Stránka 1 z 10

ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: pon zář 14, 2009 06:50
od vik2
Napadlo me zalozit toto tema, mohlo by to byt zajimave, poucne a tak...

1. video: http://www.youtube.com/watch?v=L0f2eUuk ... annel_page
tak takhle by se na snehu jezdit nemelo. Prehustene gumy, navic MT. Sjizdet svah na brzde opravdu neni moc bezpecne.
Osobne doporucuji, Uzaverku mezinapravy, malou 1cku a bez plynu dolu, popripade s citem dobrzdovat bez mackani spojky. Kdyby se to uthlo a hrozilo velke nebezpeci, tak pomuze uz jen 2jka a pridat plyn...

PříspěvekNapsal: pon zář 14, 2009 07:38
od miro263
Ja odporucam pri jazde v terene strach, teda aspon jeho cast nechat doma, lebo potom sa clovek nikde nedostane.

PříspěvekNapsal: pon zář 14, 2009 07:49
od Michael 4x4
to určite áno, ale zas treba aj čosi vedieť.....môžeš mať odvahy koľko len chceš, keď napríklad nevieš, že treba podhustiť gumy, tak z toho veľa nebude....

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2009 19:20
od jiri.k
lama se pta:co jsou gumy MT? (aby nebylo divu- Nivu mam uz cely jeden mesic..)

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2009 19:28
od Michael 4x4
pokiaľ viem tak MT - Mud Terrain - proste gumy s veľkým vzorkom, určené na jazdu v teréne :wink:

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2009 19:34
od miro263
AT - all terrain ( vsetok teren)
MT - mud terrain ( blato teren)
MS mud snow ( blato sneh)
AW- all weather ( celorocne )

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2009 20:04
od vik2
Dovolim si doplnit a seradit gumy podle prujezdnosti terenem, lehka nadsazka, myšlena važně 8)

1. T3, šípy, a jine zaberove gumy a zhovadilosti
2. nic!
3. vsechny ostatni bezne MT pneu.
4. MS (ano zimaky spravne podhustene jsou dlako lepsi nez AT)
5. AT
6. oststni silnicni pneu

Dalsi vec pro jizdu v terenu, spravne husteni. Nebo spise receno spravne podhusteni. Je to tak trochu otazka zkusenosti a citu, kazdopadne o podhusteni muzeme mluvit az ve chvily, kdy jsme pod 1atm.
Osobne uz jsem otestoval 0.4atm. (Majo mozna jeste mene)

PS: uz mnohokrat jsem presvedcoval Nivaře a i jine offroudaky aby to sfoukly na 0.9atm. kazdej se bal a nechtel!!! nakonec kdyz se me povedlo ho presvedcit. jezdil a kupodivu nikdy nikdo semnou nevyzul plast!!
Niva je tak lehka, ze pri 0.9ti nic nevyzuje.

PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2009 06:41
od jiri.k
diky za vysvetleni, musim se moc ucit. zatim mam bezdusovky, je dobre dat dusicky?

PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2009 06:46
od jiri.k
1. T3, šípy, a jine zaberove gumy a zhovadilosti
2. nic!
3. vsechny ostatni bezne MT pneu.


Ten bod 2. se da vylozit taky jako jizda po holem rafku nebo zelezna kola pro orbu na starych traktorech.. :lol:

PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2009 07:59
od vik2
Uz delsi dobu mam na Hnilicce/Cervene bezdusovky.
Rafek Samuraj, to je 5.5 nbo 6" nevim presne. pneu 235/75.
Doma skoro porad jezdim na 0.8atm. a i v nejvetsich naklonech a podobne jsem nevyzul!!

V Romanii jsem jezdil prvni dny na 0.8 ale pak jsem dofoukl na 1.2. Jezdilo se dost po kameni a taky hodne casto po sikme hrane steny. Kolo se dost deformovalo a na vzorku bylo videt ze mu to nedela dobre, nechtel jsem aby se zacal trhat.....
Trhani vrorku T3 jsem videl na težkých autech. U nas lseaci na Santane, uplne jim odpadaly boční špalky.

PříspěvekNapsal: pát zář 18, 2009 08:25
od Majo
by si sa divil, to by si s nami moc nezajazdilo :mrgreen:

pre tych co nahodou nepochopili, vik2 to myslel tak ze su T3,sipy a ine zhovadilosti, potom dlho-dlho nic a potom klasicke MT.... no a potom sa tam niekde stracaju vsetky ostatne gumy :P

PříspěvekNapsal: pát zář 18, 2009 13:24
od jiri.k
mam gumy original, tedy Kama 232. a kdyz jsem vcera zkousel co jde na morke trave, tak se mi nivka tocila na bok- napr. misto rovne jela tak 30 stupnu sikmo.. no bylo to v mirnem svahu, ale co se v takovem pripade da delat vic, nez korigovat smer volantem?

PříspěvekNapsal: pát zář 18, 2009 13:55
od Michael 4x4
vymeniť gumy :lol:
za sucha to ešte ide, ale za mokra by to už chcelo niečo lepšie

dalsi postrehy k jizde v terenu z Romanie a Jedovnice

PříspěvekNapsal: ned zář 20, 2009 15:21
od vik2
Jiri.k - to co popisujes. je nekolik moznosti jak postupovat.
1. nalezite podhusteni, rekneme 0.8atm.
2. velmi maly "plyn". Tak malo jak jen motor snese aby nechcipnul. - tohoto jsem si povsiml. pri vyjezdech v mirnem naklonu, kdyz jedes pod plynem. maji horni odlehcena kola tendenci prokluzovat(diferovat). Navic se k tomu muze pridat poskakovani a skubani auta pokud je teren nerovny. Kdyz nechas jen maly plyn, do urcite doby stale zabiraji vsechny kola. Jde o to vydrzet psichycky!!!!! a dost casto to fakt pomuze!!!
Overil jsem si to v jak Rumunsku tak i ted v Jedovnici..........

PS: v Jedovnici jsem jezdil na 0.8 Majo na 0.6 a Netopyr na 0.9

PříspěvekNapsal: úte zář 22, 2009 20:07
od Ivo
Instruktážní video, jak rozhodně ne. http://fishki.net/comment.php?id=57856
Ikdyž, nejsem si jistý, jestli v tom autě někdo seděl.