kajec píše:Zdarec,
o vikendu bych chtel poprve nivu provetrat v lehcim terenu na snehu....na aute jsou zimni pneu ale tak na dojeti hk supermarketu.......tudiz abych se trapne nezahraba na prvnich metrech chci koupit retezy......jenze jsem "Mana usporovana" tak nechci kupovat na vsechny kola......bude nivka pouzitelna kdyz nassdim na auto na jedno doprefu a jedno do zadu do krize.....bude to fungovat...nebo koupit na vsechny......
Diky Kajec
POKUD CHCEŠ "OSTROUHAT":Dej řetězy na předek a nezapni uzávěrku! /viz: závorka poslední řádek/
, nebo
Dej řetězy do kříže (1x přední a 1x zadní) se zaplou uzávěrkou. (=
Protáčet se ti budou protilehlá kola bez řetězů a kola s řetězy stejně nebudou využívat svoji zvýšenou záběrovou schopnost.)
V obou těchto případech bude výsledná hnací síla velmi podobná - navíc velmi slabá.
Další citovaná odůvodnění:VIK2 píše:"kdyz mas retezy jen na jedne naprave, tak bez uzaverky ti budou prokluzovat kola napravy bez retezu, protoze maji mensi trakci. Takze to cenu ma."
Jiri.k píše:"dnes jsem trenoval se retezy. na namrzle silnici, na louce, v oranici a 2x v prikope. Zodpovedne prohlasuji, kdyz retezy - tedy 1 par, tak na predek. Na zadku tlaci dopredu a predni kola jsou sice v rejdu, ale neni to nic moc platne."
Když chceš, aby Niva měla MAXimální možný záběr tak dej řetězy na všechny kola a kola podhustit! +vhodné vzorky pneu (např: na uježděný zledovatěly sníh M+S nebo podle toho kam s Nivou chceš dojet)--a uzávěrku zapínej/vypínej dle potřeby
(máš totiž řetězy na všech kolech)
Když chceš, aby Niva měla MAXimální záběr a máš jen (na) jedny řetězy...
SNĚHOVÉ ŘETĚZY DEJ NA PŘEDEK +mezin. uzávěrka! Nejvíce zatížená hnací náprava a jako bonus je řiditelná
+ musíš mít mezinápravovou uzávěrku zapnutou! (Jinak bez uzávěrky začne prokluzovat nějaké zadní kolo a to, že předek je na řetězech se nijak neprojeví v celkové hnací síle
-prostě v tomto případě bez uzávěrky zaběr jako bys řetězy neměl.
=proto nutná mezin. uzávěrka)