cestovní vlastnosti ruskýho offroadu - ladajede.cz vol2

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Marťas » úte srp 31, 2010 17:37

miro263 píše:Tak to by som bral skor UAZ

tarquin píše:mít cestovní rychlost 80 je pro nás min. tejden cesty navíc.


Na tohle, UAZ = značka ideál :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod veliz » úte srp 31, 2010 19:38

Mohu-li mluvit za svoji zánovní nivu, pak cestovní vlastnosti jsou tragické. Tedy pokud nepojedeš jen rovně a po ideální silnici. Největší problém vidím v tlumičích, které zřejmě s ohledem na velké neodpružené hmoty absolutně nestíhají. Na jakýchokliv nerovnostech se ozývají nepříjemné rázy, auto zle odskakuje, jede jinam než chci, čímž mi v zatáčce připravilo několik horkých chvilek, a to i při triviálních rychlostech 40 km/h. Jezdím sice denně, ale kratší vzdálenosti do 30 km, nejčastěji po okresních silnicích v okolí Prahy. Přitom na rychlost nemám vysoké požadavky, bohatě mi stačí po rovině 80 km/h, nejvíce jsem jel po kvalitní výpadovce z Prahy 90 km/h. Vyšší rychlost doporučuji jen dobrodružným povahám a delší cesty pouze jedincům s dobrou páteří.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Tommel » stř zář 01, 2010 09:05

Ja mam Nivu 1.6, odjezdila celej Tisovec ( auto ma značnou korozi a i tak to vydržela v pohodě ) ...cestovni rychlost byla ve dvouch lidech, sada MT pneu, nařadi, atd... 90-100km/h, dalnice 130km/h, spotřeba byla zhruba 11l. V zatačkach jsem problem nikde neměl, to nemam předni stabik a proti serii docela zvedle :lol: . Nevim proč by měl bejt na takovou cestu lepši UAZ, docela mně to překvapuje když jsme na Lada forum :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Příspěvekod vik2 » stř zář 01, 2010 09:11

V Nive si clovek pripada jako v hlucnejsim žígu 2103
Ale v UAZu :shock: tam je pohodli na urovni aut z druhe valky. takovou dalku s nim jet. Docela bych si pral koukat na vas. Ja s Tomelem v Nivce a "Vy" v UAZu. Po par tis. km....

http://www.armybazar.eu/data/inzeraty/1 ... -2-jpg.jpg
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod dvk » stř zář 01, 2010 09:20

Stejně jako se Niva dá upravit, aby přeskákala ty šutry na tom videu, tak se dají i do UAZu dát lepší sedačky . )
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod vik2 » stř zář 01, 2010 09:29

jen upozornim ze Niva byla vymyslena a koncipovana na provoz po ruskych venkovskych silnicich. Takze presne tam, kam chce jet!!!!

Idealne seriovka, bez uprav! (maximalne vyhodit stabik aby neskakala, a mozna mirne podlozit zadek pokud poveze naklad. A hlavne kvalitni gumy!)

ps: pustil sem to video,,, a nechapu proc bych musel Nivu upravovat aby to prejela :shock: staci kdyz za volantem nebude sedet vemeno.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Luděk Musil » stř zář 01, 2010 09:53

vik2 píše:staci kdyz za volantem nebude sedet vemeno

Dovolil bych si upozornit autora, resp. pisatele/dotazovatele, že příspěvek Vik2 nebyl myšlen osobně, pouze v obecné úrovni.
Jde o to, že každý máme nějakou praxi v řízení různých vozidel. To, co předvede řidič-expert s Nivou, nedokáže řidič-amatér. Já sám, přestože mám nalítáno v různých vozech řádově 500 kkm, bych asi s Nivou neprojel mělčí příkop - určitě bych zapadl ... čili v této terminologii a souvislostech ano - já jsem vemeno. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Jazdné vlastnosti ...

Příspěvekod Paťo Zvolen » čtv zář 02, 2010 11:19

veliz píše:Mohu-li mluvit za svoji zánovní nivu, pak cestovní vlastnosti jsou tragické. Tedy pokud nepojedeš jen rovně a po ideální silnici. Největší problém vidím v tlumičích, které zřejmě s ohledem na velké neodpružené hmoty absolutně nestíhají. Na jakýchokliv nerovnostech se ozývají nepříjemné rázy, auto zle odskakuje, jede jinam než chci, čímž mi v zatáčce připravilo několik horkých chvilek, a to i při triviálních rychlostech 40 km/h. Jezdím sice denně, ale kratší vzdálenosti do 30 km, nejčastěji po okresních silnicích v okolí Prahy. Přitom na rychlost nemám vysoké požadavky, bohatě mi stačí po rovině 80 km/h, nejvíce jsem jel po kvalitní výpadovce z Prahy 90 km/h. Vyšší rychlost doporučuji jen dobrodružným povahám a delší cesty pouze jedincům s dobrou páteří.


Zdravím, ...

