jsem jet chvíli na benzín a trošku ohřát vodu) a podruhý z nedostatku vody - zavzdušněný reduktor (takže taky moje chyba).
Vstřikování: jezdím od roku 2004 (nyní 2. auto), celkově zatím 160 kkm a také bez závad. Tedy jednou mi odešla půlka jedné cívky, takže jsem několik asi 80 km jel na 3 válce.¨Takže toho bych se taky moc nebál ... mluvím samozřejmě o jednobodu - SPi. Od roku 2004 (?) lze sehnat i MPi, ale o tom nic nevím, pravděpodobně je to však stejné hodnocení
Takže bych to shrnul slovy plyn a elektronika by neměly zlobit (tedy za předpokladu běžné údržby systémů).
L.
Edit: Jo jsem si tak vzpomněl na jednu delší štreku a tou bylo letošní Estonsko. Ve 4 dnech cca 4000 km (každej den tisícovka) a bez problému. Teda od Waršavy do Brna mi hrál check engine na nervy ... chvíli svítil, chvíli nesvítil. Ale na vlastnosti motoru to nemělo vliv. Poté, co vychladla Lambda tak opět bez problémů.
Edit 2: sice si moc nepamatuju (díky za připomenutí Ivo
), ale kluci, kteří mají íčka si také nestěžují ne nějaké problémy se vstřikováním.