Stránka 7 z 10

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: úte říj 02, 2012 13:39
od vik2
kdyz jedu kolem nejake stže,,, vzdy mam blbej pocit..... takhle bych opravdu dopadnout nechtel....mozna to ridic proste podcenil....nevenoval tolik pozornosti co mel

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: stř říj 03, 2012 00:05
od kitcarcup
Když se blíží ta zima... jak na toto? Stát na brzdě se zařazenou redukovanou 1. než začneš sáňkovat a pak pustit spojku a držet se ač v smykovém sjezdu na cestě?
http://www.youtube.com/watch?v=osT9Uik2 ... re=related

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: stř říj 03, 2012 05:50
od vik2
urcite je lepsi kdyz se kola toci a muzes ridit auto, nez kdyz se zablokovana sankuju neriditelne po svahu dolu.
Pouzivam to nejen na snehu, ale na kazdem ostrejsim sjezdu. popripade pribrzduju bez mackani spojky... na hranu pomalu a pak 1cku poustim spojku a hura dolu, pripraven nohu na plynu kdyby se zadek moc zvedal. je to o zvyk, pro zacatecnika je to velmi neprijemne. Ma pocit ze se riti dolu moc rychle...
toto jsem taky tak daval:
http://barry32.rajce.idnes.cz/Barevne_z ... GP8609.jpg
http://pigizde.rajce.idnes.cz/Lehky_OFF ... 125953.jpg

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: stř říj 03, 2012 11:00
od Majo
v podstate presne to co pise vik

ono je to zlozite - u nivy redukovana 1 so strmaku pride neskusenemu vodicovi prirychla a tak pribrzduje, to vsak moze sposobit stocenie do nechceneho smeru, v pripade extremu ze nepusti brzdu aj prevratenie.
vo vseobecnosti plati ze pri brzdeni auto nezataca, resp zataca ovela neochotnejsie avsak ked idete prirychlo tak zatocit nemusite stihnut

tak si vyberte :)

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: ned úno 24, 2013 00:57
od kitcarcup
kajec píše:Zdarec,
o vikendu bych chtel poprve nivu provetrat v lehcim terenu na snehu....na aute jsou zimni pneu ale tak na dojeti hk supermarketu.......tudiz abych se trapne nezahraba na prvnich metrech chci koupit retezy......jenze jsem "Mana usporovana" tak nechci kupovat na vsechny kola......bude nivka pouzitelna kdyz nassdim na auto na jedno doprefu a jedno do zadu do krize.....bude to fungovat...nebo koupit na vsechny......
Diky Kajec

POKUD CHCEŠ "OSTROUHAT":
Dej řetězy na předek a nezapni uzávěrku! /viz: závorka poslední řádek/ :P, nebo
Dej řetězy do kříže (1x přední a 1x zadní) se zaplou uzávěrkou.
(= :finga: Protáčet se ti budou protilehlá kola bez řetězů a kola s řetězy stejně nebudou využívat svoji zvýšenou záběrovou schopnost.)
:arrow: V obou těchto případech bude výsledná hnací síla velmi podobná - navíc velmi slabá.

Další citovaná odůvodnění:
VIK2 píše:"kdyz mas retezy jen na jedne naprave, tak bez uzaverky ti budou prokluzovat kola napravy bez retezu, protoze maji mensi trakci. Takze to cenu ma."

Jiri.k píše:"dnes jsem trenoval se retezy. na namrzle silnici, na louce, v oranici a 2x v prikope. Zodpovedne prohlasuji, kdyz retezy - tedy 1 par, tak na predek. Na zadku tlaci dopredu a predni kola jsou sice v rejdu, ale neni to nic moc platne."



Když chceš, aby Niva měla MAXimální možný záběr tak dej řetězy na všechny kola
a kola podhustit! +vhodné vzorky pneu (např: na uježděný zledovatěly sníh M+S nebo podle toho kam s Nivou chceš dojet)
--a uzávěrku zapínej/vypínej dle potřeby :thumbleft: (máš totiž řetězy na všech kolech)

Když chceš, aby Niva měla MAXimální záběr a máš jen (na) jedny řetězy...
SNĚHOVÉ ŘETĚZY DEJ NA PŘEDEK +mezin. uzávěrka!

:arrow: Nejvíce zatížená hnací náprava a jako bonus je řiditelná + musíš mít mezinápravovou uzávěrku zapnutou! :thumbleft:

(Jinak bez uzávěrky začne prokluzovat nějaké zadní kolo a to, že předek je na řetězech se nijak neprojeví v celkové hnací síle
-prostě v tomto případě bez uzávěrky zaběr jako bys řetězy neměl.
=proto nutná mezin. uzávěrka)

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: pon říj 21, 2013 17:39
od RIKIJAN
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=28&t=76944

tady je odkaz na niva závody nevědel jsem kam se to nejvíc hodí tak to je tady a je to i proto že nabízim někomu kdo by chtěl závodit a vymlouval se že nemá terení gumy tak jsem ochoten pujčít pneu Lassa 144 aby si mohl taky za zavodit a hlavne aby tam bylo víc nivek :)) přeče to suzukařám nenecháme zadarmo

pro představu fotky z minulých závodu

http://kacka001.rajce.idnes.cz/Libouchec%2Ccerven_2013/

http://kacka001.rajce.idnes.cz/Berkovice_2013/

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: úte říj 22, 2013 07:41
od vik2
jsem ochoten pujčít pneu Lassa 1
- skvělé pneu...

přeče to suzukařám nenecháme zadarmo
- držím pěsti, i když nemáte šanci. Suzuki jsou trialové best-ie

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: stř říj 23, 2013 19:51
od RIKIJAN
přeče to suzukařám nenecháme zadarmo
- držím pěsti, i když nemáte šanci. Suzuki jsou trialové best-ie[/quote]

ono jak na co ale kdybych se mně něčo nerozbilo nebo nepokazil nějakej trial tak na tom jsem stejně na čem ted nejvíc trpím je že mám majel rejd jak jsem dal posilovači jinak bych mel jěšte věčí sanci jinak tak kam projede samik tak musím já zahanbit nivku nenecham a hlavně ty nakloni u nivky jsou uplně někde jinde než u samika nebo jsem mel doted stěští

jinac v niva zavodech vyhravaj nad lJ čoz je jeste menší jak samik i lc80 a to jsou autobusy

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: stř úno 12, 2014 00:52
od kitcarcup
Výjez na sněhu. Niva na liťákách vs Frontera Sport...
http://www.youtube.com/watch?v=SzAcBK5ewFA

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: stř úno 12, 2014 08:51
od Majo
sorry, ale co na tom videu je "SKOLA jizdy v terenu"? :lol: alebo to ma byt, ze ako urcite ne?? :lol: Pretoze Niva tam ma nejake chabe cestne gumy, ktore su prinajlepsom celorocne a frontera polozodrate MT a ani jednemu nenapadlo, ze by z nich bolo ufuknut vzduch.
A pardon, ale ten kopcek to neni teren, to je slaby odvar mojej prijazdovej cesty k domu a to jazdim niekolkymi Zigulakmi, Fiatom i BMW. Ale zas je pravda, ja mam na to vhodnejsie gumy :lol:

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: stř úno 12, 2014 09:03
od Tommel
Majo přesně to mně napadlo když jsem se podíval na to video, taky jsem si vzpoměl na zimu a uspěšný test kvality laku na dveři na Priore ! :mrgreen:

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2014 00:12
od kitcarcup
Ano, instruktážní video :arrow: Chyb tam nepochybně. Evidentně stačí málo změnit a Frontera i v těch podmínkách by vyjela bez zatlačení hladce.
Pro ukojení náročných i pokročilejší terén:
http://www.youtube.com/watch?v=g2CPiQzZAGI
:wink:

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2014 08:12
od Majo
tak to som asi velmi narocny :lol:
Za prve: Chyba mi tam Niva :lol:
A za druhe: To Gcko vobec, ale vobec nekrizi(ako vlastne ziadne, ktore neni rapidne upravene) a tym padom to vyzera ako slusny hardcore. Kazdopadne by som to chcel vidiet nazivo, video moze skreslovat :wink:

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2014 12:31
od vik2
Mě nejvíc fascinujou ti lemplové, co na každým druhým videu stojej, mávají rukama a pindaj řidiči do všeho. Pochopil bych, kdyby mě někdo řekl, "seš 20cm od kamene" apod...

Další věc, pokud jsem začátečník(a to řidič G je!), neseru se do terénu co je na videu, abych se převrátil.... Každej někdy začínal a děláme chyby všichni. Je třeba zhodnotit šance, než někam zajedu. A nebo vědět, že to možná nevyjde.

Sindrom Gčka je tu taky patrnej. Mam T3, nemusím podhuštovat, aspoň bude větší zábava. Mam uzávěrky, tak je přeci nikdy v terénu nevypnu, abych nemohl skoro vůbec manévrovat.

Jo a ty disky co má, nejsou to Mkové?? Jsou luxusní.

Re: ŠKOLA jizdy v terenu - co ANO, co NE.....

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2014 14:09
od smajchl
To video je pekny, ale normalne sem se za toho ridice bal aby to neprevratil jak byl naklonenej a nakladal tomu rikal sem si tyjo tyjo...

Vzpomnel sem si na tohle legendarni video s geckem http://www.youtube.com/watch?v=wsR_2496uC0