No nedalo mi, musím zareagovať. Ráno som po nočnom presune na MT dorazil z Romanie a nemám po 1200 km (cca 1000 cesta celkovo hore-dole) pocit, že by cestovné vlastnosti boli nejak dramatické, hlavne čo sa tlmičov týka. V predu som pred odjazdom menil povodné za plynovo-kvapalinové a vzadu mám z Nissana Terrano II. Cestovná rýchlosť hravo cez 100 km/hod bez nejakých dramatických sprievodných prejavov a to mám starú 15 -ročnú 1.6-ku.
Naposledy upravil Paťo Zvolen dne pon zář 27, 2010 06:02, celkově upraveno 2
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Cory » čtv zář 02, 2010 12:04

Pozor, pokial sa nemylim, Veliz mal problem s geometriou kolies od kupy nove auta..tak preto moze mat zle skusenosti
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod matelko » ned zář 05, 2010 21:14

takztiez sa priklanam k Paťovi.. mam nivku na T3kach, zdvihnutu, bez predneho stabiku acestovna rychlost je v pohode cca 100km/h.. co sa zakrut tyka tiez to neni najhorsie a to mam este nejaku tu volu na riadeni :)
Začíname -Lada niva 1.7I
Honda blackbird ešte nekončíme :)
matelko
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 21, 2009 08:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod dusan1488 » pon zář 06, 2010 15:15

jazdne vlastnosti ked si odmyslim hluk su na to ze je to cistokrvny off road dobre nemam z mojou Natasou problemi a v terene ma nikdy nesklamala
dusan1488
 
Příspěvky: 56
Registrován: stř lis 04, 2009 14:16
Bydliště: kosice

Příspěvekod veliz » sob zář 25, 2010 19:17

Tak se musím nivě jako takové omluvit. Na vině špatných jízdních vlastností byly mizerné originální olejové tlumiče. Namontoval jsem lepší Monroe Adventure 4x4 a jízdní vlastnosti jsou v pořádku. Teď už mi zbývá "jenom" udělat něco s tím nevracejícím se řízením a budu s autem spokojen.
Přílohy
DSCF4468.JPG
DSCF4455.JPG
Naposledy upravil veliz dne pon zář 27, 2010 18:27, celkově upraveno 1
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Saša » ned zář 26, 2010 00:28

Za nevracející se řízení bude moci nejspíš základní geometrie, nebo vada gum . Neb na "novém" autě nevěřím na špatné nastavení odklonu a příklonu rejdového "čepu" .
--------- Veliz ---------
Gumy jsou originál KAMA 185/75R16 a geometrie byla několikrát seřizovaná, naposledy v Lada Sadská. Vzhledem k tomu, že závada je závislá na teplotě (zastudena je to lepší, v horku či po ohřátí od motoru horší), si myslím, že na vině bude nějaký čep, ať už řízení či zavěšení kol. Řízení jde dost ztuha, ikdyž jsou zvednutá kola. Podle mě to bude chtít rozebrat a zjistit, který čep to způsobuje. To ale žádný záruční servis ( a měl jsem to ve třech) nebyl ochoten, neboť by to dalo moc práce. Jednodušší je propíchnout prachovky injekční stříkačkou a prohlásit, že to tak je v pořádku, že se řízení u nivy nemá vracet.
-------MartasBrno--------------
veliz napsal:
To ale žádný záruční servis ( a měl jsem to ve třech) nebyl ochoten, neboť by to dalo moc práce. Jednodušší je
pozvat si s sebou ČOIku na návštěvu servisu.
----------------------

Hele neprehanejte to s OFFtopic. debata ma byt o cestovnich vlastnotech. ne o spatnem servisu apod.

PS: na jedne fotce vyse je videt praskla vnitrni manzeta, doporucuju vymenit jinak kloub brzo zacne zlobit.
Naposledy upravil Saša dne pon zář 27, 2010 09:24, celkově upraveno 5
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod veliz » pon zář 27, 2010 18:53

Dík za upozornění, opravdu v té manžetě je dírka.

---------------vintera------------------
když je úplně suchá převodka řízení, tak jde také ztuha a nevrací se.
----------------
Jinak odhaduju ze Veliz ma servo. :lol:
Naposledy upravil veliz dne stř zář 29, 2010 08:12, celkově upraveno 2
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod TomasNM » stř říj 20, 2010 18:48

Pridam tiez trochu do mlyna.
Ked som svoju kupoval,mechanicky bola seriovka na klasikach 16" kolach.
Cestou som hned skusal,kolko to pojde po dialnici a GPS ukazovala 140kmh(pac tachometer nefunguje). Ziadny problem s ovladatelnostou som nezazil. Akurat pri tej "podlahe" to bolo citit na spotrebe = 20E/100km,ale to bol totalne rozstelovany predstih a karbec.
Najhorsie na Nive su vibracie od redukcnej prevodovky,ktorym sa neda nijako zabranit,iba zredukovat na unosnu mieru. Moja v seriovom stave mala vibracie minimalne,ale po zdvihnuti sa prejavil problem s klbom,ktory stale nie a nie umret a vibracie z neho sa prenasaju od 90kmh do celeho auta v dost velkej miere.
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků